Ik vroeg mij af waarom er eigenlijk een maximun snelheid wordt gehanteerd?
Ik ben van plan de Zuid Veluwerit(29 km) te gaan rijden, waarbij je maximaal 12 km. per uur mag rijden.
Alvast bedankt!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sjolvir schreef:Jij rijdt kennismaking? Neem ik aan gezien de 12 km/u.
Aangezien klasse 1, max 13 is.
Diepere gedachte dan beschermen van het paard, tegen te hard willen rijdende ruiter, kan ik niet komen.
(Anders krijg je misschien beginners die hun paard even in hun 1e ritje als een gek door het parcours jagen.
Wat zich vermoedelijk bij de keuringen wel weer afstraft, mocht dit paard onvoldoende in conditie zijn.)
Geen idee, wat regelementair verder de gedachte is, ben ook maar klasse 1 ruiter.
En natuurlijk is dat niet altijd zo interessant voor het paard, zeker als het mensen zijn die denken dat "zomaar eventjes te doen" en training niet meteen nodig vinden
Je kan dan wel zeggen 'die komen zichzelf tegen' (door afkeuring paard) maar of je dat het paard aan moet doen?

maaike93 schreef:Maar in principe hebben ze toch al de PA en de voor en nakeuring om het paard te beschermen?
maaike93 schreef:Ik vroeg me het af, omdat sommige paarden gewoon een heel hoog basistempo hebben en een hoge looplust (zoals veel dravers en engels volbloeden). En dan zou het jammer zijn als je deze moet inhouden, terwijl ze wel een goede hartslag etc. hebben.