[SGW] Met stoere Vies trainen bij Rob Jansen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Met stoere Vies trainen bij Rob Jansen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 09:17

Jaaaah! :):) *gaat helemaal los* Gisteren was het weer zover!
Nadat we een half jaar terug met de moderators een crossles hadden gereden ( [SGW-ITP] Samen met de moddies op crosstraining bij Rob! ) bleef het kriebelen en gisteren hebben we eindelijk weer kunnen lessen! Samen met mijn juf en haar nieuwe paard zijn we naar Rob gegaan voor een les.
Vies pakte weer super aan! We hebben dit keer veel meer moeilijke lijntjes genomen, ook nóg dikkere bomen en een gastank die volgens Vies erg eng was. Vies deed het erg goed, alleen was ik soms te laat waardoor ik hem voor de sprong liet zitten en we er langs schoten. Maar al met al ging het super en heb ik echt met een grote lach op mijn gezicht gezeten! :D

Het zijn echt heel, heel, heel erg veel foto's en filmpjes. Voor de mensen die wat ongeduldig zijn en geen links aan willen klikken, hier de samenvatting:

Uiteraard laag beginnen, met de boompjes op de grond. Het duurde even voordat we daarin het ritme gevonden hadden.
1. http://www.mijnalbum.nl/Foto-VJ6DRQR6.jpg

Toen moesten we al snel een lijntje rijden, lage boom, naar links, andere lage boom, dan de sprong op de foto, drie galopsprongen en dan de dikke boom die ik de vorige keer niet durfde maar toch gedaan had. Dit keer leek die grote boom helemaal niet zo hoog! Haha, Vies kwam ook steeds mooi uit daar.
2. http://www.mijnalbum.nl/Foto-AKAKOGY3.jpg

Tweede lage boom uit het lijntje
3. http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZGLCIX3A.jpg

De echte in-uitjes mochten we dit keer ook en die gingen heel fijn!
4. Afbeelding

Samen hebben wij alweer de volgende sprong gespot :D
5. Afbeelding

Dikke boom
6. http://www.mijnalbum.nl/Foto-JLACMUP6.jpg

De dikke boom die ik de vorige les zo hoog vond en nu gewoon een leuke sprong was
7. Afbeelding

Hierna moesten we lijntjes doen die wat moeilijker waren. Eerst de kuil door, dan de schuine lange boom en dan een smalletje erachter. Die smalle zorgde voor wat problemen, terwijl we hem vanaf de andere kant zonder problemen hadden gesprongen.
8.
De eerste keer herstel ik te laat en daardoor schiet hij er voorbij. De tweede keer rijd ik wat meer terug om hem opgesloten te houden, maar helaas....

We komen al meer in de buurt, maar gaan er nog steeds niet helemaal overheen
9. http://www.youtube.com/watch?v=h5wD5HxAGxU

Nu lukt het smalletje wel (opgesloten) maar vergeet ik te rijden op de dikke boom :Y) lekker slim
10. http://www.youtube.com/watch?v=HF7qaceiJBI

En toen lukte de boom, maar niet de picknicktafel die erna bij het lijntje hoorde :+
11.

Met wat meer hulp lukte de picknick zomaar
12. http://www.youtube.com/watch?v=4FzPCLVOv_Y

En uiteraard moest het hele lijntje opnieuw en dan goed!
13.

Daarna moesten we een lage boom, naar links over het picknickgeval, over een heggetje en dan de bocht naar links over een gastank met dakje. Vies vond die gastank toch wel heel erg raar :D De tweede poging gaan we eroverheen, maar vraag niet hoe! ALs je het geluid hard zet, kun je Vies horen snurken.
14.

En natuurlijk nog een keer aangereden en toen ging hij super, op de hindernissen voor de gastank rijd ik hem teveel terug en moet ik meer luchten om hem in ritme te houden.
15.

Toen gingen we naar de afsprongen en dat was moeilijk! Pfoe! Viesje deed het wel heel erg goed.
16. http://www.mijnalbum.nl/Foto-EMAZBAIR.jpg
17. http://www.mijnalbum.nl/Foto-3MGN3VY4.jpg

Op de piano hadden we wat meer overtuigingskracht nodig O:)
18. http://www.mijnalbum.nl/Foto-OG7X44E7.jpg

Maar toen ging hij ook! +:)+
19. Afbeelding

Het andere paard wilde niet en ik moest haar meenemen, maar dat werkte niet helemaal. ik ben wel 5x voor haar uit gegaan maar het paard stopte toch nog voor de afgrond.
20. Afbeelding
21. http://www.mijnalbum.nl/Foto-QUGLSBHE.jpg
22. http://www.mijnalbum.nl/Foto-HA7WOS6V.jpg

En een filmpje van de piano, goed te zien dat ik bij de tweede afsprong niet meer goed mijn balans heb en wat uit het zadel kom. Sommige sprongen ging het goed, maar ik vond het heel erg moeilijk om goed in mijn zadel te blijven en mezelf niet naar achteren te laten vallen.
23.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden :) Ik vond het in elk geval superleuk en mijn paard ook. We zijn geen springfanaten en zijn er ook niet zo goed in, maar dit gaat toch wel erg lekker!

Apple

Re: Met stoere Vies trainen bij Rob Jansen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:20

Hee wat leuk dat jullie nog een keer terug zijn gegaan :-)

Vies vindt het echt leuk zo te zien :D :D

Binnenkort maar eens een oefencrossje?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:22

ziet er goed uit Annetje, gaaf dat jullie de smaak zo te pakken hebben.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:23

Wow, gaaf hoor dat jullie er zo veel lol in hebben! Lekkere afwisseling zo van het gewone werk.
Ziet er allemaal netjes uit!!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:25

Gaaf Annetje. Het gaat helemaal goed komen met jullie. Ik heb echt geen schokkende dingen gezien ;)
Rij jij nou met een dressuurzadel of lijkt dat maar zo? Dat vindt ik wel heel knap, ik zou dat niet graag doen.

