kinderendurance

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karrimh

kinderendurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 22:19

zijn er meer mensen die eventueel geinteresseerd zijn om een keer kinderendurance te starten?

wij gaan met onze 2 shetjes met 2 meiden van 5 en 6 jaar naar Zelhem, 8km starten.

tevens ben ik van plan om in de toekomst zo'n wedstrijd zelf te organiseren, wil dus even peilen hoeveel mensen bv naar Zelhem gaan. die ik zelf wil gaan organiseren zou bij mijn stal in de buurt zijn, Stal Norwind te Streefkerk/Groot-Ammers (gemeente Liesveld).

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 01:04

Kan dat in Nederland? In België zou dat niet kunnen daar mag je pas vanaf 12 jaar starten en dan nog begeleid door een volwassenen, vanaf 14 zonder begeleiding en dit is ook volgens de verkeersregels hier zo.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 08:20

Kinderendurance is in NL ook onder begeleiding van een volwassene (18 jaar of ouder), op de fiets, te paard of lopend. :j

Het is geen officiële klasse (voor punten), het is een onderdeel dat een wedstrijdorganisatie 'erbij' kan organiseren. In Duitsland gebeurt het regelmatig.

En ook in NL geldt voor reguliere endurancewedstrijden een minimum leeftijd:

Disciplinereglement Endurance KNHS schreef:
De minimum leeftijd van de ruiter voor deelname aan wedstrijden in de klassen I en II is 7 jaar en in de klassen III en IV 12 jaar. Deelnemers mogen vanaf 1 januari van het jaar waarin de 7- of 12-jarige leeftijd bereikt wordt uitkomen in de aangegeven klassen. Deelnemers, jonger dan 14 jaar, moeten onder begeleiding rijden van een medewedstrijdruiter van minimaal 18 jaar (minimaal bereikt op de dag van de wedstrijd).

Dus ook hier mag je vanaf je 14e alleen rijden. Op endurancewedstrijden wel te verstaan, volgens de wet is er geen minimum leeftijd waarop je alleen met een paard de openbare weg op mag.

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:02

Hier (België) zou iemand van minder dan 12 jaar aan een touw moeten worden vastgehouden door een meerderjarige anders doe je een verkeersovertreding. Ik woon juist naast de grens dus enkele meters verder andere wetten.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 17:53

in Duitsland wordt dit al zeer regelmatig georganiseerd en met resultaat, het is altijd erg druk.

hopelijk komt het in Nederland ook wet meer op gang, want:

de jeugd is de toekomst en jong geleerd is oud gedaan ;) :D

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:07

Inn schreef:
Hier (België) zou iemand van minder dan 12 jaar aan een touw moeten worden vastgehouden door een meerderjarige anders doe je een verkeersovertreding. Ik woon juist naast de grens dus enkele meters verder andere wetten.

Dat klopt Ingrid, in Nederland mag het dus wel gewoon. :j Wij hadden zaterdag 2 ruitertjes van 8 jaar, die de 28 km hebben gereden. Eentje was Fausto. ;)

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 23:17

Nina_rex schreef:
Inn schreef:

Dat klopt Ingrid, in Nederland mag het dus wel gewoon. :j Wij hadden zaterdag 2 ruitertjes van 8 jaar, die de 28 km hebben gereden. Eentje was Fausto. ;)

Ja ik heb het op het benelux forum gelezen.

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:41

Hey Donna,

Ik ken ook wel een shet + ruiter die het leuk zouden vinden om dit mee te mogen doen.

Dus ik zeg doen!! :D

Napie

Re: kinderendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 18:34

Was er maar 1 start bij de kinderendurance afgelopen zaterdag?

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 22:53

GAM schreef:
Hey Donna,

Ik ken ook wel een shet + ruiter die het leuk zouden vinden om dit mee te mogen doen.

Dus ik zeg doen!! :D

mooi, daar houd ik je aan ;)

er zullen een hoop uit mijn buurt meedoen, in ieder geval mijn 2 shetjes... jammer dat ze niet heel veel mogen lopen, want heb zoveel kinderen die mee zouden willen doen...

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:44

haha, heel leuk.

Ik zal hier ook eens in de omgeving vragen.

Wij gaan alvast trainen :+

Die van mij wordt 5 volgende maand dus hij mag als het goed is meedoen.

iig tot 4juli met de crossles. Daar durf ik mijn shet nog niet aan mee te laten doen.
We zijn nu net begonnen met springen, hij zal het wel hele leuk vinden denk.

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:07

Hoi Donna,

Ik zou ook wel mee willen doen met mijn 2 shetjes en kindjes.
Naar Zelhem ben ik niet geweest, is wel heel erg ver rijden voor zoiets, jij bent net iets dichterbij!!!

Groetjes!

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 21:57

Pomski schreef:
Hoi Donna,

Ik zou ook wel mee willen doen met mijn 2 shetjes en kindjes.
Naar Zelhem ben ik niet geweest, is wel heel erg ver rijden voor zoiets, jij bent net iets dichterbij!!!

Groetjes!

Heey Chantal,

Dat was mijn idee ook, Zelhem te ver ;) bij ons in de regio enorm veel shetjes en er komen steeds meer kindjes bij die al lekker jong beginnen met ponyrijden, daarnaast is endurance wel erg leuk en je mag al vanaf 5 jaar :D

Leuk dat jullie ook met 2 toppertjes komen :P

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:17

Oh wat leuk!!
Mijn meisje wordt in augustus 5 en heeft een Shetlander.
Ikzelf heb ook endurance 2 jaar gereden en hopelijk in de toekomst weer (maar dan samen met man of kind)
We rijden nu alle 3 :j
Volgende week gaan we bij de endurance rit Utrechtse heuvelrug kijken, want dan zitten we in Tiel en is het lekker dichtbij.
Goh, voor de afstand maakt het mij niks uit. Maar ik moet wel zeggen, paardrijden doen ze normaal pas vanaf 7. Alles voor die tijd moet voor gedaan worden bij kinderen eer ze het leren. Bovendien is zo'n afstand ook wel slecht voor de ruggetjes van kindjes. Maximaal een half uur rijden met 5, meer mag eigenlijk niet.

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:50

hoihoi donna,

ik zal is kijken of ik leuke ruitertjes kan vinden voor mijn super shetten :D dan kunnen die ook lekker mee doen :P

xxx tot morgen

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 18:45

MisticRider schreef:
hoihoi donna,

ik zal is kijken of ik leuke ruitertjes kan vinden voor mijn super shetten :D dan kunnen die ook lekker mee doen :P

xxx tot morgen

heey Jantine,

zou gaaf zijn, denk we het dan om kunnen dopen van kinderendurance naar shetlanderendurance :D

tot morgen.

xx

Jockeyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:47

Is dat leuk?? hoe gaat dat dan? En wat moet je dan doen? Ik heb wel eens daar van gehoord maar ik weet niet hoe het gaat.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 19:24

Jockeyhorse1 schreef:
Is dat leuk?? hoe gaat dat dan? En wat moet je dan doen? Ik heb wel eens daar van gehoord maar ik weet niet hoe het gaat.

kinderendurance is voor kinderen vanaf 5 jaar en de afstand is vaak zo 8 en 11km met een gemiddelde snelheid van 5km/uur. normaal is de afstand een stuk verder en de minimum snelheid wat hoger. dit is gewoon zodat kinderen "spelende" wijs kennis kunnen maken met de endurance ;)

heb je eventueel ook interesse?