Entingpapieren paspoort vol, wat nu?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole85

Entingpapieren paspoort vol, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 21:22

Niet specifiek een endurance vraag, maar ik stel 'em hier wel..
Dit vanwege mijn start in Helchteren over 1,5 week en het volgende probleem:

Mijn paard zijn bladzijden waarop de entingen worden genoteerd zijn vol.
Nu loop ik hier al een tijdje tegenaan. Vorig jaar juli toen de paspoorten aan de nieuwe regels moesten voldaan, heb ik dit ook aangegeven aan de instantie die het paspoort heeft voorzien van de extra bladzijde.
Zij gaven aan dat ze daar niks mee konden doen, ze konden me ook niet verder helpen.

Ik heb inlichtingen gevraagd bij twee DA-en. De plaatselijke kon mij geen antwoord geven en de Belgische DA vond het onnozel dat je maar 3 kantjes hebt om inentingen te noteren en zei: dan zeggen ze dat Belgen dom zijn :o :+
Kortom: niemand kan me tot nu toe ermee helpen!!

Navraag knhs was: bij de instantie van je paspoort inlichtingen vragen.

Recent is mijn paard geënt en is de nieuwe enting op noogvel genoteerd, lees: een extra dik soort a4. Dezelfde regels/volgorde is aangehouden als bij de echte vellen.

Ik vraag me af of dat voldoende is voor o.a Helchteren? Dat ik niet daar op het terrein aankom, paard wordt gekeurd, er wordt een serieuze blik in het paspoort geworpen en men zegt: hier kunnen we niks mee.. Vervolgens kan ik weer 2 uur terug naar huis :=

anshrop

Re: Entingpapieren paspoort vol, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:30

Hadden zelfde probleem, wij moesten een nieuw vervolg paspoort aanvragen bij kwpn, het oude volle kregen we afgestempeld mee terug gestuurd.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:30

Je kan gewoon een nieuw paspoort aanvragen bij de instantie die het eerste paspoort ook heeft uitgegeven.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:33

een noogvel?

Je had een duplicaat paspoort aan moeten vragen bij de uitgevende instantie. Hierin moet je dan eerst een engelse zin met dat de vaccinaties ok zijn (staat op de site van de KNHS).

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 21:36

Die instantie bestaat niet meer en de tweede instantie wilt/kan er niks aan doen..
Het was voor mij nog best wel een gedoe om ervoor te zorgen dat die extra inlegvellen erin kwamen, niemand wilde dat doen :')

Zou ik nu wel kunnen starten?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:41

Nee, en je kan volgens mij gewoon een duplicaat paspoort aanvragen bij de KNHS

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 21:44

Nee, ik heb telefonisch contact met de knhs gehad afgelopen week en die gaven aan van niet.

Maar ik heb het over starten bij endurance, volgens mij heb jij het over dressuur?
Overigens zijn mijn entingen 100% in orde.

Ik ga morgen even wat telefoontjes plegen met organisatie, dat ik zeker weet dat ik kan starten. Of laat ik het zo zeggen: dat het paspoort geen reden kan zijn dat ik niet mag starten.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:49

wat bedoelde je met een noogvel? Volgens mij is dit alleen toegestaan als het registratienummer/chipnummer hierop geprint is (net als het medische inlegvel).

Wie heeft in eerste instantie het paspoort uitgegeven? Misschien zijn ze in een andere instantie overgegaan? Beetje apart dat de KNHS je niet wil helpen....

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 21:55

Oh noodvel, bedoel ik. Typfout!

Ik zal eens moeten kijken wie de eerste instantie was qua naam.
Ik weet wel dat het telefoonnummer nu een kapperszaak is en dat zij in de periode maart-juli heel veel telefoontjes kregen van paardenmensen.

In juni/juli heeft het fjordenstamboek het paspoort opgenomen om het paspoort te voorzien van het medische inlegvel.

Ik ga morgen nog eens een rondje bellen. Kijken wat ze kunnen doen voor me.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:03

Toen ik het medische inlegvel aanvroeg heb ik ook meteen aangegeven dat mijn inentbladzijdes vol waren, ik moest het paspoort opsturen en zij hebben toen zowel het medische inlegvel als nieuwe inentbladzijdes teogevoegd in het paspoort.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:06

TS, succes!
Wyoming, wie is zij?

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:11

Fjordenpaardenstamboek

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 10:40

Intussen rond gebeld: wedstrijdorganisatie opgebeld. Het is geen probleem om te starten, wordt alleen een waarschuwing voor het entingspapier. Maar à la, er komt verandering.

DA opgebeld en verhaal gedaan, die zegt heel concreet: leg dit probleem bij knhs neer, die moeten er iets aan doen.

Intussen gebeld met knhs, daar 3x doorgeschakeld. Overigens wel heel behulpzaam. Maar als je paspoort niet door knhs is uitgegeven dan doen zij geen toevoegingen aan het paspoort.

Dus contact gelegd op aanraden van knhs met "Productschappen vee, vlees en eieren".. en zij overleggen het intern en bellen mij terug.

To be continued.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 08:00

Ze kunnen er toch gewoon lege entingsvellen tussenstoppen of ben ik nou zo blont?
Een los papiertje zou ik als jury bij de endurance niet accepteren, kan bij elk willekeurig paspoort horen.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 08:11

Nee, je bent niet blonT.. ik ben brunette en begrijp het ook niet.

Intussen is het wel geregeld.
Het Fjordenpaardenstamboek pikt het allemaal op. Paspoort kan ik daarheen sturen en dan stoppen zij er een stel extra entingspapieren bij.
Recent is dat geregeld/afgesproken door productschappen vlees, vee en eieren met een aantal stamboeken.

Overigens mag ik gewoon starten in Helchteren, maar zal er wel een waarschuwing voor ontvangen. En das terecht, maar de volgende wedstrijd is het in orde.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 08:14

Fijn dat het fjordenstamboek je wel wil helpen! Beetje vreemd van de KNHS dat ze zo star zijn. Jij wil alles in orde hebben, zij zijn de bond en dan kunnen ze je niet helpen.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 13:29

Tsja ons stamboek is zo gek nog niet :D Die doen niet zo moelijk gelukkig.
Vreemd dat de KNHS dat niet doet idd, die zijn toch juist neutraal zou je denken??