Ik zal het even uitleggen..
Over 2 maanden komt ons APHA (breedingstock) veulen hier naartoe en ik zou graag willen weten wanneer ik haar kan showen. Bij de Wran bijvoorbeeld, moet het paard minstens 2 jaar oud (had ik ergens gelezen?) zijn om ermee in de Halter te kunnen verschijnen, maar hoe zit dit bij de (DPHA) rassenshows? En kan ik (als 15-jarige) haar ook gewoon showen?
Dan heb je nog andere dingen (die op dit moment nog niet echt van toepassing zijn, maar ik wel zou willen weten voor de toekomst) maar ik geen hout van snap, en dat zijn die APHA klassen
De (novice) Youth, (novice) Amateur en Open.Ik zou dus (lijkt mij logisch) in de Youth moeten starten, maar is er nou nog veel verschil tussen de youth en de novice youth? En dan staat bij de 'wedstrijdmogelijkheden' dat je met een amateur- of novice amateurkaart ook in de Open klassen mee kan doen, maar ergens zie ik dan weer staan dat voor Breedingstock alleen 'open' klassen worden uitgeschreven, en dat je dan dus niks aan een Amateurkaart hebt

Voor de rest kan ik echt nergens duidelijke info vinden over de minimum leeftijden (van het paard) bij de klassen en wedstrijdonderdelen en staat ook nergens wat nou de mogelijkheden zijn als 'Youth' ruiter, want het gaat alleen maar over de Amateur en Open, wat elkaar dus ook nog eens tegenspreekt
Kan iemand me alsjeblieft verder helpen en uitleggen wat er nou wordt bedoeld, want ik voel me echt een blonde doos
Je moet lid zijn van de APHA, dus de Amerikaanse PaintHorse Association, maar als je je paardje hebt laten overschrijven op jouw naam of die van je ouders ben je lid en krijg je ook het regelboek, dat is wel in 't Engels.

maarja