Ik heb in juli van dit jaar manege de Huif in Midden-Limburg genomineerd als Goede doel.
"Manege de Huif is een bijzondere plek voor bijzondere mensen! Het is een ontmoetingscentrum voor clienten met een lichamelijke, verstandelijke of meervoudige handicap en hun familie, begeleiders of verzorgers. Het hoofddoel van manege De Huif is om mensen met een beperking het plezier van paardrijden te geven. Huifbedrijden is liggend paardrijden. Het paardrijden gebeurt op twee paarden tegelijk. De ruiter ligt op een zeil (een bed) dat boven de ruggen van de paarden is gespannen. De paarden zijn ingespannen in een metalen frame. De loopbeweging van de paarden, gecombineerd met de warmte van de dieren ervaart de gebruiker als het ware als een soepele massage. Het zorgt voor ontspanning, en de praktijk heeft geleerd dat door die warme massage ook nog eens tal van lichaamsfuncties worden beinvloed, denk hierbij aan het stimuleren van de doorbloeding van alle vitale delen van het lichaam, de activering van de darmfunctie, het losraken van longslijm, de ontspanning van zenuwen en spieren bij spastische of verkrampte mensen. Daarnaast ervaart men als ruiter uiteraard de prikkels van het totale gebeuren rond het paardrijden, zoals de geur, de typische paarden- en manegegeluiden, de aandacht van de huifbedrijders etc. De paarden die worden gebruikt voor het huifbedrijden zijn Ierse Tinkers. Het zijn betrouwbare, sterke, maar ook rustige paarden. Zij hebben een goed uithoudingsvermogen en een vriendelijk uiterlijk. Zij zijn de kracht van de manege, daar waar de medewerkers de drijfveer zijn..." www.manege-dehuif.com
Op dit moment staan we op de 6e plaats met ruim 250 nominaties. Maar alleen de eerste 5 krijgen een geldbedrag. De actie loopt nog tot 4 december. Manege de Huif kan dit geld heel goed gebruiken voor de aanschaf van paarden, tuig voor de paarden, een nieuw huifbed, de kosten voor de hoefsmid, onderhoud van de manege etc.
Vandaar mijn vraag: Wil je ook manege de Huif nomineren? Het kost niets, alleen een paar minuten van je tijd.
Het werkt als volgt: - klik op bovenstaande link - klik dan op "Manege de Huif" (onderaan de pagina) - klik vervolgens op "Nomineer dit goede doel", en de rest volgt dan vanzelf.
Alvast heel erg bedankt voor jullie moeite!
Groetjes, Yolanda
Equisense
Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-09 17:26
Ik weet niet of er inmiddels mensen gestemd hebben op manege De Huif. Mocht dit zo zijn, dan wil ik jullie hiervoor langs deze weg bedanken. De actie loopt nog t/m vrijdag, op het moment staan we op de 3e plaats.
Gr. Yolanda
Equisense
Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-09 11:51
We hebben de tweede plaats gehaald met manege De Huif. Dank jullie wel voor alle stemmen.
Equisense
Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-10 22:07
Manege de Huif heeft de 2e plaats behaald en krijgt 2750 euro.