Hoi, ik heb morgen een onderlinge wedstrijd, horsemanship, op de manege. de manen moeten vast. nou vroeg ik me af wat jullie het mooiste vinden in je paard zijn/haar manen. een hengstenvlecht of gewone vlechtjes oid?
gaat het om de 'mooi' of om functionaliteit? paard met knotjes vind ik zelf het mooist, tenzij het om een paard met een flinke bos manen gaat (zoals bijvoorbeld een fries) dan vind ik een hengsten vlecht mooier.
ik zat zelf te denken aan gewone vlechtjes. maar dan halve en de rest daaronder los is dat een goeie?
sliding
Geplaatst: 30-01-10 17:48
Dan zou ik voor de hengstenvlecht gaan, lijkt netjes . De pleasure staartjes zijn zo gemakkelijk nog niet, als je het nog nooit hebt gedaan. En om het mooi te krijgen moeten je manen eigenlijk een handbreedte lang zijn (kort dus), en aangezien jij het voor morgen nodig hebt... Succes morgen.
Breeze96
Geplaatst: 30-01-10 17:54
inderdaad Backup. staartjes zou ik ook voor gaan, of de hengstenvlecht, maar die moet dan echt mooi zijn
oke de staartjes worden het dus niet, haha ik kan zelf geen hengsten vlecht, maar aangezien het een onderlinge wedstrijd is op eeen manege paard waar npog meer mensen op moeten,. denk ik dat er vast wel 1 is die het goed kan
@paintlinger erg kleine foto XD maargoed, net werd al gezegt dat staartjes zo makkelijk nog niet zijn. ik heb morgen genoeg tijd dus ga eens wat proberen. denk dat het gewoon halve vlechtjes worden. ze heeft best wel een mooi bos manen dus denk dat het wel mooi is alss je dat ook ziet
Oeh trouwens.... Halve vlechten zou ik niet doen, dat geeft een onrustig beeld door het losse haar......en dat is precies wat je niet wil. Een hengstenvlecht lijkt me het beste.
Yvettee_4
Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-10 22:46
hahah de schaar er in XD dan ben ik gelijk van de manege af gekikt denk ik. zal morgen wel even een fototje maken van hoe het eruit zag ;p
oo oke, dat is wel waar idd! dan maar iemand opzoeken die een goede hengstenvlecht kan maken
Elmee
Geplaatst: 30-01-10 22:51
Ik zou ook voor een hengstenvlecht gaan, maar er moeten nog verschillende mensen op zei je. Mijn ervaring is wel dat naarmate je langer aan het rijden bent, de vlecht er minder netjes begint uit te zien. Kan ook aan mij liggen en mijn paardje had ook wel erg dikke manen. Als je gewoon vlechtjes neemt, ben ik het eens met paintlinger. Helemaal vlechten dan en niet tot halverwege. Veel succes nog!
ja de hengstenvlecht zakt gauw uit idd. al vaker meegemaakt. dan worden het toch de gewone vlechten., hahaa dikke of dunne?
Backup
Geplaatst: 31-01-10 10:57
als je voor een hengstenvlecht gaat dat moet je hem aan de andere kant van de hals vlechten, dan blijft hij wel zitten ! ik zal nu wel te laat zijn he Want de wedstrijd is vandaag