Misschien zie ik jullie dan een keer op een reguliere training?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 09:28

Wat zijn jullie snel :D Leuke reacties!
Scum ik rijd op een veelzijdigheidszadel.

Een reguliere training weet ik nog niet hoor. Ik zit ook met vervoer. Mijn juf gaat starten met haar paard zodra ze er klaar voor zijn, dus zij neemt mij gewoon lekker op sleeptouw mee :)
Een oefencross mag ik denk ik niet rijden? Ik heb nog nooit gesprongen, of hoef je voor een oefencross geen winstpunt in de B springen te hebben?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:29

hangt van de individuele vereniging af, daar zijn geen officiële regels voor, maar meestal is een wp niet nodig.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:29

Ziet er goed uit!! Ik heb het gevoel dat je beugels misschien nog een gaatje korter kunnen je daarin wel eens meer balans zou kunnen hebben.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:38

Binnenkort is in Lunteren een oefencross. Daar kun jij gewoon zonder startkaart aan meedoen. Al vond ik die vorig jaar best pittig (zeker voor mensen met weinig ervaring).

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:42

Ziet er echt leuk uit!

Off-Topic:
Een bom van moderator reacties :+

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:44

Offtopic: moddies trekken moddies aan denk ik, zeker als dat ook SGW rijdende moddies zijn.

Wat betreft oefencross Lunteren, die vind ik zelf vrij pittig zeker als je het terrein niet kent en weet wat voor (soms wat vervallen) hindernissen en bochten je tegenkomt. Als allereerste oefencross is deze misschien niet heel handig, tenzij je er al eens een keertje eerder gaat rijden of gereden hebt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:47

ik ga met Nick mee, Lunteren is niet echt een aanrader. Terrein is niet altijd even best onderhouden en ik vond de route vorig jaar niet erg mooi opgebouwd. Mss heeft Renswoude wel weer een oefencross van de zomer.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:47

Wat goed zeg! En knap dat jullie dit allemaal zo durven!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:55

Renswoude als oefencross zou een prima mogelijkheid zijn :j . Veel alternatieven, dus dan kun je het zo lastig maken als je zelf wilt.

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 09:59

Ziet er leuk uit, maar soms vind ik je nog wat twijfelend en gespannen zitten en ik denk dat het paard dat zich heel erg aantrekt..

Verder echt toppie, ze zijn toch maar weer allemaal gelukt !

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:00

Jeetje wat gaaf! Zo horen appie's te zijn vind ik, stoer en safe! :D
Geweldig dat je dit met 'm doet, ik moet ook maar eens moed gaan verzamelen... :+

xxxphoebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:11

Ziet er erg stoer uit. Mag ik vragen welk crossterrein dit is? Ben nu een paar keer in Moordrecht geweest, maar dit zit er ook erg leuk uit.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:13

In 1 woord: SUPERGAAF!

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:17

Leuke combinatie zijn jullie samen :)
Je zou met wat meer pit mogen rijden. Nu val je vaak terug in draf.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:24

Ziet er echt heel leuk uit :) Soms nog een beetje onzeker precies, maar Vies gaat ervoor! Als ik jullie zo bezig zie heb ik spontaan zin om ook eens te gaan crossen :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:27

xxxphoebe schreef:
Ziet er erg stoer uit. Mag ik vragen welk crossterrein dit is? Ben nu een paar keer in Moordrecht geweest, maar dit zit er ook erg leuk uit.

terrein van Rob Janssen in Hernen www.heumstede.nl

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:34

Hey Anne wat gaaf zeg!
Vies heeft de oortjes er mooi opstaan en vindt het zo te zien echt leuk :)
Nu zelf nog wat overtuigender rijden en dat zit het wel goed met jullie!

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 13:40

Nickeltje schreef:
Offtopic: moddies trekken moddies aan denk ik, zeker als dat ook SGW rijdende moddies zijn.

Was maar een grapje ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 20:07

Anne, het ziet er weer geweldig uit, jullie hebben echt veel plezier samen. :j

En die kop van Vies als hij die gastank ziet, die is goud waard! _O-

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 20:16

Bedankt voor de leuke reacties! Echt heel erg leuk!
Komen jullie de volgende keer met de gehele fanclub me aanmoedigen ? :P

Het klopt inderdaad dat ik iets overtuigender moet rijden en daardoor valt hij na de sprong vaak terug in galop én ging hij er die paar keer langs. Ik vind het erg moeilijk om al die lijnen in galop te rijden en dan het ritme te behouden, in de draf vind ik het ritme makkelijker. Ik heb ook niet zo'n snel reactievermogen en dan is het toch makkelijker om in een langzamer tempo te rijden.

Rob zei ook steeds dat ik aanvallend moest rijden :D En dat Vies wel wil, maar dat ik ook wat zekerder van mijn zaak moet zijn.
Als ik zo de filmpjes terugkijk zie ik ook heel veel foutjes en af en toe zie ik Vies aantrekken en houd ik hem tegen waardoor de sprong niet vloeiend gaat.
Jammer, maar daar kunnen we aan werken! 4 jaar terug durfde ik nog geen ingegraven kruisje te springen en toen ik mijn paard twee jaar geleden kocht kreeg ik hem niet uit de stop als we op vreemd terein gingen, dus ik ben hier echt al heel erg blij mee!