Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mirandavb schreef:Misschien een tip voor het spinnen. Hele kleine rondjes draven, zo klein mogelijk zodat ze echt moet werken en haar binnen achterbeen er goed onder moet zetten. En dan vanuit die draf stilstaan en gelijk de spin inzetten. Ik denk niet dat je veel aan die voorkant moet zitten!! En probeer met stoppen wat meer je handen neer te leggen, en een paar keer gelijk achterwaarts gaan als je stop niet zo best is. Voorderest ziet er goed uit, je gaat zeker de goede kant op. Alleen nog de puntjes op de i zetten. succes
Maar zorg iig dat ze goed recht blijft, anders blijft haar schouder achter en is het moeilijk om haar heup goed neer te zetten.. TiaraBungy schreef:Als ze zo gaat schieten, moet je haar oppakken en weer loslaten.. Alleen als ze gaat schieten, even 'terugzetten' en gelijk weer los.. Laat haar die fouten maken, zodat je haar daar weer van kan laten leren..
De spins ga ik nu bekijken..
Reageert ze dan nog wel gewoon op je bit? TiaraBungy schreef:Tja, ik zou het eerst met 'terugzetten' proberen, anders heb ik nog wel een andere oefening voor je..
Maar je hebt meerdere dingen, ligt eraan of je paard compleet onbereikbaar wordt ofniet..Reageert ze dan nog wel gewoon op je bit?
We doen ook dingen die zij leuk vind en ik niet.. TiaraBungy schreef:Ja snap 'm.. Ze moet dus leren ontspannen op haar runs.. Dat leer je alleen door heeeeeel veel rechte lijnen te rijden, gewoon alles rustig aan.. Tussendoor soms een stopje..
Kijk en sommige paarden hebben dat nou eenmaal. Die van mij wil ook alleen maar rennen, maar dat mag ze niet. Vind ze dat leuk? Nee. Maar ze moet er maar mee dealenWe doen ook dingen die zij leuk vind en ik niet..

TiaraBungy schreef:Ja, en desnoods op je runs klopjes op haar kont geven, met stem belonen enz.. Stel haar op haar gemak, laat merken dat ze gewoon kan ontspannen.. Gaat wel goed komen met jullie!
Stops zie ik niet zo goed, ik ga nog een keer kijken..
Edit: Kan het niet helemaal goed zien, maar in het begin lijkt ze wat haar balans te zoeken en te 'kruipen' van achter.. Als je stop niet goed is, zet haar met je been naar achter. Zo leert ze meer zakken van achter. Op sommige momenten loopt ze net het laatste stukje er een beetje uit, maar dat wordt een kwestie van voelen. Misschien moet je haar soms een beetje 'helpen' in de stop door een klein beetje druk op je teugels te geven. Maar ziet er eigenlijk wel goed uit, alleen ze mag wat meer zakken nog van achter..

TiaraBungy schreef:Meer laten zakken gaat toch vaak door gelijk (!) achteruit na je stop of een beetje 'helpen' in de stop dmv teugeldruk.
Met benen in je backup bedoel ik dat je haar niet achteruit moet 'trekken' om het maar even zo te zeggen.. Daarvan gaan ze laten opkroppen in de stop..
Dus gewoon stoppen, achteruit, stoppen, achteruit.. Als dat niet helpt, wat helpen dmv je handen een klein beetje optillen of juist naar beneden, ligt eraan hoe ze reageert..
Wie heb je als reinertrainer? Mag ook via PB natuurlijk
succes
spiritoes schreef:Ik zou met je spins iets meer op je eigen gewichts verplaatsing proberen te letten, want wat ik zo zie is dat je zelf teveel gewicht aan de buitenkant zet waardoor je paardje automatisch meer onder jou gewicht kruipt en daardoor het buitenbeen laat staan ipv het binnenbeen. Daarbij zal ze meer snelheid moeten krijgen, en losser laten aan de voorkant.
Wat bij mij goed werkt zijn IN /UITJES ( Inspinnen 1 a 2 keer....... eruit en weer inspinnen.)succes
, terwijl mijn gewicht echt helemaal binnenkant lag, maar nog steeds geen verandering. Maar had inderdaad hier wel wat meer gewicht naar binnen mogen hebben, ligt nu nogal ver naar buiten. Ga er op letten. Ik vraag nu helemaal nog geen snelheid omdat ik het gevoel heb dat de basis eerst beter moet. Ik hou haar absoluut niet tegen aan de buitenkant, vraag alleen actief ruggebruik en hoofd binnenkant. Maar zal volgende keer echt eens los proberen vanvoor. Jaycee_ schreef:Misschien een beetje offtopic: Ik veronderstel dat je paard plates op heeft? Laat je er andere ijzers op leggen om te barrel racen of hou je de plates?
Mijn barrelpaard heeft altijd gewone ijzers op, maar ik wil ook terug wat de reining met hem oppakken, dus vandaar mijn vraag.
.Jaycee_ schreef:Oei, had erover gelezen![]()
Barrelen op gras doe ik niet, dus ik ga toch eens babyplates overwegen. Bedankt voor de uitleg.
Er zijn er trouwens niet veel die het je kunnen nadoen, barrelen én een goeie reiningproef rijden met hetzelfde paard