[WN] Ja ik ben om! denk ik...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Ja ik ben om! denk ik...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 21:30

Na jaren engels gereden te hebben met mijn pony ben ik sinds een aantal maanden aan het western lessen geslagen. Ik vond de western wereld altijd maar een 'apart' volkje, maar betrap mezelf er steeds vaker op dat ik me toch wel thuis voel op dit gedeelte van het forum.
Ik heb nog een hele hoop te leren want ondanks dat ik al jaren rijd, voel ik me in mijn westernles vaak een beginner eerste klas.

Mijn pony (gekocht als buiten hobbel paard, omgetoverd tot dressuur paard, transformed tot western paard) is duidelijk meer in haar element met western, heb haar nog nooit zo vrolijk haar werk zien doen en dan voel ik me als mams toch wel een beetje schuldig dat ik haar ook nog dressur train.
Dat leidt soms tot hilarische situaties als bloedserieus je proef oefenen en je hakken iets te diep uitdrukken waarbij paardlief een mooie stop maakt :)) .

crow

Re: Ja ik ben om! denk ik...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:36

Wat leuk en meteen ook de koeien!!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 21:38

Ja die zeker de koeien!! Dat lijkt me het allermooiste, mijn paard is nogal een meedenker dus ben heel benieuwd hoe ze het doet, zal in eerste instantie wel bang zijn van de koeien, maar denk dat ze het ook wel heel goed kan met een beetje oefenen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 22:08

Welkom hier in elk geval!

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:47

Wij zijn helemaal geen apart volkje hoor, wij zijn net zo gek op onze paardjes als engeles ruiters ;)
Ook ik ben een ex-dressuurmiep en had echt niks meer met de dressuur, totdat ik een proeflesje western ging doen, just for the fun. Ja, toen was ik echt helemaal om. Heb nu eindelijk mijn droompaardje gevonden, een leuke paint. Mijn dochter is ook helemaal om, die vond het rijden op de manege ook niks meer, beetje saai rondjes in de bak. Totdat ze van mij een proeflesje western kreeg. Haar reactie: oooooh mam, dit is gaaaaaaaaaaaaaaaf. Dit is pas leuk rijden :D We rijden nu samen op ons paintje.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:54

Trainen in de bak op je western paardje kan soms ook wel saai zijn hoor!!

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:57

rapido schreef:
Trainen in de bak op je western paardje kan soms ook wel saai zijn hoor!!

Tot nu toe vind ik nog niks saai.
Maarja, rondjes rijden in een manegeles is natuurlijk niet te vergelijken met rondjes rijden op je eigen paard ;)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 11:59

Ik denk dat voor beide disciplines de saaiheid enorm afhangt van je trainer en je eigen doelen.. Moet eerlijk zeggen dat ik tot nu toe vooral ervaring heb met saaiere dressuur trainers en leukere western trainers, maar ben eerste om toe te geven dat dat meer te maken heeft met het feit dat ik toen der tijd met het eerste willekeurige dressuur lesmens genoegen heb genomen (type: elk rondje door de bak zonder dat iemand eraf dondert is een uitstekend rondje..). Er zijn ongetwijfeld ontzettend goede en gemotiveerde dressuur lesgeefmensen te vinden..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:32

oooh je bedoelt rondjes rijden in een manege les!! Ja dat is saai maar zo moesten we allemaal beginnen toch!? of het nu western of dressuur is.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:43

rapido schreef:
oooh je bedoelt rondjes rijden in een manege les!! Ja dat is saai maar zo moesten we allemaal beginnen toch!? of het nu western of dressuur is.

Ja, rondjes in een manegeles.
De meeste van ons (ik dus ook) zijn zo begonnen.
Maar mijn dochter had dat al heel snel gezien, ze wilde iets anders, had een hekel aan dat achter elkaar aanrijden.
Ze ging de eerste les al vrijwillig in galop en zat er met een big-smile op, terwijl de rest van groep niet durfde.
En ik mijn hart maar vasthouden, dat ze zou blijven zitten. Maar dat kind zit als een huis!!!!
Ze rijd nu 2,5 jaar, en al beter dan moeders na 30 jaar :( :D
Laatst had ze een lesje tegoed op de manege (ze is vrijwilliger bij de gehandicapten, en krijgt dan af en toe een gratis lesje)
Dus dat moest een springlesje worden, want ze vind springen leuk. En dan natuurlijk op de wildste pony van de manege, waar ze ook al een keer vanaf gevallen was. Beestje was erg ondeugend, en madam zit er dan met een bigsmile bovenop en had hem goed onder controle. Helaas ging het beestje bij een hindernis opeens de andere kant op, en lag madam in de hindernis. Ze staat op, veegt het zand van haar broek, grijpt de pony, stapt op, en rijd hem gewoon weer naar de hindernis en ja hoor, toen sprong hij er dus netjes overheen. Ze houd wel van een beetje aktie.
Maar de gewone dressuurlessen vind ze niks meer aan. Nu rijd ze dus op ons paintje, die we nog maar kort hebben. En af en toe op het paard van een vriendin van me, een grote gelderse ruin. Maar haar voorkeur gaat toch echt uit naar het western, en dan de reining. (maar zover is ons paardje nog niet)

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:48

Welkom!
Ook hier een ex-dressuurmiep (met een dressuurmiepdochter) :)
En wat is vreemd? Het is meer 'onbekend maakt onbemind' maar als de dressuurruiters zich er wat meer in verdiepen dan zien ze dat we eigenlijk weinig verschillen ;)

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 12:53

Vera schreef:
Welkom!
Ook hier een ex-dressuurmiep (met een dressuurmiepdochter) :)
En wat is vreemd? Het is meer 'onbekend maakt onbemind' maar als de dressuurruiters zich er wat meer in verdiepen dan zien ze dat we eigenlijk weinig verschillen ;)

dat bedoel ik ;)