[WN] Barrelrace hulp gevraagd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Martine123

Barrelrace hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 21:04

Heey!
Bij ons op de high school hebben we dus een Rodeo Club, het is de bedoeling dat ik daarbij ga, en dat ik dan ga barrelracen en Ropen,
Maar nu wil ik graag weten hoe ik het beste kan starten met barrelracen, onze paarden hebben het nooit echt gedaan en hebben dus wel wat training nodig, we hebben genoeg paarden om uit te kiezen (50)
maar mijn host dad zou graag willen dat ik een MorganxQuarter merrie, Sinko ga gebruiken,

Sinko is erg snel, ik had haar laatst op een Cattledrive gereden en dan merk je gewoon dat ze maar een ding wil; rennen, maar het probleem is is dat ze dan niet helemaal goed nadenkt en moeilijk af te remmen is,

dus wat zijn qua karakter de beste paarden om te gebruiken?
we hebben zo ongeveer keuze uit alles, van ex-wilde mustangs tot bomproof quarters, tot doorgedraaide paints, tot volbloeden, tot Shire's, tot mini-shetlanders,(niet dat ik die ging gebruiken XD ) van 2jarigen tot 15 jarigigen

dus als iemand tips heeft om training te starten zou dat heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel fijn zijn! want ik heb niet veel zin om me zelf, een paard te pletter te rijden...

crazycactus

Re: Barrelrace hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:15

Aangezien je in de vs woont zijn er vast wel goede dvd's te vinden waar trainings oefeningen op staan.
Je begint in iedergeval met rust,rust,rust!!!!!

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 21:17

oke daar hoopte ik dus ook mee te beginnen,
ik heb al gekeken of ik een dvd ofzo kon vinden, maar die kon ik dus niet vinden..

iemand uit de rodeo club, die barrelt had me al aangeboden om we wat lesjes te geven, maar dan zou ik waarschijnlijk een van haar paarden moeten gebruiken, maar dan zou ik zelf al wel liever iets verder zijn zegmaar, en zelf een paard meenemen,...

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:24

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 21:35

Ik denk dat je niet zomaar een paard kan kiezen, het is vooral belangrijk dat het klikt tussen je paardje en jou en dat je elkaar vertrouwd.
Natuurlijk is snelheid belangrijk, maar het is even belangrijk dat ze even snel afremmen als optrekken en natuurlijk draaien. Dus een paard dat enkel maar wil rennen rennen rennen en niet echt controle kent is niet geschikt. In barrel draait alles om controle, zowel de controle over de start het vertrek maar ook de draaien rond de tonnen.
Paard moet het zelf natuurlijk graag doen, sommige paarden zijn wel goed in barrel, maar ze vinden het gewoon niet leuk meer en dan heb je ook geen kans op winnen.
Maar zoals boven mij al gezegd is, in het begin is er geen sprake van snelheid, maar wel van rust controle rust controle en nog eens rust en controle. eerst alles in stap en dan in een drafje en dan kan je al eens galoperen op de rechte lijnen maar zorgt dat het nemen van de tonnen goed aangeleerd wordt. Als het fout geleerd wordt of te overhaast dan smijten de paarden hun shouders er na een tijd in of smijten hun heup eruit. Heel belangrijk om goed op te bouwen en geen fouten te maken en niet snel te willen gaan.
Die fout wou veel te vaak gemaakt, barrelrace is snelheid dus laten we op snelheid gaan trainen, nee helemaal fout... alles rustig en goed opbouwen, pas als je in een handgalopje het patern kan rijden zonder fouten en op een nette manier dan kan je aan de snelheid gaan werken.
Sommige paarden halen hun tijd door de snelheid in vertrek en de rechte lijnen, andere halen ze dan weer tussen de tonnen en sommige hebben gewoon de combinatie van twee.

