Mers schreef:... Heb op het moment een paard van 10 jaar die het hartstikke lekker vind om te lopen...
Mers schreef:... en omdat hij ook al wat ouder wordt wil ik hem niet twee keer belasten...
Dit snap ik even niet? Paard van 10 lijkt me dat dat nog makkelijk kan. Als ze dat eenmaal gewend zijn moet dat geen probleem zijn en juist fijn.
Als je eigen paard geen maatje heeft op het moment dan zou ik er wel eentje bijkopen, anders zou ik er wel even goed over nadenken, extra kosten en verantwoordelijkheid. Terwijl je in principe al een paard hebt waar je mee kan doen wat je wil. En het is jouw paard dus jij hebt toch voorrang op je verzorgster? Als jij alleen op woensdagmiddag bijvoorbeeld kan dan moet zei maar in de ochtend of avond komen, en anders op een andere dag. Lijk mij hoor?
Maargoed als je er toch een pony bijwilt zijn er een aantal tips gegeven waar ik eens naar zou kijken, of je kan zelf kijken of je een verzorgpony kan vinden waar je beetje grondwerk mee kan doen en af en toe een buitenritje. Dan heb je in ieder geval de kosten en verantwoordelijkheid niet(minder)