rapido schreef:oooh je bedoelt rondjes rijden in een manege les!! Ja dat is saai maar zo moesten we allemaal beginnen toch!? of het nu western of dressuur is.
Ja, rondjes in een manegeles.
De meeste van ons (ik dus ook) zijn zo begonnen.
Maar mijn dochter had dat al heel snel gezien, ze wilde iets anders, had een hekel aan dat achter elkaar aanrijden.
Ze ging de eerste les al vrijwillig in galop en zat er met een big-smile op, terwijl de rest van groep niet durfde.
En ik mijn hart maar vasthouden, dat ze zou blijven zitten. Maar dat kind zit als een huis!!!!
Ze rijd nu 2,5 jaar, en al beter dan moeders na 30 jaar
Laatst had ze een lesje tegoed op de manege (ze is vrijwilliger bij de gehandicapten, en krijgt dan af en toe een gratis lesje)
Dus dat moest een springlesje worden, want ze vind springen leuk. En dan natuurlijk op de wildste pony van de manege, waar ze ook al een keer vanaf gevallen was. Beestje was erg ondeugend, en madam zit er dan met een bigsmile bovenop en had hem goed onder controle. Helaas ging het beestje bij een hindernis opeens de andere kant op, en lag madam in de hindernis. Ze staat op, veegt het zand van haar broek, grijpt de pony, stapt op, en rijd hem gewoon weer naar de hindernis en ja hoor, toen sprong hij er dus netjes overheen. Ze houd wel van een beetje aktie.
Maar de gewone dressuurlessen vind ze niks meer aan. Nu rijd ze dus op ons paintje, die we nog maar kort hebben. En af en toe op het paard van een vriendin van me, een grote gelderse ruin. Maar haar voorkeur gaat toch echt uit naar het western, en dan de reining. (maar zover is ons paardje nog niet)