Nutribit - electrolyten toedien tijdens het rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SaraB

Nutribit - electrolyten toedien tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 18:37

Hallo allemaal,

Ik heb niets te doen vanavond (niet waar natuurlijk, er ligt wel een berg was boven |o ). Dus ben aan het rond kijken op internet voor interessante wetenschappelijke artieklen over fysiologie (bij paarde natuurlijk!). Ik ben nu bij electrolyten balans uitgekomen en dit sluit goed aan bij endurance. Heb een aantaal interessante artikelen gelezen en ook de volgende product gevonden:

Nutribit
http://www.nutribit.com/complete.html

Heel apart, het is een soort bit met teugels waar je direct electrolyten in de mond van je paard kan toedienen tijdens het rijden.

Ben benieuwd wat jullie van denken, heeft iemand dit soort ding gebruikt tijdens het rijden?? Heeft het wel zin (niet dat ik van plan ben om een te kopen)?

Moragh

Re: Nutribit - electrolyten toedien tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:11

Grappig idee, beetje van het mountainbiken overgenomen denk ik?
Ken niemand die er iets mee doet... Heb je ook ervaringen ermee gevonden?
Voor iemand die redelijk veel electrolieten aan zijn paard zou geven zou het best interessant kunnen zijn. Al werkt een spuit of drenchgun ook prima. Maar met dit systeem gaat het geleidelijker en met minder verlies lijkt me...

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 12:13

Wauw, wie bedenkt zoiets?? :D Behoorlijk prijzig ook, en volgens mij kun je makkelijk zelf zoiets in elkaar knutselen.
Maar ik vind het eerlijk gezegd een beetje onzinnig, misschien dat het op topniveau wel handig zou kunnen zijn, maar een ervaren groom kan desnoods bij iedere groomstop je paard wat eletrolyten geven als je dat echt wil.