Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Disciplinereglement Endurance KNHS schreef:De minimum leeftijd van de ruiter voor deelname aan wedstrijden in de klassen I en II is 7 jaar en in de klassen III en IV 12 jaar. Deelnemers mogen vanaf 1 januari van het jaar waarin de 7- of 12-jarige leeftijd bereikt wordt uitkomen in de aangegeven klassen. Deelnemers, jonger dan 14 jaar, moeten onder begeleiding rijden van een medewedstrijdruiter van minimaal 18 jaar (minimaal bereikt op de dag van de wedstrijd).
Inn schreef:Hier (België) zou iemand van minder dan 12 jaar aan een touw moeten worden vastgehouden door een meerderjarige anders doe je een verkeersovertreding. Ik woon juist naast de grens dus enkele meters verder andere wetten.
Wij hadden zaterdag 2 ruitertjes van 8 jaar, die de 28 km hebben gereden. Eentje was Fausto.
Nina_rex schreef:Inn schreef:Hier (België) zou iemand van minder dan 12 jaar aan een touw moeten worden vastgehouden door een meerderjarige anders doe je een verkeersovertreding. Ik woon juist naast de grens dus enkele meters verder andere wetten.
Dat klopt Ingrid, in Nederland mag het dus wel gewoon.Wij hadden zaterdag 2 ruitertjes van 8 jaar, die de 28 km hebben gereden. Eentje was Fausto.
GAM schreef:Hey Donna,
Ik ken ook wel een shet + ruiter die het leuk zouden vinden om dit mee te mogen doen.
Dus ik zeg doen!!

Pomski schreef:Hoi Donna,
Ik zou ook wel mee willen doen met mijn 2 shetjes en kindjes.
Naar Zelhem ben ik niet geweest, is wel heel erg ver rijden voor zoiets, jij bent net iets dichterbij!!!
Groetjes!
bij ons in de regio enorm veel shetjes en er komen steeds meer kindjes bij die al lekker jong beginnen met ponyrijden, daarnaast is endurance wel erg leuk en je mag al vanaf 5 jaar

dan kunnen die ook lekker mee doen 
Jockeyhorse1 schreef:Is dat leuk?? hoe gaat dat dan? En wat moet je dan doen? Ik heb wel eens daar van gehoord maar ik weet niet hoe het gaat.