Ik kom uit school en wordt aan mij gevraagt of ik hem wilde hebben of dat ze hem op marktplaats moest zeggen.
Ik denk, alles moet ik een keer proberen, ik direct het hoofdstel ingevet, schroefjes gezocht en weer in elkaar gezet. Weekend erop paardje westernzadel van mijn broer opgedaan en hackamore om. eerst ernaast gelopen om te kijken of die wel naar het sturen zou luisteren.
Hij had die dag voor het eerst een bitloos hoofdstel en een westernzadel op. Eerst even in de bak gereden, hij deed alles erg braaf, zadel bleef wel goed liggen, dus ik even een eindje langs de weg. Wat mij verbaasde was dat hij onder de snelweg door, een keer niet opzij sprong en gek liep te kijken, hij draafde in het zelfde tempo door, en keek nergens naar!
Hele weg heeft hij de oren naar voren gehad. hij had er egt lol in.
Gister in de sneeuw dacht ik kan ik nog wel een keer doen, even door het weiland gereden. Was zoals de vorige keer weer heel rustig, terwijl het een aardige druktemaker is. Misschien dat ik hem ooit nog een wat western leer. Hij hoeft het niet perfect te gaan doen, gewoon een beetje. vind het wel leuk als mijn paardje een beetje meer kan dan alleen een rondje dressuur, rondje springen (doe dameszadel, crossen over boomstammen, ponyren op duindigt, racen onderlangs de dijk (in de winter in de berm eroverheen), in de zomer zwemmen. Alleen kan die nog niet voor het karretje, wel al 1x de band gesleept)
Commentaar zeker welkom
en tips ook.
Maar afkraken hoeft van mij weer niet.
1

2

3

4

5

6
) en gras is nu te nat om overheen te gaan. Ik had zelf nog nooit met hackamore gereden, maar hij deed gewoon heel erg rustig en braaf dus durfde toen wel aan langs de weg te gaan. En dat stuk heb ik denk ik al 100x gereden, rijd veel langs de weg. Ze wisten vorige keer alleen niet dat ik het westernzadel zou pakken (had mijn broer even gesmst, toch handig die mobieltjes)
verder is die in 1 jaar nu heel veel veranderd (hij wordt juni 6) dus hij is ook nog erg jong. Iedereen thuis is zelfs enthousiast hoe hij het oppakt met hackamore en westernzadel. Hij heeft veel meer zijn oren naar voren, dus heeft duidelijk meer plezier erin. Veel minder draak, dus er is wel een probleem waarom hij zo deed denk ik.
)