[WN] Cutting(?) met een KWPN-er?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

Cutting(?) met een KWPN-er?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 10:16

Ik voel me een beetje stom om hierover een topic te maken :o maar ga toch een poging wagen:

Ik als dressuurmuts :Y) heb een merrie die het geweldig vind om ergens "achteraan" te rennen.
Ik doe soms wel eens een spel met me zusje in de bak (lekker pennyachtig klinkt dit). Dat zij voorbij mij moet rennen.
Mijn merrie vind dat prachtig en rent er met oren naar achter erachteraan. Ik stuur zelf niet, ik doe niks maar laat haar zelf lekker rommelen.
Geef alleen een signaal wanneer ze mag met me stem en begeleid haar. Ze maakt zelfs schijnbewegingen!

Daarom dacht ik.. Is cutting niet iets voor haar? Om eens een keertje te proberen. Ikzelf wil ook wel eens wat anders, en dit leek mij ontzettend leuk.

Maar ik heb geen idee van hoe, wat, enz. Ben totaal niet bekend in de westernwereld.
Wie kan mij er wat meer over vertellen, je mag ook kritiek geven maar dan wel een beetje aardig houden graag.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Cutting(?) met een KWPN-er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 10:18

Hé!
Uh het is dan wel geen cutting, maar wel eens voetbal geprobeerd? Vzpaard van me vind het geweldig om op die bal te "jagen" zeker als 'ie weggeschopt word.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 10:20

Hoi, helemaal niet gek hoor om een keertje te spelen met koeien, er zijn daarvoor speciale 'koeien-snuffel-clinics' die je terug kunt vinden tussen de western evenementen. Gewoon doen als je dat leuk vindt!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 10:26

cissy schreef:
Hoi, helemaal niet gek hoor om een keertje te spelen met koeien, er zijn daarvoor speciale 'koeien-snuffel-clinics' die je terug kunt vinden tussen de western evenementen. Gewoon doen als je dat leuk vindt!

Koeien-snuffel-clinic :+ klinkt echt heel leuk!
Maar kan je als dressuurruiter ook meedoen dan? Of staat dat heel raar? (ga ik gauw maar even een westernoutfit voor paard en ruiter lenen bij iemand :Y) vallen we niet zo op)
Laatst bijgewerkt door Cardy op 12-11-09 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 10:27

Bij de AOK ranch hebben ze regelmatig koeien snuffel dagen en daar doen allerlei rassen aan mee hoor, dus zo gek is het niet :D

Even de agenda hier op WN-EV in de gaten houden of piggeljay op Bokt een pbtje sturen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 10:31

het staat misschien voor je gevoel wel raar, maar dat boeit toch niet?? lekker lol met je knol is belangrijker dan de juiste outfit!
Het gaat er toch nog niet zo stevig aan toe als op een echte cutting wedstrijd, het is de bedoeling om je paard aan koeien te laten wennen en dat gaat in het begin gewoon rustig.

hier een foto impressie met een niet western paard [WN-ITP] Welsh Cobs kunnen ook moet koeien spelen (Oud Gastel)

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 11:37

Bij onze clinics in Oud Gastel ben je met dressuur optoming net zo welkom voor de koeienclinics als met western optoming. Als het je leuk lijkt, gewoon een keer doen.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 16:09

Allemaal bedankt! Mijn vraag was toch niet zo gek als dat ik gedacht had :+ .
Ik ga zeker te weten over een tijdje een keer meedoen, misschien bij jou crow?
Is het ver van Haarlem vandaan? En wat zijn de kosten?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:14

Oud Gastel is een heel eind bij Haarlem vandaan, maar het is het waard om zo ver te reizen, die clinics zijn erg leuk!

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:00

Oud Gastel ligt in Brabant, dus wel een eindje rijden. De kosten van een korte clinic (basis) zijn 55 euro, 2 uur.
In het western foto topic kun je een impressie zien van de basis clinic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:38

Als je paard in Haarlem staat kun je misschien beter ff kijken wanneer Jan en Bri weer een keer een koeiensnuffeldag hebben. Die zitten in Nieuw Vennep.
Boktnaam is Wwranglers geloof ik, moet je maar ff zoeken.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:47

kan best zijn dat ze dat echt fijn gaat vinden, mijn draver jaagt ook graag op de hond :+. bedenk wel dat een KWPN een tikje groter en langer is dan de doorsnee QH of paint en dus iets minder wendbaar... maar als het gewoon voor de lol is, gaat het prima natuurlijk :)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 18:58

kynshiri schreef:
kan best zijn dat ze dat echt fijn gaat vinden, mijn draver jaagt ook graag op de hond :+. bedenk wel dat een KWPN een tikje groter en langer is dan de doorsnee QH of paint en dus iets minder wendbaar... maar als het gewoon voor de lol is, gaat het prima natuurlijk :)

Me merrie is een pony van 1.49m met als moeder een russisch volbloed (niet helemaal bekend, maar heeft wel veel bloed). Ze is dus niet zo groot hihi

Sonja schreef:
Als je paard in Haarlem staat kun je misschien beter ff kijken wanneer Jan en Bri weer een keer een koeiensnuffeldag hebben. Die zitten in Nieuw Vennep.
Boktnaam is Wwranglers geloof ik, moet je maar ff zoeken.

Ja die had ik volgens mij net al gevonden! :D

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:45

ik geef regelmatig koeien aai dagen maar ik begrijp dat ik iets te ver uit jou buurt woon. ;)
maar ik wil wel even reageren op jou vraag, wanneer je het leuk vind en je denkt dat jou paard het ook leuk vind zou ik het zeker proberen.
het maak niets uit of je nu wel of geen westernpaard hebt en of je nu wel of niet met westernoptoming komt, allen moet je wel bedenken dat de knop op een zadel er niet voor niets zit, het is een hulpmiddel om je zelf in evenwicht te houden als je paard wegspringt voor een koe.
om dit te compenseren met een dressuur of springzadel, zou je een touwtje aan je zadel maken waar je jezelf aan vast kan houden.
verder zou ik zeggen zoek een leuke plek waar je heen kan en laat je niet weerhouden door te denken dat je met een dressuur paard niet tussen de koeien zo kunnen.

cutting is in mijn ogen iets te hoog gegrepen omdat je daar heel kortdraaiende paarden voor moet hebben maar misschien ben jij de eerst die me kan verbazen door het wel te kunnen, zeg nooit, nooit :D

veel plezier in iedergeval en geniet er van. :wave:

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:03

Heeeey car!

Lekker koetjes snuffelen? Je zit heel dicht bij Jan van Berendonk, daar zou ik naartoe gaan als ik jou was. Mijn eerste x op de koeien heb ik daar ook gedaan.. beviel heel goed!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 17:09

Cardy schreef:
kynshiri schreef:

Me merrie is een pony van 1.49m met als moeder een russisch volbloed (niet helemaal bekend, maar heeft wel veel bloed). Ze is dus niet zo groot hihi

Dan moet je gewoon de kleinere koeien uitzoeken :P Amber is 136 en die kon ook goed met de koetjes overweg. Wij zijn toen in Oud-Gastel geweest, erg gaaf, wil in de toekomst zeker nog eens mee doen.

Lot1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 12:13

Hey ik ben echt benieuwd hoe ze dat gaat vinden. haha
lijkt me echt wel lachen. Als je gaat dan wil ik met je mee!!!!!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 17:11

Ja mij lijkt het ook heel erg lache :+ .. En je mag niet mee.... Je moet mee hihi