Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

dieuwke10 schreef:jeetje Padrino, ik zeg niet gauw 'dat kan niet' maar met jouw verhaal op de achtergrond wordt het een echte uitdaging!
ik heb (godzijdank) nauwelijks pijnklachten, maar alleen spierzwakte, maar ik kan me voorstellen dat mest scheppen en een kruiwagen duwen of trekken vanuit de roltoel gruwelijk pijn zal doen aan je schouders.
doordat je je op een redelijk laag punt bevindt is het echt heel zwaar.
verder is mijn ervaring dat zelf hoepelen vreselijk zwaar is voor je armen en schouders. ik kan dat niet.
een elro zal niet lukken in de stal. is ook erg moeilijk schoon te maken.
ik denk dat je nog het beste kan werken door een speciaal laag mestwagentje te (laten) maken(bijvoorbeeld een 30cm hoge bak met winkelwagenwielen), waar je een 'opschuifplank' hebt waar je de mest met een sneeuwschuif ahw op kan schuiven.
dit karretje zou je dan moeten kunnen duwen met je voeten of een koppelstuk voor aan de rolstoel én achter een lichte sportrolstoel moeten kunnen hangen.
in ieder geval zal de rolstoel behoorlijk te lijden hebben en niet geschikt zijn voor ander gebruik dan in de wei en de stal.
daarvoor heb je een andere nodig. via je revalidatie(als je die hebt) zou je door een ergotherapeut geadviseerd moeten worden over de voor jou beste keuze.
ik weet niet hoe het is geregeld met een vergoeding vanuit de wmo voor een rolstoel voor het buitengewone doel dat jij hebt. ik woon niet in nederland, maar volgens mij voorziet de wmo in hoognodige en meest passende, en minst dure hulpmiddelen.
maar met wat inventiviteit, een tweedehandsje en iemand die goed kan lassen moet je toch ook een eindje komen.
Gelukkig heb ik een heel handig en lief vriendje die kan lassen. Misschien kan hij wel een trekhaak op mijn stoel maken. 
dieuwke10 schreef:Tip2: bezoek de Supportbeurs in Utrecht