Beginnen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTwink

Beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 21:10

Na jaren zonder paard nu eindelijk weer een paard :) Heel ons gezin is gelukkig gek van paarden dus onze Tinker Twink is een feit. (daarom ook jaren niet meer op bokt geweest)

Nu, mijn grootste droom was altijd endurance gaan rijden. Echter kwam het er door omstandigheden niet meer van en nu ben ik me opnieuw aan het inlezen. Twink is overigens bijna 5 jaar en pas een paar maanden onder het zadel (voornamelijk buiten bak vindt ze saai) dus training is zeker in eerste instantie het belangrijkste.

Toch wilde ik even twee dingen vragen.
Allereerst....moet je ijzers onder hebben bij endurance?
Tweede...is er ergens een duidelijke lijst te vinden met kennismakingsritten in omgeving van het Belgische Limburg?

Bedankt vast :)

Ingerr

Re: Beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 22:02

je hoeft geen ijzers onder te hebben, maar soms wordt het wel aangeraden.
ik weet niet als je in Nederland wil starten of in België..
de Nederlandse site is www.deronline.nl
van België weet ik niet

TinkerTwink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 22:43

Hoi,

Dank je voor het antwoord. Ik wil geen ijzers voordat ik zeker weet dat het een sport voor ons is. Dus voor een paar keer per jaar zou het eigenlijk niet nodig hoeven zijn. (trainen doen we in buitenbak, zandwegen, kleine stukjes verharde weg, bossen)

Ik denk dat ik, omdat ik in Belgie woon, in Belgie zou moeten starten? Ik ben wel Nederlandse

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:20

Je kan gewoon lid worden van de KNHS Endurancevereniging. Dan mag je zowel in Nederland als in Belgie starten. Volgens mij is andersom een stuk lastiger.

TinkerTwink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 11:29

Hoi,

Dank je voor het antwoord. Is misschien wel makkelijker inderdaad. Belgie is soms een erg krom land :s
Maar de eerste proef is vrij zonder lidmaatschap, mag die ook in Nederland gereden worden of kan ik dat beter in Belgie proberen? Wij wonen vlak aan de gens van Maastricht

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:39

Hier is het idd niet erg duidelijk. De 8e mei is een oefen endurance in Beernem, maar dat is waarschijnlijk te ver voor jou TS. Dat is zonder dat je lid moet zijn, gewoon om te zien of endurace iets voor je is. Wij doen ook mee!
Misschien kun je kijken of ze zo iets in de buurt doen bij jou?

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:03