[WN] Start wedstrijden.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Start wedstrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 12:11

Hallo allemaal,

Geen idee of het hier goed staat, maar ik zit al een aantal dagen met een vraag in mijn hoofd.
Opzich vind ik het dood eng, maar ik wil over een tijdje toch een poging wagen tot wedstrijden starten, in het western rijden uiteraard.
Nu vroeg ik mij af wie mij wat kan vertellen over het beginnen, waar je begint (niveau ofzo) en of het gewoon kan met mijn anglo-arabier(nu bijna 6) etc etc.
Een beetje inlichten over het hoe en wat.

't Staat nog niet vast dat ik het ga doen, maar ik wil er zeker wel naar toe gaan werken, omdat sinds wij western rijden het allemaal zo goed gaat. En daar ben ik heel blij mee. En tja .. dan kriebelt er toch wel iets.
(Vooral toen ik op Equitana was .. alleen toe nreed ik nog geen western :P)

Nouja, ik hoop dat jullie mij wat meer kunnen vertellen ^^ Zou heel fijn zijn iig.
Alvast hartstikke bedankt.

En .. excuses als het hier fout staat =O

xx.
Denise.

troi

Re: Start wedstrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 12:15

Met jouw paardje kun je starten bij de WRAN, op hun site staat info. Veel plezier!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 12:20

troi schreef:
Met jouw paardje kun je starten bij de WRAN, op hun site staat info. Veel plezier!

Daar heb ik inderdaad al het een en ander op gelezen. Maar begreep er niet zo heel veel van :o
Vandaar 't topic.

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 12:43

Leuk dat je wedstrijden wil gaan rijden. +:)+
Als je wilt starten bij de WRAN moet je eerst een startnummer aanvragen.
Dit kun je als je naar http://www.westernsport.nl/ gaat en "startnummers" aanklikt. (de rest wijst zich vanzelf).Dit kost 12,50 euro.
Dan kun je lid worden van de WRAN, hoeft niet maar dan moet je 3,50euro per onderdeel waar je aan meedoet meer betalen. http://www.wransite.nl/.
De wedstrijden worden wel aangegeven bij de " Evenementenkalender" of bij [WN-EV] Western Evenementen.
Je zult bij de L5 moeten beginnen, tenzij je kunt aantonen dat je verder bent.
Aangezien jij een paard hebt met arabiers bloed dan zou je ook bij de DAWRA kunnen starten.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 13:01

Het zou voor jou een goede oefening zijn om op onze oefenwedstrijd te starten in Oud Gastel, wat afstand betreft goed te doen. Het is geen officiele wedstrijd maar wordt wel zo officieel mogelijk gereden volgens de wran regels zodat je kunt zien hoe het er aan toe gaat. Je mag L5 starten (zonder galop en heel eenvoudige oefeningen) of L4, met galop.
Je hebt dan ook nog geen officieel startnummer nodig en je hoeft nog nergens lid van te zijn. Kijk even bij het evenementen topic.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 15:56

crow schreef:
Het zou voor jou een goede oefening zijn om op onze oefenwedstrijd te starten in Oud Gastel, wat afstand betreft goed te doen. Het is geen officiele wedstrijd maar wordt wel zo officieel mogelijk gereden volgens de wran regels zodat je kunt zien hoe het er aan toe gaat. Je mag L5 starten (zonder galop en heel eenvoudige oefeningen) of L4, met galop.
Je hebt dan ook nog geen officieel startnummer nodig en je hoeft nog nergens lid van te zijn. Kijk even bij het evenementen topic.

Dus dat zijn gewoon wedstrijden voor ' de lol ', zeg maar? Hm, klinkt wel leuk, zeker omdat ik het hele wedstrijd gebeuren voor het aller eerst ga meemaken :P
Zijn de 'proeven' ook te vinden op internet, zodat je ongeveer weet wat er gevraagd word .. of ben ik te veel gewend aan het dressuurproevenboekje :P

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:05

Nee. er is geen proevenboekje. Van de reining staan er wel proeven in het regelboekje (zie www.wransite.nl) het is de moeite waard die door te nemen. Je hoeft het niet eens van kaft tot kaft te lezen. Maar bijv alleen de L5, het stukje over harnachement, en het deel wat het onderdeel waar je in start beschrijft. Zo krijg je een beeld waar op gelet wordt. Lees ook de tabel achterin ' verrichtingen`die geven weer wat er gevraagd kan worden per level.
Bij de trail kom je 6 hindernissen tegen, drie zijn verplicht> achterwaarts, hek en 4 balken
Bij de pleasure kom je in de L5 alleen walk (stap) en jog (rustige draf) tegen, maar je rijdt dus wel met alle ruiters in de bak.

Let bij het lezen van de regels goed op wat je een DQ geeft en een 0/score Zo weet je waar het mis is gegaan.

Je kunt altijd googlen op trail patterns en zo wat proefjes te zien krijgen, maar je weet nooit wat je precies krijgt, de proef wordt minimaal een uur van te voren bekend gemaakt.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:27

Bij onze oefenwedstrijd krijg je van te voren de patterns/proefjes zodat je goed voorbereid naar de wedstrijd kan.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 23:44

jij woont niet zo ver bij me vandaan. waar sta jij, en waar les jij?

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 09:43

xDenies schreef:
Dus dat zijn gewoon wedstrijden voor ' de lol ', zeg maar?

De wedstrijd in Oud Gastel wordt wel volgens de WRAN-regels verreden, maar het levert je geen punten op. Is een mooie gelegenheid om te oefenen (zoals de naam oefenwedstrijd al zegt ;) ). Kan je zelf van de wedstrijdsfeer (stress? :D ) proeven en je paard ook.

Nick en ik gaan dit jaar weer en zijn altijd super georganiseerde wedstrijden! Mooie lokatie, echt een aanrader dus! :D

Het regelboek van de WRAN kan je ook online vinden, mocht je het niet hebben:
http://www.ve-ca.nl/ext/WRAN_Regelboek_2008.pdf

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 12:04

spicegirl schreef:
jij woont niet zo ver bij me vandaan. waar sta jij, en waar les jij?

Ik sta in Barendrecht op Stal 't Nieuweland ( stal die een tijd geleden is afgebrand )
Ik les daar ook, maar jammer genoeg hebben wij vilt in onze rijbak. Maar ik ben ook nog niet zo ver :P

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 12:05

Buitenzorg schreef:
xDenies schreef:
Dus dat zijn gewoon wedstrijden voor ' de lol ', zeg maar?

De wedstrijd in Oud Gastel wordt wel volgens de WRAN-regels verreden, maar het levert je geen punten op. Is een mooie gelegenheid om te oefenen (zoals de naam oefenwedstrijd al zegt ;) ). Kan je zelf van de wedstrijdsfeer (stress? :D ) proeven en je paard ook.

Nick en ik gaan dit jaar weer en zijn altijd super georganiseerde wedstrijden! Mooie lokatie, echt een aanrader dus! :D

Het regelboek van de WRAN kan je ook online vinden, mocht je het niet hebben:
http://www.ve-ca.nl/ext/WRAN_Regelboek_2008.pdf

Ah, dat is wel fijn ja! Ik ga het zeker eens overwegen ^^.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:33

wie geeft daar les dan?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 16:13

spicegirl schreef:
wie geeft daar les dan?

Anja, van westernspul.nl :)