[WN] Welke trainer (reining) ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jaycee_

Welke trainer (reining) ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 11:48

Mijn 5-jarige Quarterruin heeft ondertussen een goede basis (zie [WN-ITP] 'Totally Jinxed' (clinic Rieky Young))
Maar voor het verder aanleren van de manoevres ben ik erover aan het denken om hem op training te zetten.

Ik zoek naar een grotere bekende trainer, iemand die zichzelf al bewezen heeft.
Liefst in België, of niet al te ver over de grens in Nederland.
Ik had zelf al gedacht aan Rieky Young, of eventueel Bernard Fonck.

Wie heeft z'n paard waar laten trainen? Met wie hebben jullie goeie ervaringen?

Anoniem

Re: Welke trainer (reining) ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:53

Ik denk dat ik Barry Schuurman erop zou zetten als ik een paard door zou willen laten rijden.
Even ongevraagd tipje: maak bij "de grote trainers" duidelijke afspraken over wie precies je paard traint en hoe vaak. Voor stagiaires op je paard die er hooguit 1x in de 2 weken een half uur les mee krijgen is het zo zonde om de volle mep te betalen...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:20

Ik zou dan voor Bernard Fonck gaan!
heb mijn merrie kantje klaar gekocht, ben dus alleen aan het lessen. zoekt een nieuwe trainer/ster!!

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 12:24

Da's bijna 4 uur rijden dus dat zal zoiezo niet lukken omdat ik toch af en toe eens wil gaan kijken. En om dan 8 uur in de auto te zitten... Toch bedankt voor de tip ;)

Wat betreft stagiaires, bij Bernard weet ik dat er (iig op jonge paarden) geen stagiaires mogen rijden. Uiteraard wel hulptrainers, maar zij worden door hem zelf begeleid dus daar heb ik niet echt problemen mee.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:36

Ja de afstand is vaak kl*te! helemaal als je ook van plan bent les te blijven nemen van de persoon die je paard heeft getraind want dat is wel zo fijn namelijk omdat zij je paard goed kennen.

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 12:43

De Rawhide is een uurtje rijden dus dat is goed te doen om elke week eens te gaan kijken. Rieky is 2 uur rijden dus dat valt ook nog mee. Alles wat verder is, valt af.

Weet alleen niet goed bij welke van de twee... Of misschien nog iemand anders.
Bij Bernard heb ik stage gelopen, dus ik weet hoe het er daar aan toegaat.
Weet jij wat zijn huidige prijs is per maand? Mag ook per PB

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:44

Ik zou hem zeker naar Rieky of Wendy brengen! Ben absoluut niet gecharmeerd van Bernards werkwijze!

Sann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:46

Ik zou er niet over na hoeven denken!
Bernard zou de enige voor mij zijn!!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:47

Ik zou gaan voor Bernard.
Zoals je zelf zegt worden de hulptrainers erg goed begleid door Bernard.
Ik heb al heel wat namiddagjes doorgebracht in de hoek van de piste van de rawhide, leuk om te zien hoe al die paarden door hen getraind worden. Ik vind ook gewoon de sfeer er erg leuk en ik kan niets fouts zeggen over Bernards werkwijze.

Veel succes met je beslissing.
Als je nog iets wilt weten ivm prijzen of wat dan ook over de rawhide, één van de hulptrainers is een erg goede kennis van mij dus ik kan altijd wel eens horen..

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 12:53

Sanne en Kirr, wat is dan de reden dat jullie voor Bernard kiezen en niet voor Rieky of iemand anders?

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:04

Bernard!

Ricky haar manier staat mij niet zo aan, is gewoon een gevoel.
Bernard is duidelijk tegen paarden en ze worden echt niet afgerost zoals meerdere mensen (niet persee in dit topic) denken. Hij is logisch, duidelijk en ook best snel kwa trainen en dan niet in negatieve zin ;)

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:54

Zonder ook maar 1 moment te twijfelen Rieky.
Ze geeft paarden de tijd kijkt naar wat paard kan en dan niet alleen fysiek maar ook mentaal.
Heb mijn Quarter net terug uit training bij Rieky. Hij is super braaf, loopt netjes, ziet er super uit. Ik krijg al om lof hoe netjes hij zich gedraagt. Maar wat voor mij nog veel belangrijker is: hij heeft nog steeds zijn heerlijke open karakter, hij is nog steeds even nieuwsgierig en ondernemend, wil met zijn neus voorop staan alles zien enz enz.
Heb al te vaak paarden gezien die heel anders kwa gedrag van training bij andere trainers kwamen!

Verder is Wendy ook erg netjes en goed als het om het opleiden van paarden gaat.

