Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
(en dat vinden ze het grootste deel van de tijd erg leuk). Ik kan het begrijpen dat sommige mensen niet kunnen wachten om op de rug van hun paard te stappen, vooral omdat een tweejarig paard er al erg 'compleet' uit ziet en de rug al erg sterk lijkt, zodat je snel denkt dat 'het wel los zou lopen en hij je makkelijk kan houden, dus waarom niet', maar drie jaartjes wachten hoeft ook niet lang te zijn... Ook al kan ik wel begrijpen dat het soms killing is, vooral als je één jong paard hebt, allemaal vriendinnen gaan rijden en jij dagelijks naast je paardje staat op de poetsplaats, omdat rijden er nog niet in zit. Maar ja, het wachten wordt volgens mij altijd wel goed beloond!
en slecht voor het gestel van het beestje.
.... bah! het zou verboden moeten wordenCitaat:van verschillende mensen uit de 'westernwereld' heb ik horen zeggen dat ze hun paarde (quarters) zadelmaken maken (of laten maken) als ze 2 jaar oud zijn.
. We kijken het gewoon aan. Blijft het zo'n jan doedel zoals ie nu nog is, zullen we dit denkbeeld aanpassen..... 
2 jarige waar hij heerlijk mee in de wei loopt is hij in mijn ogen nog een enorme baby!!!