[WN] Blaze op wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lissatje

Blaze op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 19:18

Heej,
Dit weekend was er weer een wedstrijd van de PRAB en Blaze en ik hebben weer meegedaan.
We hebben ons ingeschreven bij de reining beginners en horsemanship beginners en we hebben in beide proeven in de punten gereden.
Er zijn natuurlijk nog punten waar we aan moeten werken, en we hebben ook onze zwakke punten zoals niet op de voorhand rijden en zijn hoofdje beneden houden, maar hier word aan gewerkt.
Omdat Blaze een reining paard is loopt hij al gemakkelijker met zijn hoofdje de lucht in maar het begint te beteren.

Hier de foto's

Begin van reining proef
Afbeelding

Afbeelding

Spin
Afbeelding

Grote snelle cirkel
Afbeelding

Kleine trage cirkel
Afbeelding

Afbeelding

Spijtig genoeg zijn er geen foto's van de sliding stops maar dit waren mooie stops
Bit Check
Afbeelding

[img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/04/15/1271346373-660.jpg[/img

5de plaats
Afbeelding

Afbeelding

Horsemanship
Afbeelding

Line up
Afbeelding

5de plaats
Afbeelding

Lief koppie
Afbeelding

Afbeelding

Dit waren ze dan
Groetjes

opbouwende commentaar mag

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 06:26

Leuke foto's, gefeliciteerd met je prijzen.

1 ding snap ik niet echt:
Citaat:
Omdat Blaze een reining paard is loopt hij al gemakkelijker met zijn hoofdje de lucht

Wat bedoel je daarmee??

trickywonder

Re: Blaze op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 07:05

een vijfde plaats kleurt ook het beste bij je outfit komt dat even goed uit! lekker door blijven trainen en rijden. have fun!

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 07:45

Ja dat moet je mij toch echt eens uitleggen, heb zelf ook een echte reiner die juist makkelijk met zijn hoofd laag loopt. Hoeveel starts waren er in de klasses? En wat voor levels heb je en in welke ben je gestart? Volgens mij werkt dat anders dan in nederland of niet?

Lissatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 09:53

Rebel_Gloe schreef:
Ja dat moet je mij toch echt eens uitleggen, heb zelf ook een echte reiner die juist makkelijk met zijn hoofd laag loopt. Hoeveel starts waren er in de klasses? En wat voor levels heb je en in welke ben je gestart? Volgens mij werkt dat anders dan in nederland of niet?

Ik denk dat het ook af hangt van paard tot paard n hoe ze getraind zijn.
Er waren 9 starts en ik heb ik de beginners klasse gereden.
Ik weet niet juist hoe het werk in Nederland dus kan daar kan ik niet over zeggen maar bij de PRAB heb je de walk & Jog - Beginners - Youth - Novice Amateur - Amateur - Open

@Elliebelle
In de reining word er vooral naar het benen werk gekeken, natuurlijk is het mooier als je paard mooi diep loopt maar er word vooral op het benen werk punten gegeven. Hij is dus 1tje die gemakkelijk zijn hoofd de lucht in doet schieten, en dit probeer ik er uit te krijgen.

Lissatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 09:54

trickywonder schreef:
een vijfde plaats kleurt ook het beste bij je outfit komt dat even goed uit! lekker door blijven trainen en rijden. have fun!

Haha ja idd
Thx
x

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:34

Lissatje schreef:
@Elliebelle
In de reining word er vooral naar het benen werk gekeken, natuurlijk is het mooier als je paard mooi diep loopt maar er word vooral op het benen werk punten gegeven. Hij is dus 1tje die gemakkelijk zijn hoofd de lucht in doet schieten, en dit probeer ik er uit te krijgen.

Nonsense

Lissatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 12:39

HumbleTalent schreef:
Lissatje schreef:
@Elliebelle

Nonsense

Dit is het geen dat mij is verteld

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 12:45

Punten in de reiningsport krijg je op de correctheid en souplesse van de manouvres en de willingly guided(ness) van het paard.
Een paard dat hoog loopt met het hoofd oogt vaak minder willingly guided en zal daardoor minder snel punten scoren.
Een hoog hoofd is dus helemaal niet handig en daar wordt ook wel opgelet. Het is dus zeker niet zo dat omdat je paard reining gefokt of aangereden is dat het daarom maar met zijn hoofd hoog loopt. Echter zijn er bloedlijnen waarbij het voorkomt. Bijvoorbeeld de Gunners. Die zie je vaak met een hogere hoofdhouding lopen.

