[WN] Proefles

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

winnietje3

Proefles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 17:41

Morgen heb ik een proeflesje western! Ben erg benieuwd..

Ik heb alleen geen idee wat ik nu het beste aan kan doen, wat zijn absolute afraders? Dan kan ik daar iig rekening mee houden.
Een gewone paardrijbroek met kleine chaps en stalschoenen kan dat gewoon?
Iemand zei spijkerbroek maar dat lijkt me toch maar niks :P

Anoniem

Re: Proefles

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:44

Jahoor, dat kan prima. Kies een broek die lekker zit, als je een spijkerbroek hebt die fijn rijdt is dat ook een optie. Maar een rijbroek kan ook heel goed. :)

Laarzen vind ik in een westernzadel nooit zo lekker rijden, dat ligt misschien aan mij, maar vanuit dat punt zou ik inderdaad schoenen aan raden. Wel stevige schoenen met een goede hak.

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:34

Nee nee nee nee nee geen rijbroek; begin dan meteen goed!!!:) Spijkerbroek!:) om meteen western laarzen te kopen is ook weer zo wat maar in ieder geval geen laarzen over je broek heen, das echt not done!! en verder...gewoon lekker van genieten en wees gewaarschuwd, het is heeel verslavend!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:44

Er zit niks zo rot als met paardrijlaarzen in een westernzadel, dus als je dát in ieder geval maar niet doet.
Ik zou lekker in spijkerbroek en stalschoenen gaan en zelfs m'n chaps thuis laten.

Veel plezier alvast! Krijgen we een verslagje hoe je 't vond? En neem ff je fototoestel mee en druk het bij iemand langs de bakrand in de hand, heb je meteen een leuke plaat van je eerste keer van wat een lange verslaving gaat worden ;) :P

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-10 22:30

Tnx voor de tips :D:D ik zal het idd laten weten!

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 22:44

Ik ben ook gewoon begonnen in mijn rijbroek hoor met rijschoenen. Die spijkerbroek komt later wel.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 12:06

an als je dan een spijkerbroek aan doet neem er dan een met platte naden aan de binnenkant van je been en niet te wijde pijpen want anders kruipt de broek op of rij je je benen door op de naden.

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 13:15

Heb vanmorgen de les gehad bij Lone Star Westernstable, ik vond het erg leuk. Vooral ook omdat je meer met je zit leert rijden en je lange teugels hebt. Veel vriendelijker vind ik toch wel dan dressuur. Ik rijd nu zelf zo'n jaar of 9 dressuur op een manege en ik vind dat hardstikke leuk hoor, alleen dit viel me op en vind ik er prettig aan.
Ik had een leuk Hafje *Tobias* misschien dat iemand m kent. Prachtig pak manen heeft het beestje trouwens.
Ik ga niet overstappen maar het lijkt me zeker leuk om vaker een lesje te nemen!

Breeze96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 13:22

waarom ga je niet overstappen?? :oo O:)

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 13:25

Om meerdere redenen denk ik :P
De manege waar ik nu rijd is 5 minuten fietsen, daar doe ik geregeld mee aan fnrs dressuur proefjes en vind het nog steeds erg leuk en wil proberen zo ver mogelijk te komen. Verder zit ik daar ook in een carrousel groep.
Ik heb gewoon nog steeds veel ambities voor de dressuur welke ik alleen nog niet echt kan waar maken ivm het ontbreken van een eigen paard/verzorgpaard waarmee ik echt op wedstrijd kan.
En ik heb nog geen eigen auto dus naar een western manege heen en weer gaan zou geen doen zijn.

Jammer maarja, het zal iig niet bij dit ene lesje blijven, ik denk dat ik dan zo eens in de tijd samen met de vrouw waarmee ik vandaag was ga lessen :D

Bellalover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:43

Kan je het niet allebei rijden?

Mereltje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:47

en? hoe is het bevallen?
misschien een beetje laat, maar ik kan je aanraden om geen spijkerbroek de eerste les(sen) aan te doen. Bij mijn eerste westernles had ik de vellen aan m'n bovenbeen hangen; helemaal kapot gereden. Nu heb ik denk ik wat eelt gekweekt ;)

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:36

Ha, ik rij zelf ook bij Lone Star Western Stable!
Wat fijn dat je het leuk hebt gehad! Wij noemen Tobias ook wel de 'Maflinger' :D

Enne; misschien kunnen we je wedstrijdambities hier ook wel waarmaken..... ?
De wens voor een leasepaard trouwens ook: check www.lonestar-westernstable.nl
Ik heb verder geen aandelen ofzo hoor, hahahaha!