Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Cooks schreef:De ervaring leert mij dat wanneer je niet echt wilt gaan dekken met een hengst (en dus er de accomodatie en ervaring voor hebt) het niet niet moet willen een paard hengst te laten. Het is voor het dier lastig en voor de eigenaar ook! Hengsten zijn gewoon hengsten! Gradaties zijn er ook bij Quarters. Ze zijn niet allemaal mak zoals Troi terecht opmerkt! Je weet pas hoe het dier veranderd als ie gedekt heeft. En tja, dan heeft ie de smaak veelal wel te pakken!!![]()
Wat voor hengst wil je kopen? Voor welke tak van sport?
troi schreef:OK, dus dan wil je het dier hengst houden puur omdat je het een leuk paard vindt. Op zich niks mis mee maar houdt je wel rekening met zijn sociale leven? Heb je ideeën over hoe je je hengst in een groep op met een vriendje gaat houden? Dit is bij de meeste stallen namelijk erg lastig en een hengst laten vereenzamen en ook nog eens geen dekkingen vindt ik eigenlijk ontzettend sneu voor het dier.

troi schreef:OK, dus dan wil je het dier hengst houden puur omdat je het een leuk paard vindt. Op zich niks mis mee maar houdt je wel rekening met zijn sociale leven? Heb je ideeën over hoe je je hengst in een groep op met een vriendje gaat houden? Dit is bij de meeste stallen namelijk erg lastig en een hengst laten vereenzamen en ook nog eens geen dekkingen vindt ik eigenlijk ontzettend sneu voor het dier.
stormy8 schreef:Het is een quarter gefokt voor de reining, de reden dat ik een hengst zou willen is omdat ik het paard in kwestie gewoon een heel tof paard vind. Dekken was ik helemaal niet van plan, ik vroeg het mij gewoon af. Ook vind ik veiligheid belangrijk dus moest het zijn dat het niet lukt... knip knip.