Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Xyris schreef:Hallo,
ik zit een beetje in dubio want wat wil ik nou, lekker verder proberen met dressuur (wat ik iets te veel.... hoe zeg ik dat? Ik hou niet van dat strakke en precieze, tenminste, niet dat op de wedstrijden).
Xyris schreef:Nog even een ander vraagje, ik dacht altijd dat het advies was dat als je western ging rijden, je het beste met een quarter/paint kan starten, is dat nou echt wel nodig? Wat zijn de nadelen van een ander paard?
Er is nl een ander paardje waar ik wel aan zit te denken, tis echter een half papier kwpn en ik geloof dat ferro? of ferrero of zoiets erin zit, springt leuk, loopt mooi, 2,5 jaar... Wel erg moeilijk in de omgang.
Xyris schreef:Ja, ik denk dat dat niet werkt he? (tenminste, dat is wat mij altijd is verteld) Ik heb dit paardje aangeboden gekregen, tis nu mijn verzorgpaard, dus vandaar, ik wil zeker weten dat ik de juiste keuze maak.
) Dus van te voren gaan proberen en dan pas je paard kopen! Xyris schreef:Nog even een ander vraagje, ik dacht altijd dat het advies was dat als je western ging rijden, je het beste met een quarter/paint kan starten, is dat nou echt wel nodig? Wat zijn de nadelen van een ander paard?
Er is nl een ander paardje waar ik wel aan zit te denken, tis echter een half papier kwpn en ik geloof dat ferro? of ferrero of zoiets erin zit, springt leuk, loopt mooi, 2,5 jaar... Wel erg moeilijk in de omgang.

Xyris schreef:Ja ik begrijp het, thanks, ik had al het vermoeden dat mijn verzorgpaard niet zou werken voor reining etc, wilde het gewoon zeker weten zodat ik geen spijt zou krijgen welke keuze ik ook zou maken, maar rustige rijstijl, dan bedoel je zeker niet reining toch? Ik vind dat er vrij pittig uit zien.
ik ben heel benieuwd! Romkabouter schreef:MarcR schreef:Met rustige rijstijl verwijs ik niet naar wedstrijddisciplinnes maar naar de communicatie tussen ruiter en paard tijdens het rijden, deze gebeurt op een veel rustigere wijze dan bij het engels rijden.
whahaha, ik lig alweer in een deuk hier