Algemene reining uitleg schreef:
"To rein a horse is not only to guide him, but also to control his every movement. The best reined horse should be willingly guided or controlled with little or no apparent resistance and dictaded to completely. Any movement on his own must be considered a lack of control. All devations from the exact written pattern must me considered a lack of/or temporary loss of control and therefore a fault that must be marked down according to the severity of the deviaton. After deducting all faults, set here within, against execution of the pattern and the horse overall performance, credit should be given for smoothness, finesse, attitude, quickness, and authority of performing various maneuvers, while using controlled speed which raises the difficulty level and makes him more exciting and pleasing to watch to an audience".

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:05

Lissatje schreef:

8-) Das cool, dan kan ik mijn paard maar gewoon laten lopen, als ik dát had geweten! :D :roll:

Tips: Ga gewoon nog even terug op 2 handen en ga dan aan de verzameling werken. Op 1 hand lukt het je zo niet, zeker niet als je hem nu al zo laat lopen.. Ga veel met je benen werken, veel voorwaarts rijden, dan gaat hij vanzelf ontspannen en zakken.
Ik zou zo niet op een wedstrijd willen verschijnen, maar okee ;)

Succes!

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:24

Dat is wel een beetje heel kort door de bocht TB.
Hoe een paard thuis loopt is nooit te vergelijken met wat het uiteindelijk in de wedstrijd zal doen. Dat zal je heel waarschijnlijk wel gaan ontdekken in Oirschot. Daarbij zie ik geen storende dingen op haar foto's die ik in een beginnersklasse niet thuis vind horen.

Lissatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 14:31

TiaraBungy schreef:
Lissatje schreef:

8-) Das cool, dan kan ik mijn paard maar gewoon laten lopen, als ik dát had geweten! :D :roll:

Tips: Ga gewoon nog even terug op 2 handen en ga dan aan de verzameling werken. Op 1 hand lukt het je zo niet, zeker niet als je hem nu al zo laat lopen.. Ga veel met je benen werken, veel voorwaarts rijden, dan gaat hij vanzelf ontspannen en zakken.

Succes!

Kijk dat is het geen dat mij werd vertelt en ik ben zeker niet van plan om hem zo met zijn hoofd hoog te laten lopen en er word hard een gewerkt.
Ik weet wat ik kan en waar aan gewerkt moet worden, ik heb het er ook niet over dat je je paard zomaar moet laten lopen. Het is niet omdat ik zeg dat het veel met het benen werk te maken heeft dat je je paard zo maar moet laten lopen. Thuis word er ook getraint op 1 en 2 handen. Ik weet zeker dat er nog veel verbeterd kan worden, en dat dit niet de beste proef is die ik samen met Blaze heb afgelegt.
Iedereen heeft een andere kijk ôp wedstrijden, en ik zie de wedstrijden om te oefenen en om te gaan met deze stress. Ook loopt Blaze door de stress die hij zelf heeft erg met zijn hoofd de lucht in en op de voorhand, hier kan dus meestal alleen op wedstrijd aan gewerkt worden. De jury heeft me zelf als commentaar gegeven dat als men paard ontspannener zou zijn dat het dan wel goed komt, dus we blijven op wedstrijd gaan en proberen elke proef zo goed mogelijk af te leggen, an ja dat kan als eens mis gaan

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 17:55

Gewoon lekker trainen en als je zin hebt lekker op wedstrijd gaan, kun je alleen maar beter van worden toch?
Kijk, ieder heeft zijn eigen manier, er zijn mensen die pas op wedstrijd gaan als alles heel goed gaat omdat ze direct willen winnen en mensen die het graag vanaf het begin al rustig op wedstrijd willen gaan. Ieder zijn manier toch?

Lissatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 19:17

troi schreef:
Gewoon lekker trainen en als je zin hebt lekker op wedstrijd gaan, kun je alleen maar beter van worden toch?
Kijk, ieder heeft zijn eigen manier, er zijn mensen die pas op wedstrijd gaan als alles heel goed gaat omdat ze direct willen winnen en mensen die het graag vanaf het begin al rustig op wedstrijd willen gaan. Ieder zijn manier toch?

