[SGW] Cross OCC Zwijnaarde 80cm

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Didier_n

Cross OCC Zwijnaarde 80cm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 08:01

Hey,

Zondag 9 mei voor de eerste maal deelgenomen op een eventingwedstrijd te zwijnaarde.

Ikzelf rij nu ongeveer 1,5 jaar en mijn paard Laroch (op papier Arminius) heeft al enkele nationale eventings gelopen met een meisje van bij ons op de manege.
Ik had voordien wel al eens een stage gedaan in waregem en daar een sgw gedaan zonder klassement. andere wedstrijd ervaring waren enkele jumpings en 1 dressuurwedstrijd (zie signature).

Dressuur was vrij goed had 41 strafpunten op 150, commentaren was voorzichtig gereden, bij halthouden beetje scheef, en mijn eigen opmerking is een beetje meer naar boven kijken :D . Na dressuur stonden we op de 7de plaats.
Jumping was foutloos, was wel een zeer raar gebouwd parcours met vrij rare lijnen en ondergrond was vrij glad dus alle paarden waren voorzichtig.
Cross bestond uit een 23tal hindernissen en alles ging foutloos (gracht, 2x water, afsprong) tot aan hindernis 21, deze bestond uit een punt en daar is Laroch eerst even naast gaan lopen, lag wel een beetje aan mezelf daar we uit een bocht kwamen en ik hem terug op draf bracht en de concentratie kwijt was, laatste hindernissen terug alles foutloos en mooi binnen tijd.
Eindresultaat was 9de waar ik toch wel fier op ben.
Onderstaand enkele impressie foto's met dank aan xshoeby die ook actief is op dit forum...

Cross

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dressuur

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jumping

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laroch

Afbeelding

Groeten,

Didier

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 08:49

Leuk paard :)
Ziet er goed uit.

Laroch is toch ook een plaatsje in België?

Ik heb er niet veel verstand van, maar moet je bodyprotector niet lager zijn aan de achterkant? Hij zit nu wel erg hoog.

Didier_n

Re: Cross OCC Zwijnaarde 80cm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 09:01

Plaats in België is La Roche-en Ardenne, bij ons is het dus net iets anders geschreven...
Ivm bodyprotector is deze opgemeten en dit was de maat die ze mij hebben meegegeven. Moet wel zeggen dat mijn trui wel vrij lang is en dit mss gezichtsbedrog kan opleveren.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 11:21

Die bodyprotector ziet er inderdaad wel heel kort uit := Hij moet tot je stuitje komen aan de achterkant, en het lijkt erop dat hij daar niet eens in de buurt komt!
Leuke foto's verder :)

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 16:36

Wat doet mijn hartje nu toch pijn. Ging normaal ook rijden maar stonden in panne (op 5km :(). Leuke foto's en toch een goed resultaat. Echt een prachtig paard. Ook leuk om eens een man in een setje te zien :)

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:42

Ha, super gedaan!
De punt was inderdaad vrij 'raar' om aan te rijden aangezien die eerste zo'n beetje in de weg stond om een propere lijn te rijden.
Maar toch knappe prestatie! Je kan fier zijn op jezelf en je paard :D
Nog veel succes samen, wellicht komen wij elkaar wel eens tegen!

(Ik heb de open cross 80cm meegereden, na 8 weken eventing was zwijnaarde de laatste van het voorjaar seizoen en ivm de examens leek het makkelijker om enkel te crossen zodat ik ook nog studeer tijd had. We waren foutloos, iets waar ik erg trots op ben aangezien dit een jong paardje is! filmpje)

Didier_n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 08:02

@ Bloempjeh, da's pas balen als je er bijna bent in panne vallen...
@Sophie, leuk filmpje en ook proficiat met jouw resultaat !

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 17:38

Mooie foto's!
ik heb in dezelfde reeks meegedaan :)
maar naar het sgijnt klopte de uitslag niet

Didier_n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 07:45

Hey Florence, wat was er mis met de uitslag toch ? Heb wel nog niks teruggevonden op equibel of op de website van Nonkel Pat ook....
Heb zopas jouw profielfoto's bekeken en heb jou daar idd gezien...

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 08:32

Wat ik nog wou vragen, is jouw paard echt zo donker vos of zijn de kleuren donkerder?

Didier_n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 11:55

Is een vrij donkere vos...kleuren op foto weerspiegelen mss niet de realiteit maar hij is wel donker, in het filmpje kan je mss beter zijn kleur zien (let wel dit is binnen gefilmd met veel licht)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 19:55

Ziet er leuk uit. Probeer inderdaad goed rechtop te blijven :+

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 20:06

Didier_n schreef:
Hey Florence, wat was er mis met de uitslag toch ? Heb wel nog niks teruggevonden op equibel of op de website van Nonkel Pat ook....
Heb zopas jouw profielfoto's bekeken en heb jou daar idd gezien...

er was iemand gewonnen die ik kende, maar die had 18 seconden tijdsoverschrijding en die persoon was gewonnen.
ze hebben die uitslag rond 8uur uitgeroepen? en om kwart voor 9 zijn ze niet meer aan de correcte uitslag begonnen

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 00:09

Ik ben er dit jaar niet geraakt (zie hierboven) maar vorig jaar was het daar ook al best een geklungel. Toen hadden ze in de dag foute uitslagen geplaatst, ze waren blijkbaar niet helemaal bekend met het berekenen van strafpunten. Ik viel toen blijkbaar in de prijzen (bij de juiste uitslagen), maar het duurde zo verschrikkelijk lang dat ik om 21u een prijs mocht 'kiezen' zodat we toch al naar huis konden keren.

Didier_n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 10:49

Het geklungel van vorig jaar kan ik mij ook herrineren.
De prijsuitreiking voor de 80 was dit jaar rond 18.00 dacht ik mij te herrineren...
Hoogstwaarschijnlijk vandaar dat er niks op beide website's terug te vinden is van uitslagen...Ze zullen er gewoon niet meer aan beginnen...
Tja volgende wedstrijd zal Diepenbeek worden en uit ervaring weet ik dat er daar minder geklungeld zal worden (is ook een Nationale dan op hetzelfde moment).

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:37

Didier_n schreef:
Het geklungel van vorig jaar kan ik mij ook herrineren.
De prijsuitreiking voor de 80 was dit jaar rond 18.00 dacht ik mij te herrineren...
Hoogstwaarschijnlijk vandaar dat er niks op beide website's terug te vinden is van uitslagen...Ze zullen er gewoon niet meer aan beginnen...
Tja volgende wedstrijd zal Diepenbeek worden en uit ervaring weet ik dat er daar minder geklungeld zal worden (is ook een Nationale dan op hetzelfde moment).

inderdaad, kheb daar ookal eens gereden met mijn pony, maar dan in de nationale klasse.
jammergenoeg staat mijn paard nu stil door een blessure van de crossen en word het dus geen CNC diepenbeek voor mij