Dutch Mountains Endurance 2010

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nina_rex

Dutch Mountains Endurance 2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 23:38

Op 15 mei a.s. is het weer zover: dan vindt voor de 4e keer Dutch Mountains Endurance plaats. *\o/* Dit jaar zijn er enkele veranderingen.
De eerste verandering betreft ons stichtingsbestuur/organisatieteam, waarin we vanwege tijdgebrek en verhuizing uit de regio drie mensen moeten gaan missen. We bedanken Désirée en Harrie Hanen en Juliëtte Vervoorn voor hun grote bijdrage in het opzetten van deze wedstrijd.
Gelukkig werd ons team snel weer aangevuld door Esther Gerits (op Bokt aanwezig als "Speedster"), een klasse 2-amazone die met haar enthousiasme en IT-ervaring meteen aan de slag is gegaan o.a. om de site een facelift te geven (binnenkort online te bewonderen). Dus we zijn volop aan de slag om voor de vierde keer een mooie wedstrijd te organiseren! 8-)

Verder zijn er wat veranderingen in de route. De lus richting Bemelen voor klasse 2 en 3 is flink uitgebreid richting het prachtige Gerendal. Het was weer moeilijk kiezen uit al die mooie paden. De vetgates van klasse 2 en 3 zijn nu allemaal op het hoofdterrein, wat vooral voor de groomloze ruiters goed nieuws is. Het begin en einde van iedere lus gaan ook niet langer over hetzelfde pad.
Voor de rest zal alles als vanouds zijn, incl. de gezellige BBQ op vrijdagavond, een prachtig parcours, deelnemers uit de hele Euregio, mooie prijzen en lachende gezichten. :D

Voor wie niet kan wachten (en Google Earth op zijn computer heeft), hier een vlucht langs de route van Klasse 1 en de extra lus van Klasse 2 en 3. Open het bestand met Google Earth, en dubbelklik dan op het cameraatje links onderin de lijst om in vogelvlucht langs de route te vliegen. Voor wie geen Google Earth heeft en toch nieuwsgierig is, hier de voorlopige routekaart.

We hopen 15 mei weer veel bekende én natuurlijke nieuwe gezichten te zien! :wave:

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:27

Wordt er ook binnenkort weer een informatiemiddag georganiseerd?

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 09:32

Dat is zeker weer de bedoeling :j , we moeten nog even overleggen waar en wanneer.
Er kwamen ook alweer vragen voor trainingsritten, we gaan nog even bekijken of we dat dit jaar weer gaan doen.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 17:03

staat zeker weer op de planning, waanzinnig mooie wedstrijd en een super gave omgeving. echt een aanrader.

we komen in ieder geval met Sera klasse I rijden en ik weet nog niet met welk paard en welke afstand, maar voor iedereen die verder wil ik de endurance een must om te rijden :D

F3nn3

Re: Dutch Mountains Endurance 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 17:05

Ik start dit jaar wederom deze geweldige wedstrijd :) ik ben er alleen nog niet uit of het klasse 1 of 2 gaat worden.. klasse 2 lijkt me toch ook wel geweldig :D

kiimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 17:08

Ga dit jaar voor het eerst hier een wedstrijd rijden in de klasse I met Sera. Lijkt me een geweldige wedstrijd om te rijden!
Bij deze wedstrijd al eens gegroomd en nu zelf rijden, het geeft je echt een vakantiegevoel daar *D

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 22:06

F3nn3 schreef:
Ik start dit jaar wederom deze geweldige wedstrijd :) ik ben er alleen nog niet uit of het klasse 1 of 2 gaat worden.. klasse 2 lijkt me toch ook wel geweldig :D

De extra lus van Klasse 2 en 3 heeft hele mooie (nieuwe) stukken route, dus zeker de moeite waard. :j Het is jammer dat we altijd moeten kiezen tussen zoveel mooie routes. :D

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 13:14

Hoezo jammer? Heb je tenminste de optie om om de zoveel tijd de route eens op te frissen ;) Heerlijk voor de ruiters die elk jaar weer komen :D
Ik ga zeer waarschijnlijk ook voor de 90km. Mooie laatste voorbereiding voor de 3 daagse in Dld 3 weken later!

