Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
Je kunt je voorstellen dat het op een grote afstand veel uit kan maken hoeveel het paard mee moet torsen, en door de gewichtseis hou je het eerlijk (en gezond) voor iedereen.

MirjamN schreef:Anorexia, nou niet echt hoor! Maar ben niet de dikste!
Nina_rex schreef:MirjamN schreef:Anorexia, nou niet echt hoor! Maar ben niet de dikste!
Ik bedoel alleen dat ze willen voorkomen dat mensen zichzelf gaan uithongeren om voordeel te hebben. Niet dat iedereen die zo licht is anorexia heeft natuurlijk.![]()

MirjamN schreef:Als mensen op dat niveau nou aan meer dan 75kg komen, gaan die dan meestal wel afvallen om van dat nadeel af te komen? Zomaar nieuwsgierig...!
Bijv. ik ben zelf 1.83 en zou als ik 70 kg zou wegen al aan de ondergrens zitten van wat nog gezond is. Lenneke_ schreef:Het valt reuze mee hoor. Een gemiddeld zadel weegt al gauw zo'n 8 kilo + dekjes, singel, borsttuig, beenbeschermers, beugels, eigen kleding, schoenen etc. Dan loopt het gewicht al aardig op.
Vorig jaar woog ik met al het spul 65 kilo (ligt podium zadel). Ik moest er dus 10 kilo bij. Ik heb nooit gemerkt dat Anouar daar moeite mee had.
Nu ben ik iets zwaarder geworden doordat ik heel veel ben gaan sporten (spieren), dus dat scheeld weer iets.