[WN] Welke wedstrijden voor een beginnende ruiter (9 jaar)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

catalyst1

Welke wedstrijden voor een beginnende ruiter (9 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 08:00

Mijn dochtertje heeft al jong leren paardrijden en rijdt dus al zo'n 3 jaar.Helaas vond ze het niet leuk op de ponyclub en is ze afgelopen jaar gestopt met rijden. Wel rijdt ze af en toe op mijn quarter,maar ik dacht eigenlijk dat haar paardenliefde over was.Tot gisteren.Bij de christmassale van Arthur heeft ze een heel leuk blousje gekocht,met de mededeling dat ze volgend jaar Cat gaat showen.
Okee......op zich vind ik het natuurlijk prima en hoopte ik ook dat een van mijn dochters Cat zou gaan rijden,maar hoe nu verder?Ik zal haar zelf les gaan geven,dus het rijtechnisch gedeelte zit dan wel goed,maar waar begin je met zo'n kleine smurf?Volgens mij mag ze nog 1 jaar in de leadline,maar wat nog meer?
Wie kan me hier een beetje in thuis maken en uitleggen waar startkaarten etc voor nodig zijn.Omdat ik nog niet weet hoe fanatiek ze zal zijn,wil ik eigenlijk niet overal startkaarten voor gaan aanvragen.

Miss_Fancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 09:42

Ook mijn dochter start vanaf dit jaar op mijn quarter. Ze is net 11 geworden. Vorig jaar heeft ze al een keer Showmanship at Halter gedaan. Dit om ervaring met het showen op te doen, maar niet gelijk erop te zitten. :D
Ik heb mijn dochter ingeschreven bij de Wran. Daar een startkaart aangevraagd voor € 12,50. Vond dat wel een leuk bedrag.
Voor de Aqha moet zij namelijk zelf een lidmaatschap hebben en die is een stuk duurder met veel minder wedstrijden.
Laat haar gewoon relaxed in de L5 beginnen. Van de andere verenigingen weet ik het niet.
Wel leuk he, je eigen dochter op je quarter. Geniet er iedere keer weer van. *D

hobbelheks

Re: Welke wedstrijden voor een beginnende ruiter (9 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 10:26

idd leadline, in hand trail en showmanship zijn volgens mij de onderdelen die ze (iig bij de wran) mag gaan doen

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 10:40

Wordt ze in 2010 10 jaar? Volgens mij mag ze dan L5 gaan starten. Ook al wordt ze pas in oktober 10.

Mijn dochter is nl in juli vorig jaar 10 geworden en heeft in januari en maart een wedstrijd meegereden in de L5.

Ik rij zelf bij de WRAN (heb een haf) dus andere verenigingen ben ik niet mee bekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 13:55

Lekker de L5 bij de WRAN in, hartstikke leuk voor d'r!
Werd het jubileumweekeinde van de SWRN niet helemaal op jeugd gericht? Daar zit dan misschien ook wel iets leuks bij om eens kennis te maken.
Linkje naar het aankondigingstopic: [WN-EV] SWRN Dutch Youth Show.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 14:38

l5 wran is inderdaad een optie,maar ben eigenlijk meer benieuwd naar de leadline klasse etc.Op de site van de NQHA staat niets hierover,en met mijn griep ( en mega hoofdpijn) nu even niet zo'n zin om alles in het engels door te gaan spitten:) .
De jeugdshow zou echt super voor haar zijn,maar ze gaat Cat rijden en die moet eerst nog even een veulentje krijgen rond 22 maart.Dat gaat jammer genoeg dus niet lukken.Wel gaan we natuurlijk kijken!!

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:20

walk en jog bij de AQHA?

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:30

Misschien is het leuk om wat onderlinge wedstrijdjes te doen zodat ze ook rijdend mee kan doen? Op de Kolderhoeve in Haaksbergen (bijvoorbeeld) hebben ze vaak leuke onderlinge wedstrijden en hebben daar ook speciale onderdelen voor alleen kinderen. Dan kan je ook zien hoe dat gaat en het is niet zo duur om mee te doen. En als je dan toch in de buurt bent dan kun je meteen een aussie puppie voor mij meenemen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:36

Laja Schuurs is ook heel actief als het om kinderactiviteiten gaat, misschien kun je haar eens contacten? Zij heeft de SWRA in Halle overgenomen van Sylvia Pardijs eerder dit jaar. Haar boktnaam is Canis en de website is http://www.swra.nl/
Is ook altijd een erg gezellige club mensen daar, dus misschien leuk om daar eens ergens aan mee te doen, onderling wedstrijdje of clinic ofzo.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:00

susan schreef:
idd leadline, in hand trail en showmanship zijn volgens mij de onderdelen die ze (iig bij de wran) mag gaan doen

Toch niet helemaal Susan....
Leadline is inderdaad voor kinderen onder de 10 jaar. Zowel bij WRAN als DAWRA.

In hand trail en Showmanship at Halter mag helaas bij de wran niet gestart worden door kids onder de 10 jaar. |(

Bij de DAWRA mag IHT gestart worden vanaf 7 jaar (jaaaa lang leve het grondwerk :D, heeeeel belangrijk!!). Voor Showmanship at Halter geldt nog de WRAN regel qua leeftijd.

Op AQHA wedstrijden worden vaak ook leadline classes uitgeschreven en/of walk jog classes ALL BREEDS voor jonge kinderen. Er hoeft dan geen startkaart of lidmaatschap aangevraagd te worden omdat het geen officieel onderdeel is. Correct me if I'm wrong.

wgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 16:43

Mijn zusje heeft aan de AQHA leadline meegedaan en zij hoefde inderdaad geen AQHA lidmaatschap te hebben, dus dat klopt!
Weet iemand toevallig of ze (ze wordt in 2010 9 jaar) aan de AQHA showmanship mee mag doen?