[WN] regels novice /open etc

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

catalyst1

regels novice /open etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 19:21

Ik heb zojuist de regels er eens op nageslagen,maar als ik het goed begrijp, mag je geen AQHA novice starten ,als je ooit NL of reserve nederlands kampioen bent geweest, in welke discipline/klasse dan ook.Toch zie ik dit wel gebeuren. Ik wilde het voor de NRHA ook even nazoeken,maar kan het regelboek niet vinden. Is deze regel er ook bij de NRHA...alleen open klasse starten als je ooit NL/reserve NL kampioen bent geweest??

Stuiter

Re: regels novice /open etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 19:55

Volgens mij klopt dat idd van de AQHA, daar heb ik een keer een brief over gehad.
Van de NRHA weet ik het niet.

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:17

bij AQHA gaat het over novice amateur dwz de ruiter moet een beginnend amateur ruiter zijn die minder dan een bepaald aantal punten behaald heeft of die nog geen titels behaald heeft. vanzelfsprekend hebben we het hier enkel over AQHA punten en titels

bij NRAH gaat het over novice horse dwz het paard mag niet meer dan een bepaald bedrag gewonnen hebben en dit geld zowel voor de Open (NH) en Nonpro (NH). va,zelfsprekend hebben we het hier enkel over NRHA dollars

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 20:55

Dofuzz.das niet zo vanzelfsprekend hoor. In het AQHA rule book staat omschreven dat je geen novice meer bent als je een nationale of reserve championtitle hebt gewonnen in ongeacht welke paardensport of vereniging, ik vroeg me nu dus af hoe dat bij de NRHA is,novice horse is heel wat anders dan verschil amateur/open.

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:12

in NRHA spreken we over novice horse wanneer het paard minder dan een bepaald bedrag gewonnen heeft (verschillend in level 1 en level 2) en kan uitgeschreven worden in Open en Nonpro. zo duidelijker

En hoe kan de AQHA uitzoeken hoe je een nationale titel behaald hebt bij één of andere europese pannenkoekenbakkers ruitervereniging?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:20

dofuzz schreef:
En hoe kan de AQHA uitzoeken hoe je een nationale titel behaald hebt bij één of andere europese pannenkoekenbakkers ruitervereniging?

Precies. En zelfs het NQHA en DPHC NK worden door de Amerikaanse moederstamboeken niet als National Championships gezien.
Dus we hebben eigenlijk gewoon geen nationale kampioenschappen en er is dus ook geen reden tot paniek om novice te starten als je al eens Nederlands Kampioen bent geweest.

Stuiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:22

Waarom wordt dat eigenlijk niet gezien als National Championship?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:36

Geen idee, maar ik heb mijn titels nog nooit op een showrecord teruggevonden. Het NK is voor amerika een average dubble pointed show :)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:46

klopt wat xono zegt.
ik heb uit het verleden verschillende nederlandse en ook duitse titels.
toen ik weer opnieuw lid werd en mn novice status moest aangeven heb ik aangegeven niet goed op de hoogte te zijn van de nieuwe novice regels (waren toen anders) en hun gevraagd uit te zoeken waar ik wel/niet eligable voor novice was (obv mn oude lidmaatschapsnummer dat ik trouwens weer heb gekregen).
ik mag alles gewoon novice starten omdat die titels idd niet op je showrecord bij de aqha staan. dat is waar zij uiteindelijk naar kijken.

over de andere organisaties:
stel je hebt bv wel een erkende titel bij de paints kan het zijn dat als iemand hier een klacht over indient en dus het bewijs kan aandienen je een probleem hebt.

nrha heeft die regel zo niet. die kijken alleen naar showen/trainen/lesgeven voor remunition. dus niet naar eventuele titels.

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:08

dofuzz schreef:
Zeg, laat mij er even buiten! >;)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:20

Ik dacht dat de AQHA sinds niet zo heel lang een regel heeft dat je als je ooit (reserve) kampioen bent geweest in een bepaalde categorie (onderdelen zijn ingedeeld) je wél novice mag starten in een andere categorie waar je ''nieuw'' bent. Dus een reining kampioen mag bijvoorbeeld wel novice starten bij pleasure.

Dacht ik?

En idd; op de show record van mijn paard staat geen reserve titel 2008... Dus wat dat betreft zou ik gewoon novice pleasure kunnen starten. Maar dat doe ik niet.

[edit] Dit bedoel ik, er zijn novice klassen: http://www.aqha.com/showing/divisions/novice.html

Now, your points earned in a particular class will not hinder your eligibility as a novice in other events. Previously, when you earned 40 novice points, you graduated out of novice altogether. Now, your points in the new skill sets do not affect your novice status in another skill set. All these changes will make your horse showing experience more fun and easier for you to try a new event!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:23

klopt toekie wat je zegt over de categorien.
maar dat staat los van wat zij uberhaupt erkennen als 'nationale titel'.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:24

Idd. NQHA NK is - wat Xono al zegt - voor de AQHA een ''simpele'' double pointed show.