Sann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:00

Ik vind Bernard gewoon de beste ruiter van Europa.
Hij kan rijden en hij kan trainen!
Zijn paarden zijn gaaf, makkelijk en braaf!
Daarbij wil ik niet dat mijn paarden, haantje de voorsten zijn en overal met hun neus bovenop zitten.
Bernard is heel duidelijk tegen de paarden en daar op stal wordt zo verschrikkelijk goed voor ze gezorgd!!
En bij Rieky komen er ook nog eens stagieres op te zitten.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:07

Sann_e schreef:
Ik vind Bernard gewoon de beste ruiter van Europa.
Hij kan rijden en hij kan trainen!
Zijn paarden zijn gaaf, makkelijk en braaf!
Daarbij wil ik niet dat mijn paarden, haantje de voorsten zijn en overal met hun neus bovenop zitten.
Bernard is heel duidelijk tegen de paarden en daar op stal wordt zo verschrikkelijk goed voor ze gezorgd!!
En bij Rieky komen er ook nog eens stagieres op te zitten.

Precies! Ik wil dat mijn paard aanwezig is als ik dat wil, correct gereden wordt en op stal gewoon ook goed verzorgd wordt.. :)

Trouwens, sommige paarden worden inderdaad anders als ze terugkomen. Maar eigenlijk meer in positieve zin, ze zijn volwassen geworden, opgegroeid en onwijs rustig geworden.. :) Vind het altijd zo knap hoe Bernard zijn paarden stoppen als hij dat wil (bijv met spinnen of als hij moet beginnen met de proef).
Als mijn paard in training zou moeten/gaan, zou ze naar Bernard gaan.

TS. Ik zou gewoon eens met beiden overleggen, want vorige keer had een kennis van mij gebeld om z'n paard daar neer te zetten, hadden ze geen plek meer :=

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 15:24

Ik neig zelf ook meer naar Bernard, omdat hij idd (na Kronsteiner) de beste is van Europa.
Maar ik studeer nog, dus het moet allemaal ook nog een beetje betaalbaar blijven.... Ik zal het maar zien als een investering :D

TiaraBungy, volgens mij hangt het er ook vanaf wat voor paard je hebt om daar snel binnen te raken. Toen ik er stage liep, kwamen er mensen kijken om hun Gunner daar te zetten. En binnen de week stond hij daar ook effectief.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:27

Das waar, met een Little Gump kom je daar wel binnen denk ik, al denk ik dat de echte 'Amerikanen' toch voorrang hebben, want die kennis had een nakomeling van Hollywood Dun It (moeders kant) :+

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 15:34

Ja hoor, en ze doen het ook nog goed bij hem, de Gumps. Maar inderdaad, de echt Amerikaanse bloedlijnen zullen wel voorrang hebben. Ergens wel begrijpelijk natuurlijk

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:38

Dat wat ik schreef over mijn paard wordt direct "negatief" opgepakt. Ik zal wel niet duidelijk genoeg zijn geweest. Hij is juist heel netjes en consequent opgevoed totaal niet opdringerig of zo en is al heel volwassen voor zijn leeftijd. Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaar is ook nog steeds de kleine nieuwsgierige gup. Hij is voor de duvel niet bang juist omdat hij zichzelf is kunnen blijven. Hij staat heel zelf verzekerd in de wereld. Is totaal niet geintimideerd en dat laatste gebeurd bij die jonge dieren maar al te vaak.
Geen idee hoe Bernard Fonk traint ken wel wat verhalen maar niks uit eigen hand dus kan ik daar geen oordeel over vellen.
Dat voortrekken van "echte" Amerikanen is voor mij een beetje een teken van arogantie, maar misschien heb ik dat mis ?

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:42

Nee, is geen teken van arrogantie, maar geld in het laadje.. :) Daarmee kunnen ze meestal scoren, met de 'goede' paarden ;)
Oja, das niet persee dat Europees gefokte paarden niet goed zijn, maar bijvoorbeeld Gunners, Ruffers en Wimpy's zijn heeeeeel wat meer waard dan bijvoorbeeld een iets bekende hengst uit Nederland ofzo ;)

Hij kan het hebben, andere trainers niet ;)
Als ik zoveel paarden aangeboden zou krijgen, zou ik ook gaan selecteren hoor :+ Zal er nooit van komen, maar okee :+

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 15:47

Over elke trainer zijn er verhalen, en altijd zowel goede als slechte ervaringen.
Arrogantie is het niet echt. Als je de keuze hebt, neem je gewoon de beste.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:02

Ik gooi nog even een naam op, Nico Hormann. Hij heeft t paard van kennissen van ons getraind, vind hem ook erg rustig met paarden. Kon aan Poco zien dat die hem echt mocht.

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:22

fred thornton

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 18:26

Die zijn allebei te ver weg...

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 18:58

Jan Hoefkens van de Reiniacs?

http://reiniacs.com/

Showt zelf niet (meer) wat ik een groot pluspunt vind.
Met al die grote reiningshows tegenwoordig in Europa is een Bernard of Rieky volgens mij het grootste gedeelte van de tijd onderweg... en wie traint dan jouw paard?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 19:21

Daar heb je wel een punt Storrum! :)*