gelukkig was op de route om de 5 km aangegeven hoelang je al gereden had nou 35 km is echt niet veel als je normaal lange buitenritten maakt. Jimmy mijn paard werd in totaal 4 keer door een veearts of student gecontroleerd: een keer voor de start, een keer na 22 km en direct na binnenkomst en een half uur na binnenkomst. Ik ken geen tak van de paardensport waar er zo op de paarden gelet wordt perfect vind ik dit. Je paard moet een hartslag van 60 slagen of lager per minuut hebben. Ik was bang dat mijn opgewonden standje een te hoge hartslag zou hebben dat viel dus mee. Wel kon ik niet gezellig met andere paarden meerijden omdat hij dan te erg ging dribbelen. Ik rijd normaal western en oefen trail dit kwam nu goed van pas ik kon de 5 hekjes op de route te paard openen terwijl andere moesten afstappen. Ik kan iedere ruiter een endurance wedstrijd aanraden ik ben spring, dressuur en western en eventing paarden tegengekomen. Het meest zag je kleine slag paarden. Je moet je paard wel in de hand hebben omdat je ingehaald wordt weliswaar in draf en je paard moet verkeersmak zijn op deze rit moesten we bv. een treinovergang over. Jimmy heeft er niets van over gehouden maar ik heb een paar flinke blaren van een verkeerde gespannen zit, te veel met mijn tenen naar buiten gekeerd en ik ben een beetje stijf. : :

Het wordt namelijk mijn eerste keer, dus ja, het zou best eens kunnen dat ik als laatste over de finisch kom!
daarom vroeg ik het me af..