[WN] Western Clinics

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maj0

Western Clinics

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 12:21

Hallo Allemaal,,

Voor een opdracht op school zijn wij van plan om met een truck met 3 paarden door het land te trekken om clinics te geven op western gebied. En daarbij in de truck spullen te verkopen.

We zijn nog bezig met het uitwerken dus er kunnen nog wat onduidelijk heden of foutjes in zitten waarik zo geen antwoord op kan geven daarom is nu de belangrijkste vraag:

Of hier vraag voor is?

TiaraBungy

Re: Western Clinics

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 12:37

Discipline, ervaring, wat voor deelnemers zoek je?
Ik denk dat je er even wat meer info bij moet zetten, over het algemeen is er meer vraag naar pro's dan mensen die amateur zijn.. Ook al weet ik natuurlijk niet wat voor mensen jullie zijn..:o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 12:53

Rijd je zelf wel western eigenlijk ??

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 12:56

Nee ik zelf niet maar mijn klasgenoot wel

Het gaat er nu alleen om of er vraag is naar een clinic van western op bijvoorbeeld evenenmenten

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 13:05

welke discipline en welk onderwerp ?
Welke lokaties worden aangedaan?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 14:31

Ligt denk ik volledig aan het niveau. Heeft ze al een paar fikse prijzen gewonnen (zo ja welke?)? Dan wordt het voor de meeste western mensen pas interessant. Als je clinics voor engelse ruiters wilt gaan geven en ze dus wilt laten proeven aan het western dan hoef je wellicht niet zo'n grote naam al te hebben opgebouwd maar dan zul je elders moeten vragen of daar interesse voor is.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 16:36

Bedoel je niet een demonstratie western rijden geven op evenementen?
Clinics zijn alleen interessant als ze door bekende trainers gegeven worden!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 23:09

Ik denk dat het verstandig is om eerst eens goed te gaan kijken op evenementen en wedstrijden. Maar ga ook naar clinic's van bekende trainers. Het is niet zomaar even een demo geven of clinic, omdat iemand toevallig western rijdt. daar is geen vraag naar. En er zijn al leuke en bekende stands en shops die op wedstrijden komen. Ook daarin moet je moet goed en gevarieerd spul komen tegen nette prijzen. Ook moet je goed advies kunnen geven. baggerkwaliteit verkoop je niet aan westernruiters die al wat doorgewinterd zijn.
Lees het topic bij evenmenten eens van hardenberg paard 2010. Daar zijn veschillende demo's gegeven en een aantal zijn niet goed gevallen. welke wel goed waren, waren echtvan pro's die al wat gepresteerd hebben, naamsbekendheid hebben en al tijdje meelopen. En dan nog is het heel moeilijk!!!!! De westernruiter wil toch echt kwaliteit. En de engelse ruiters zou ik graag wat goeds laten zien ipv het verkeerde zodat het vooroordeel blijft bestaan of men het niet goed laat zien of niet goed uitlegd. dat is gewoon zonde voor de mensen die info willen en geeft een hele verkeerde indruk.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 10:43

Bedankt voor al jullie antwoorden

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:55

Om een clinic te geven moet je toch wel een redelijke bekende westernruiter zijn die al wat bewezen heeft lijkt me. Een clinic is tenslotte een soort "les".
Demonstraties kunnen door iedereen gegeven worden, maar ja....wil je dat? Je wilt toch niet dat iemand hierdoor een verkeerd beeld van Westernrijden krijgt.
Veel succes met je schoolopdracht.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:59

Ik vind het idee erg leuk!
Goed bedacht, maar zoals hierboven staat denk ik dat je nog even kunt sleutelen aan de uitvoering en details, daarom is waarschijnlijk dit topic geopend?
Het voordeel van rondreizen is dat je wellicht op plekken komt waar niet snel westernclinics (lessen) gegeven worden. Fo kom je bij mensen die zelf geen trailer hebben en zo ook eens een les kunnen volgen.
De expertise blijft van belang, voornamelijk voor welk publiek je wilt aantrekken.

Succes met het uitwerken!