[WN] Working cowhorse in stap??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

Working cowhorse in stap??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 19:18

Ik had mij begin dit jaar opgegeven om mee een workshop working cowhorse te gaan doen met een aantal andere stalklanten.
Alles is al betaald en in mei is het dan zover.

Nu heeft mijn paard een overbelasting aan haar achterknie die nog niet helemaal in orde is. Ik kan haar wel berijden en zolang het allemaal rechtdoor is is er ook weinig tot geen probleem. Alleen bijvoorbeeld longeren (op de cirkel lopen) is, vanaf draf, nog steeds zeer belastend en dan zie je nog duidelijk dat ze er last van heeft.

Het liefst wil ik natuurlijk met mijn eigen paard gaan, maar ik twijfel toch. Ik zou dan enkel in stap kunnen deelnemen. Zou dit een probleem zijn? We zouden zo'n 30min bezig zijn.

Ik heb mij in eerste instantie eigenlijk ook enkel ingeschreven omdat ik het meer als een goede oefening zie voor mijn paard om haar schrik voor koeien te overwinnen. Alleen weet ik niet of de lesgever dit zo gaat begrijpen ... :+

Wat moet/kan ik van zo'n workshop verwachten?

crazycactus

Re: Working cowhorse in stap??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:24

In het begin ga je eerst de koe volgen, dat doe je niet in galop, zeker als je paard geen ervaring heeft met koeien. Maar ik zou het er niet op wagen, want je zult wel een turn moeten kunnen maken, en dat lijkt me niet zo goed voor je paard.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 19:26

Een turn?? Je bedoeld een draai om de achterhand??

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 19:29

Ja idd, als je dat niet kan ben je kansloos bij working cowhorse.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 20:58

Je kan precies aangeven wat je wel en niet wilt, maar je kunt het beste inschatten of je het risico wilt nemen of niet. Paarden kunnen het snel erg leuk gaan vinden en worden dan ook wat fanatieker. De mogelijkheden kun je in ieder geval altijd met de trainer bespreken hoor!

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 02:10

Mmm, ikzelf zou t niet doen. Met een niet volledig rad paard ga je niet werken, hoe graag jij ook zou willen...
Is niet helemaal eerlijk, toch?
Daarbij maandje later is er weer een cowclinic en er is een reservelijst: deze neemt je plekje in en dan krijg je je geld terug.
Niet doen, gewoon een maandje later weer ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 09:46

Geen haar op m'n hoofd die er aan zou denken.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 10:56

Donderdag komt de dierenarts nog eens langs om te kijken. Ik zal het er met hem ook eens over hebben maar denk dat hij het gaat afraden. Voel me er zelf ook niet 100% goed bij om met mijn paard erheen te gaan. gewoon stappen is prima maar ik weet niet hoe ze op die koeien gaat reageren en als ze dan wat hevig wordt ...

Ik denk maar dat ik eens ga rond horen op stal of ik iemand z'n paardje mag 'lenen' voor een dagje ;) (het is niet zo dat ik het met een maandje kan uitstellen, het wordt eenmalig georganiseerd van stal uit!)

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:45

Hoor je bij de groep van de 2lazy7 ranch die bij ons in Oud Gastel met de koeien komen werken? Wordt vast erg leuk!!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:06

Niet doen.....vaak wordt je zelf ook wat fanatiek of je paard zelf ook. Ik ga alleen met een 100% fit paard clinics doen, jammer dan van het geld....mijn paard zijn gezondheid gaat voor.

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:30

wij geven ook trainingen met koeien....
ik zou jou persoonlijk niet eens mee laten doen, hoe graag je het ook zou willen.
het is heel jammer maar je zou er levenslang spijt van krijgen als je wel met je paard nu mee zou doen, hij kan er een levenslange blessure aan over kunnen houden.
als je gewoon even wacht tot alles genezen is kan je later met heel veel plezier mee doen.
in dit geval is het gewoon even geduld hebben, je zou zelf ook niet met een zere knie mee doen aan een beachvollybal wedstrijd, hier mee moet je de working cowhorse vergelijken qua kracht voor de knie van je paard

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 18:59

crow schreef:
Hoor je bij de groep van de 2lazy7 ranch die bij ons in Oud Gastel met de koeien komen werken? Wordt vast erg leuk!!

:j

Maar ga zien of ik een paardje mag 'lenen' van een stalgenootje want ik vrees dat het wat te veel zal zijn voor mijn paardje. Spijtig, maar de gezondheid gaat voor natuurlijk!

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:06

Nee, zeker niets riskeren!!!

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 12:57

De dierenarts heeft gisteren groen licht gegeven om terug rustig aan te beginnen met longeren en rijden (enkel stap en draf) maar zoals ik zelf ook verwachtte vindt hij de working cowhorse workshop nog te vroeg/te veel voor Mandy.

Ik zal dus met het paardje van een stalgenootje gaan. :D