Ja idd, ik vind dit gewoon een nieuwe stap net hetzelfde zoals je draf of galop leert. Leer ik nu wedstrijd te rijden en met de stress enz om te gaan.

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:06

TiaraBungy schreef:

Dan wil ik jou heel graag eens zien rijden op wedstrijd ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:47

Wat een mooi bijpassend lintje hebben jullie verdient! Echt 'pretty in pink' :D Ziet er goed uit, jullie zijn een leuke combinatie! Rijtechnisch komen jullie er ook nog wel hoor, ik zie een happy maar geconcentreerd paard op elke foto en aan die hoofd/halshouding kan je gewoon lekker werken tijdens de trainingen. En inderdaad, laat je niet van de wijs brengen door anderen. Je vind het leuk om wedstrijden te rijden en starten in een reiningproef alleen al is lef hebben, ik word al zenuwachtig bij het idee om alleen de bak in te moeten en nog óók eens een reiningproefje te moet rijden brrrr.... := Alleen op deze manier doen zowel jij als je paard ervaring op om verder te komen, dus er is helemaal niets mis mee!

Lissatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 22:16

Miss_Montana schreef:
Wat een mooi bijpassend lintje hebben jullie verdient! Echt 'pretty in pink' :D Ziet er goed uit, jullie zijn een leuke combinatie! Rijtechnisch komen jullie er ook nog wel hoor, ik zie een happy maar geconcentreerd paard op elke foto en aan die hoofd/halshouding kan je gewoon lekker werken tijdens de trainingen. En inderdaad, laat je niet van de wijs brengen door anderen. Je vind het leuk om wedstrijden te rijden en starten in een reiningproef alleen al is lef hebben, ik word al zenuwachtig bij het idee om alleen de bak in te moeten en nog óók eens een reiningproefje te moet rijden brrrr.... := Alleen op deze manier doen zowel jij als je paard ervaring op om verder te komen, dus er is helemaal niets mis mee!

Bedankt voor de leuke comentaar :D

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 02:32

Zo bedoelde ik het helemaal niet. Vind gewoon dat er meer aan de verzameling gewerkt moet worden en je daar ook op 1 hand op moet leren zegmaar..;)
'T is niet zoals jullie denken! Jullie denken gelijk weer dat ik het onwijs negatief bedoel, maar dat is niet zo. Heb gewoon al meerdere topics van TS gezien en vind dat ze gewoon echt meer op verzameling moet gaan letten. Ik snap uit de berichten van TS dat ze dat thuis doet, nu nog kijken of je dat op wedstrijd voor elkaar krijgt. Pak hem desnoods een keer op 2 handen om hem te 'scholen' ;)
Het is echt niet zo negatief bedoeld hoor..

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 14:01

Ben het wel eens met TiagraBungy hoor.
Waarom al op 1 hand rijden als je op de handen de verzameling nog niet voormekaar krijgt?
Blijf eerst nog ff lekker op een trensje rijden totdat je zie hele verzamling hebt!

Ook zie ik geen actieve achterhand, en een gekanteld heupbeen.

vind het toch wel erg stoer dat jullie gewoon starten!
1 mei begint ons wedstrijd seizoen ook!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 15:31

Op deze fotos zie ik nou ook weer niet een paard dat zo enorm zijn hoofd omhoog doet, hoor! Hij kan best wel lager voor het mooi en vooral de ontspanning en overde rug lopen, maar super dramatisch ziet het er niet uit vind ik.

Je hebt groot gelijk dat je hem ook leert op wedstrijden te gaan en niet wacht tot alles perfect is, als je graag wedstrijdervaring op wilt doen. Ik vind soms ook dat 'het op wedstrijd gaan' een beetje overtrokken worden en wordt gedaan of je daar alleen mag verschijnen als je een top-getraind paard hebt. Belangrijk lijkt me dat je je paard goed onder controle hebt en niet hoeft te zitten trekken en plukken en netjes de manoevres kunt rijden. De ervaring komt dan vanzelf, evenals de ontspannenheid!

Verder vind ik je paard erg leuk (met zijn gekrulde oortjes ;) )!

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:13

Voor een beginnersproef ziet dat er niet slecht uit. Ik kan je verzekeren dat ik heel wat ergere dingen heb gezien bij beginnende wedstrijdruiters. Je komt er wel!

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:40

gefeliciteerd doe ik je nog niet zo snel na :D