Na een week zenuwachtig te zijn geweest en de hele voorbereiding, was het dan eindelijk vrijdag. Vrijdagmiddag rond 16:00 uur zijn Valesco, Sonny en ik vertrokken richting Banholt. Rond 17:30 uur daar aangekomen. Sonny heeft Valesco's paddockje gemaakt en ik ben wat met Val gaan wandelen.
Om 19:00 uur richting de voorkeuring. Valesco was beetje ongeduldig wat resulteerde in een vrij hoge HF voor zijn doen, 40. Verder was ook alles goed en voor de locomotie gelukkig ook een A! We mochten in iedergeval aan de start verschijnen.
rond half 8 een lekkere BBQ gehad op het terrein en daarna gaan slapen. Althans proberen om te gaan slapen, want Val is een nogal luidruchtige eter
Uiteindelijk is het dan toch gelukt en om half 7 ging de wekker alweer. Val z'n eten gegeven en alles klaar gaan maken want om 8 uur was de start al weer! De massastart ging rustig omdat er een vervelend/glad afstapje was met een scherpe bocht. Daarna aangedraafd en Valesco was al snel niet meer te stoppen... letterlijk.. De eerste ronde was een ramp.. Valesco wilde alleen maar harder en zodra er een paard in het zicht kwam moest hij zou hij daar naar toe gaan. Toen werd ik gebeld door mijn vader dat ik de sleutels van de groomauto nog even moest afgeven aan m'n grooms
ps: die had ik dus nog in m's jaszak zitten. Voor het eerste groompunt aangesloten bij Ineke. Dat gaf Val toch wel een beetje rust. Toen het groepje voor ons uit het zicht was zijn we weer alleen verder gegaan. Toen kwam de rust er ook een beetje in. Totdat het groepje voor ons weer in beeld kwam. Een hoop gedram was dus het gevolg. Na precies 2 uur uiteindelijk bij de VETgate aangekomen. Valesco was ontzettend druk, wat niet echt leuk meer was. Z'n HF was 56 na een paar minuten dus dat viel me wel erg mee. Verder alles ok, en weer een A voor de locomotie, op naar de 2e ronde dus.
De 2e ronde was een nog grotere ramp.. De eerste helft wilde Valesco wederom alleen maar in vooruit.. stap werd een drippeldrafje, wat al snel een galopje werd.. ok, dan maar even proberen om iemand op te sporen om mee samen te rijden. Uiteindelijk de 2e helft met Marian mee kunnen rijden. Toen begon Val eindelijk te ontspannen en lekker te lopen. Geen gedram en getrek meer. bij de 2e Vetgate weer na een paar minuten aangeboden en een HF van 52! verder ook weer alles goed!
de 3e en laatste ronden mochten we dus starten.De 3e ronde begon weer lekker rustig, Marian weer ingehaald en het laaste rondje samen gereden. Op het allerlaatste stukje zelfs een heuse eindsprint gedaan! HF daarna was 100
(Dat was echt zo ontzettend leuk). Toen kwam de nakeuring. HF was 52, ok dat was dus goed, verder ook alles ok, en toen de locomotie... een A
een echte A, Val was dus helemaal goed wat betekende dat we een 3e plaats hadden behaald met een gemiddelde snelheid van 14,6 km/h 
Ik ben zo ontzettend trots op Val, dat neemt niemand meer van me af. Onze 2e klasse III gewoon een 3e plaats
en Val en ik mogen nu CEI's gaan starten.
Mijn grooms wil ik ook graag bedanken, Sonny, Carolien en mijn ouders... Hartstikke bedankt en goed gedaan!
Nou, hieronder staan wat foto's die mijn moeder van ons heeft gemaakt.

M'n ouders waren behoorlijk kwaad.. gelukkig hadden we 2 auto's dat scheelt al een beetje.. maar het was wel stressen