Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Jij moet lol in het paardrijden houden en niet met angst/tegenzin met je paard aan het werk gaan. Ik vind het totaal geen schande als iemand bekent niet dat laatste beetje met een paard te hebben, ook al heb je het dier soms al jaren. En zeker niet als er angst bij komt kijken. Ik weet persoonlijk wat angst met je doen kan en ook ik heb de beslissing genomen voor een braver paard te gaan waar ik wel een klik mee had. En daar heb ik nog geen minuut spijt van gehad! Ik heb er zoveel plezier voor terug gekregen. Ik ga nu zonder angst en met veel plezier weer op pad en dat is wel eens anders geweest
AprilRain schreef:Bedankt voor jullie antwoorden...
Het is niet zo dat ik nog niks gedaan heb met haar.
We gaan wel wandelen aan de hand en zijn al bezig met grondwerk. Met en zonder hulp van een trainer.
Het is dus niet zo dat ik er nog geen tijd heb ingestoken.
Maar net door die dingen te gaan doen ben ik mij er bewuster van geworden dat die klik er niet is.
En zoals SusanW zegt, ik ben niet voorstander van verder te gaan met het trainen (erop te stappen dus) als er ergens die onrust en angst in mij zit.
Is zowel voor mij als voor haar een negatief punt.
Het plezier ontbreekt gewoon.
En daarom ben ik een beetje aan het twijfelen.

SusanW schreef:De enige die je wat verschuldigd bent, ben je zelf hoor!Jij moet lol in het paardrijden houden en niet met angst/tegenzin met je paard aan het werk gaan. Ik vind het totaal geen schande als iemand bekent niet dat laatste beetje met een paard te hebben, ook al heb je het dier soms al jaren. En zeker niet als er angst bij komt kijken. Ik weet persoonlijk wat angst met je doen kan en ook ik heb de beslissing genomen voor een braver paard te gaan waar ik wel een klik mee had. En daar heb ik nog geen minuut spijt van gehad! Ik heb er zoveel plezier voor terug gekregen. Ik ga nu zonder angst en met veel plezier weer op pad en dat is wel eens anders geweest
Miryamk schreef:SusanW schreef:De enige die je wat verschuldigd bent, ben je zelf hoor!Jij moet lol in het paardrijden houden en niet met angst/tegenzin met je paard aan het werk gaan. Ik vind het totaal geen schande als iemand bekent niet dat laatste beetje met een paard te hebben, ook al heb je het dier soms al jaren. En zeker niet als er angst bij komt kijken. Ik weet persoonlijk wat angst met je doen kan en ook ik heb de beslissing genomen voor een braver paard te gaan waar ik wel een klik mee had. En daar heb ik nog geen minuut spijt van gehad! Ik heb er zoveel plezier voor terug gekregen. Ik ga nu zonder angst en met veel plezier weer op pad en dat is wel eens anders geweest
Ik kan me hier helemaal bij aansluiten.![]()
En daarbij verdiend je paardje toch ook iemand die voor de volle 100% voor haar wil gaan?
Miryamk schreef:Ben ik het ook helemaal mee eens.SusanW schreef:De enige die je wat verschuldigd bent, ben je zelf hoor!Jij moet lol in het paardrijden houden en niet met angst/tegenzin met je paard aan het werk gaan. Ik vind het totaal geen schande als iemand bekent niet dat laatste beetje met een paard te hebben, ook al heb je het dier soms al jaren. En zeker niet als er angst bij komt kijken. Ik weet persoonlijk wat angst met je doen kan en ook ik heb de beslissing genomen voor een braver paard te gaan waar ik wel een klik mee had. En daar heb ik nog geen minuut spijt van gehad! Ik heb er zoveel plezier voor terug gekregen. Ik ga nu zonder angst en met veel plezier weer op pad en dat is wel eens anders geweest
Ik kan me hier helemaal bij aansluiten.![]()
En daarbij verdiend je paardje toch ook iemand die voor de volle 100% voor haar wil gaan?

Angst is een lastig iets om grip op te krijgen. Je kan het voor jezelf wel verbergen maar niet voor je paard, die prikken daar dwars doorheen....
) heb ik nu een super paard!!!! Het blijft een karakter, maar we hebben samen heel erg veel bereikt.
kimmylee schreef:Jeetje, hoe vaak ik wel eens hetzelfde heb gedacht als jij![]()
Ik heb mijn paardje nu al enige tijd, 6 jaar. In het eerste half jaar lag ik er meer naast, dan dat ik erop zat. Ik stond toen nog op een dressuur stal en was al berucht; "kijk uit, daar heb je dat meisje met die coole quarter"![]()
Na het vinden van een goede trainer en heel veel geduld, verdriet en kalmerende druppels (voor mij) heb ik nu een super paard!!!! Het blijft een karakter, maar we hebben samen heel erg veel bereikt.
Het enige wat ik erover kan zeggen is; volg je eigen gevoel. Een band kan groeien, maar dan zal er wel veel overwonnen moeten worden.