Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dus ik verwacht echt niet dit seizoen mee te kunnen doen haha.
) weer gaan rijden, heb geloof ik 1 of 2 keer gereden
Research gedaan en eens per week met een boomloos leenzadel gereden (dat was 2 keer)
wph1 schreef:Hoi ik zat even mee te lezen.
Ik doe 17 april voor het eerst mee met endurance en heb er helemaal zin in.
Ik ga mee doen met een 4 jarige fries![]()
Ben druk bezig met trainen maar dat houdt bij mij in dat ik 3 dagen lange afstand buiten rij en 2/3 dagen dressuurmatig.
Dus ik kan wel zeggen dat ik fanatiek bezig ben.
Mijn lieve fries doet het erg leuk alleen de galop kost hem veel energie maar gelukkig kan hij heeeel lang draven en hard.
spiritxxx schreef:Ik zou gewoon eens meedoen aan een kennismakingsklasse rit, daar hoef je niet heel hard voor te trainen en kan je kijken of je het leuk vind. En niet te moeilijk over doen!
Blijheid schreef:spiritxxx schreef:Ik zou gewoon eens meedoen aan een kennismakingsklasse rit, daar hoef je niet heel hard voor te trainen en kan je kijken of je het leuk vind. En niet te moeilijk over doen!
Dat zou ik ook doen, als je zijn conditie wat meer op pijl hebt en hij wat zelfverzekerder is op buitenrit.
Ik heb met mijn pony ook een keer een endurance gereden (kennismakingsklasse), verder reden we voornamelijk dressuur (M/Z niveau) en ik heb er niet specifiek voor geoefend. Zijn basisconditie was ruim voldoende om de 30 kilometer met 10,3 km/h uit te lopen. Ik heb nog rustig aangedaan, en toen we klaar waren was hij fris als een hoentje, bij de groom-posts wilde hij al nauwelijks stoppen omdat hij zo lekker liep.
Het was echt een hele leuke ervaring, en als je er zonder verwachtingen ingaat dan kan het eigenlijk alleen maar goed gaan
cam schreef:ha elmo
ben blij dat jij ook op latere leeftijd bent begonnen
ik wordt dit jaar 50 en was toch bang dat het misschien iets te hoog gegrepen was voor zo'n oudje als ik
was altijd bang dat je vooral jonge mensen zou tegen komen
en ik heb een haflingergeen fries hoor
en zij heeft een Fries
.