Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik heb zelf het meeste vertrouwen in Horseman Outfitter uit Groessen en zij hebben ook gebruikte zadels. Ik heb trouwens laatst nog een zadel met extra full boom verkocht aan mensen met een tinker dus ze kunnen nogal eens breed zijn
Gebruikte zadels zullen bij een westernwinkel vaak wel wat duurder zijn dan bij een partikulier. Maar als je van een partikulier koopt moet je er toch wel heel zeker van zijn dat het past. En kijk naar je eigen budget natuurlijk. Ik ga 'helaas' met vakantie nu maar ik wil daarna best eens langskomen hoor
(en ik vind het altijd leuk om bij paardenmensen langs te gaan) cornelie schreef:Hoi, je zit bij mij in de buurtIk heb zelf het meeste vertrouwen in Horseman Outfitter uit Groessen en zij hebben ook gebruikte zadels.
karuna schreef:Na het ontstaan van een paar lichamelijke ongemakken moet ik overstappen naar een westernzadel..
Citaat:Hoe weet ik echter of het zadel niet te lang en en welke singel is het beste.
Citaat:Ook schijnt er nogal wat kwaliteisverschil te zijn in zadels hoe weet je of het een goede kwaliteit is??
) en vergelijk de goedkopere zadels eens met de duurdere. Als je het zilver en andere opsmuk buiten beschouwing laat moet zelfs een leek de kwaliteitsverschillen kunnen zien. 

Dit gaat niet over als het zadel ouder wordt en valt dus niet onder 'nieuwigheids'verschijnselen.