ik vertel maar meteen (aangezien sommige Bokkers te lui zijn om het hele verhaaltje te lezen en dan kritiek gaan geven), het bovenstaande is dus NIET mijn eigen opmerking
Ik was laatst dus aan het praten met een vriendin over wedstrijden, aangezien ik in 2010 bij de WRAN wil starten en zij vroeger wedstrijden heeft gereden. Nou ben ik dus ruim een half jaar geleden overgestapt naar Western en krijg les van iemand op haar eigen Quarter (echt een reining paardje). Dat gaat, al zeg ik het zelf, supergoed en leer elke keer weer een hoop bij
Mijn instructrice vind het prima als ik volgend jaar wat wedstrijdjes ga starten met haar merrie, maar wilde me dus meteen inschrijven voor de L3 Reining
Dus ik dacht... laat ik het nou een beetje rustig aan doen, eerst beginnen met een Pleasure of HMS proefje, beetje kijken hoe het er nou aan toe gaat op zo'n wedstrijd (ben nooit eerder gestart, ook niet toen ik Engels reed), misschien in de L4 ofzo. En toen kwam die vriendin dus met de opmerking:'L4 is echt een debielenklas hoor, dat moet je niet gaan doen, je kan veel beter'
(en ook nog: 'Het is toch onzin, bij de trail bijvoorbeeld moet je het hekje wel OPEN doen, maar als je hem dicht doet ben je gediskwalificeerd! Dat is net alsof je over het bruggetje moet lopen, maar als je erlangs gaat is het ook goed
moest ik wel om lachen..)Toen kwam natuurlijk de vraag van mij: 'En wat vind je van de L5 dan? (
)''Dat is een EXTREME debielenklas' (kon je aan zien komen
)Anyway... nou heb ik wel vaker gehoord dat ik het heel goed doe en veel te snel leer ( m'n instructrice houdt me niet bij
), maar is het niet een beetje zo van.. 'ik ben veel te goed voor die beginnersklasjes, laat ik die nou maar gewoon overslaan'?
Alsof je het met Dressuur vergelijkt en zou zeggen 'ik ga echt niet tussen die mensjes in de B rijden, laat ik maar meteen met de L2 beginnen'
Aan de andere kant... ik beheers met Whitney (zo heet het paardje) wel de spins, rollbacks, wissels, back up en een stopje ook wel, maar nog niet alles vlekkeloos
En ik ben ondertussen bij best een aantal wedstrijden gaan kijken, en ben wel eens geschrokken van het niveau (bijvoorbeeld op het NK, dat is volgens mij toch echt L1 en 2? Nou.. ik heb een hoop proeven gezien die ik zelfs beter had gedaan, en dat was niet eens m'n eigen reactie, maar die van een hoop anderen
Heb mensen gezien in de WP die 3 keer achter elkaar in de verkeerde galop aanspringen, of de HMS waarbij ik er GEENEEN zag die een net stopje maakte zonder dat het paard z'n hoof de lucht in gooide
om er maar een paar te noemen.. ). Dus als ik nog even oefen, zou het eigenlijk best kunnen, toch? 
Het probleem is dus... dat ik twijfel of ik gewoon bij het begin moet beginnen, of toch kijken of het lukt in een hoger level, omdat ik anders onder m'n niveau rijd? M'n instructrice vind dat ik er wel klaar voor ben, en als ik in de L4 start duurt het weer zo lang tot ik op 1 hand kan starten (wat ik nu dus vooral doe)
Ik weet gewoon niet wat de beste keuze is, toch maar wat makkelijker beginnen?Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen, en anders moet ik het zelf maar lekker uitzoeken
Alle hulp is welkom (en probeer de opmerking van m'n vriendin niet TE serieus te nemen, het is haar mening
)Groetjes
). 
)