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 14:14

Nina_rex schreef:
F3nn3 schreef:

De extra lus van Klasse 2 en 3 heeft hele mooie (nieuwe) stukken route, dus zeker de moeite waard. :j Het is jammer dat we altijd moeten kiezen tussen zoveel mooie routes. :D

hoezoe jammer? afwisseling is goed en leuk, en anders maken jullie toch ook een klasse IV :D

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 16:17

Ja natuurlijk is afwisseling leuk, maar er zijn nog zoveel mooie stukjes en paadjes, die we er niet in gedaan hebben.
Dit jaar doen we qua afstanden even pas op de plaats, omdat er sowieso al een paar dingen veranderd zijn. Maar in de toekomst zit een klasse 4 wel in de planning hoor. :j Routes genoeg, ik denk dat we wel aan 300 km kunnen komen ofzo :D , maar ja je moet het ook allemaal markeren en weer weghalen he... :=

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 07:33

ik gao ok meedoen in de kennismakingsklasse!

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 08:57

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:19

Ziet er goed uit Nina :)

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:20

Nina_rex schreef:
Ja natuurlijk is afwisseling leuk, maar er zijn nog zoveel mooie stukjes en paadjes, die we er niet in gedaan hebben.
Dit jaar doen we qua afstanden even pas op de plaats, omdat er sowieso al een paar dingen veranderd zijn. Maar in de toekomst zit een klasse 4 wel in de planning hoor. :j Routes genoeg, ik denk dat we wel aan 300 km kunnen komen ofzo :D , maar ja je moet het ook allemaal markeren en weer weghalen he... :=

of je maakt er een meerdaagse van en de laatste groep haalt op de laatste dag de markeren weg en ziet maar hoe ze weer thuis komen :=

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:32

Site ziet er strak uit Nina!!

Is klasse 1 hetzelfde gebleven qua parcours? (dan rijd ik hem namelijk weer op automatische piloot hahaha, kaartjes werken bij mij niet)

Ik ben in ieder geval van de partij!!

Jammer dat Desiree en Harrie ermee gestopt zijn :\

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 14:30

Aan klasse 1 is niets veranderd, behalve de plaats van de P/A, die is weer hetzelfde als in 2007. :)

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 14:40

In 2007 was ik er nog niet bij, maar dat zie ik dan wel t.z.t of bij de voorbespreking :)

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 14:50

Dit lijkt mij z`n onwijs mooi parcour om te rijden.

Ik moet even met mijn hoefsmid overleggen of het verstandig is, gezien mijnpaardje blootvoets door het leven gaat.

Hebben jullie misschien goede tips, buiten rondom ijzers??

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:03

Heb vorig jaar samen gereden met een dame die een haf op hoefschoenen had..

Ikzelf vind hoefschoenen riskant omdat je over flinke keien en door water komt. Maar bij haar is het goed gegaan. Meen dat het easyboots waren maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 15:10

Tja buiten ijzers blijft er niet veel anders over dan hoefschoenen vrees ik. ;) Zelf geen ervaring mee verder.
Er was in 2007 overigens 1 paard dat blootvoets de wedstrijd heeft gereden, wel buiten de tijd. Het kan misschien wel als je paard enorm sterke hoeven heeft en de ondergrond gewend is, maar ik denk dat het voor 99.9% van de paarden geen optie is.

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 15:12

EN dat heeft mijn paardje helaas niet, SUPER sterke hoeven.
Ze doen het prima als ik gewoon veel bermen rij.

Ik ga even kijken wat mijn hoefsmid ervan zegt.

iig bedankt voor de tip

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 07:41

Ik ben zo benieuwd. Ik wil dit jaar voor het eerst mee gaan doen. Word took meteen mijn allereerste endurance ervaring, dus moet nog veel leren! Hoefschoenen heb ik, dus das alvast geen probleem! Hoeveel kilometer is zo'n kennismakingsklasse eigenlijk (of is dit al een domme vraag)?

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 07:51

Hoop dat ik dit jaar vervoer ernaar toe kan hebben, ben echt al jaren aan het zeggen om eens mee te doen en ieder jaar houdt het vervoer me weer tegen :(

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 08:09

De auto, de trailer of het rijbewijs/de chauffeur?

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 08:15

Trailer, auto en chauffeur ;)