[SGW] Noraly (haflinger) @ Onderlinge cross Rekken!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kim14

Noraly (haflinger) @ Onderlinge cross Rekken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 21:28

Hallo!

Vandaag had ik met mijn haflinger een onderlinge cross van onze ponyclub. Dit was de 2e cross voor mijn pony dus ik heb de cross met iemand anders samen gereden, wat achteraf niet nodig was geweest want ze deed het super :D ;) . Ik heb een B dressuurproef gereden wat redelijk goed ging. Er stonden veel mensen langs de ring waardoor ze zich ontzettend wilde showen, en op sommige momenten van mijn been afliep en geen overgangen wilde maken. Zelf was ik ook heel erg zenuwachtig, waardoor we op de diagonaal 3 x in galop zijn aangesprongen terwijl er middendraf werd gevraagd. En 1 x kreeg ik haar niet terug uit de galop. Ook rijd ik op sommige momenten op een bom energie, waardoor ik te veel aan de voorkant bezig ben, en mijn benen onbewust afsteek waardoor ook miscommunicaties ontstaan. Heb toch nog 193 punten gehaald.

Dan de cross (b groen) , ging echt veel beter dan verwacht. Ze sprong alles foutloos, dus ik ben super tevreden. Na 2.5 minuut werd de hartslag gecontroleerd en dan werd besloten of het paard mocht deelnemen aan het springparcours. Noraly had 87. Wat een conditie heeft dat beest zeg.

Het springparcours (60 cm) ging ook super, helaas niet veel gelukte foto's van. Noraly heeft nog moeite met de afstanden, en we hebben ook een hele tijd niet veel gesprongen aangezien ze veel te hard ging zodat het gevaarlijk werd. Nu blijft ze fijn bij mij en gaat het goed, en we hebben niets veranderd, geen ander bit, niets. We kwamen niet bij elke hindernis goed uit, maar toch foutloos. Ben echt supertrots op mijn pony.

Genoeg gelúld, hier de foto's.

Dressuur:
1.
Afbeelding
Losrijden, Hier ben ik teveel bezig met de voorkant.

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding
This toch echt een haflinger :Y)

4.
Afbeelding
Dat voorbeentje :9

5.
Afbeelding
En er zit me een kracht in dat dier.

6.
Afbeelding
Afgroeten, Hier zie je ons minpunt, in de overgangen ook rond blijven.

Cross, helaas alleen gelukte foto's van de terugkomst.

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding
Braaf paard.

Naspringen, Helaas maar 1 gelukte foto van.

10.
Afbeelding
Hier kwam ze niet uit waardoor ik niet goed meekwam.

Een reactie zou erg leuk zijn,
En dat hetzelfde met commentaar, wees niet bang om er wat van te zeggen, ik sta open om wat te leren!

stormpuck

Re: Noraly (haflinger) @ Onderlinge cross Rekken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 09:21

CRoss vinden meeste ponys wel leuk mijne dus ook
maar netjes dat je foutloos rond kwam

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 11:22

En verder niemand?

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 16:19

leuke foto's en een mooie haflinger!

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 17:45

Bedankt voor je reactie!

Verder niemand met tips of opmerkingen waar ik iets van kan leren?

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:37

wauw, wat een gaaf paardje zeg :D!

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 18:38

Dankjewel! En dat is ze qua karakter en uiterlijk.
Ze verbaast me elke keer nog hoeveel ze voor me wil doen, en hoeveel ze daadwerkelijk kan. Ze gaat echt door het vuur voor mij, ook al vind ik het spannend. En dat vind ik het belangrijkste, 100 x belangrijker dan welke prijs dan ook.

Rhinoooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:42

dat je zelf zegt vaak slecht uit te komen en dat ze toch springt! respect voor je haf. serieus!!! mss moet je dan eerst wat oefenen met springen, dan sta je minder voor verassingen. want die laatste foto zit je echt te zitten en geef je totaal niet mee... dat kan je voorkomen. als het te veel gebeurt en je haf houdt er trauma aan over dan kan het zijn dat ze met de tijd niet meer al die hindernissen springt! maak daar nu dankbaar gebruik van!!!!
voor de rest... hele mooie haf. ik ben er niet zo voor, maar deze heeft echt wel iets elegant (en is niet zo'n volgevreten weidepony :D)

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 18:46

Ja ik sta er zelf ook van te kijken, ze wil echt alles voor me doen, alles. Springen was altijd echt niet leuk met deze pony, ze ging zo ontzettend hard waardoor het al een paar x mis is gegaan. Nu sinds een paar maanden heb ik eigenlijk pas weer controle, en in die tijd zijn we pas weer een beetje begonnen met springen, en ik kan niet verwachten dat ze in die paar maanden al afstanden kan zien. Ja daar ben ik het met je eens, daar kwam ze weer niet uit, sprong ze veel te groot en kwam ik dus niet mee.

Dankjewel!, nee het is zeker geen volgevreten weidepony.Die van mij wil dolgraag aan het werk, ze komt zelfs in een klein dipje als ze een tijdje niet gereden wordt :').

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:50

:D,

echt mooi plaatje jullie samen!

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 18:50

Dankjewel :)!