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 22:23

ik liep met de barrel vooral tegen het probleem op dat ik mijn paint altijd recht heb moeten houden,
niet buigen,niet naar binnen of buiten laten kijken (zo is mij de basis van de reining geleerd,je rijdt achthoeken of zeshoeken maakt niet uit hoeveel hoeken,je trekt je paard niet aan zijn teugel door de bocht)
dat is er echt ingestamp bij mij,paard moet draaien uit de schouder niet uit de hals en dat is even vechten geweest want hij vloog
als een gek over de schouder of de achterhand (of volledig paard vloog een meter of 2 uit de richting) en ik kreeg flink verzet
dat is nu redelijk opgelost door af en toe eens te rijden op een snaffeltje en drawreins
maar... het blijft moeilijk om controle over meneer te houden en op een correcte manier het parcours af te leggen
en snelheid heeft hij nooit mogen maken dus dat loopt ook niet helemaal lekker

ik kan je geen nuttig advies geven,kan enkel vertellen uit eigen ervaring/problematiek
misschien heb je er iets aan

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 01:50

dank jullie voor jullie advies!!
ik heb hier echt iets aan! ik denk dat het opzich wel zou kunnen klikken tussen mij en sinko, ik wil d'r eerst even met een ander zadel proberen, (want het zadel van de vorige keer was voor mij een pure martelling) en dan kijken wat ik aan het snelheidsprobleem kan doen :)

barrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:02

kijk ook even op barrelhorseworld.com en ga eens naar een barrel race clinic bij jou in de buurt
je woont toch in de usa dus trainers en barrel race clinics genoeg zou ik denken 8-)

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 15:20

ja,, maar...
we wonen wel in rexburg idaho he,
hier doen heel veel mensen het, maar er is vrijwel niks van lessen te vinden ofzo, toen ik zei dat ik altijd rijles had genomen keken ze me zo aan van; rijles? why? dusja,
ik kan vast wel iemand vinden, maar dan ik het probleem gewoon vervoer, ik heb zelf (nog) geen rijbewijs, en het is te ver om te paard te gaan, en iemand vinden die me kan brengen is lastig...

barrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 17:51

http://www.fbararena.com/
deze is in Idaho en organiseert veel barrel races, die kunnen je vast wel helpen met
lessen. Ik weet niet of het ver van jou is ?

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 23:28

haha ja, dat is heeeel ver :P het is 20 mijl zuid van Boise, en Boise is vrijwel een hele dag rijden,
rexburg ligt in zuidwest Idaho, tussen de Grand Tetond, Sawtooth en Rexburg,,

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-09 23:29

Tetond, Sawtooth en (sorry) Yellowstone

barrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 12:15

maar daar komen denk ik wel mensen op die wedstrijden uit heel Idaho, dus als je opbelt of een keer gaat kijken kunnen ze je vast wel verder helpen met een trainer bij jou in de buurt. Ik kan in Nederland ook geen lessen krijgen in barrel race, daarvoor ga ik ook naar trainer in Italie

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 15:51

barrelracer schreef:
maar daar komen denk ik wel mensen op die wedstrijden uit heel Idaho, dus als je opbelt of een keer gaat kijken kunnen ze je vast wel verder helpen met een trainer bij jou in de buurt. Ik kan in Nederland ook geen lessen krijgen in barrel race, daarvoor ga ik ook naar trainer in Italie

Jullie zaten toch in Duitsland :o?

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 22:39

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 00:41

ik zal eens gaan kijken, maar het is gewoon dat ik geen vervoer heb, wat dus betekent dat ik een trainer hier moet laten komen,

het is niet alsof ik op heel hoog niveau ga barrelen, maar ik wil mezelf en mijn paard gewoon niet te pletter rijden,

barrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 13:15

racinggirl schreef:
barrelracer schreef:

Jullie zaten toch in Duitsland :o?

nee ik woon al weer lang in nederland, ik heb jou toch op het nk gezien en daarvoor bij de clinic in zeist?

barrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 13:16

Martine123 schreef:
ik zal eens gaan kijken, maar het is gewoon dat ik geen vervoer heb, wat dus betekent dat ik een trainer hier moet laten komen,

het is niet alsof ik op heel hoog niveau ga barrelen, maar ik wil mezelf en mijn paard gewoon niet te pletter rijden,

met deze dvd kun je ook goed zelf trainen http://www.myllymakibarrelhorses.com/video.html

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 13:35

barrelracer schreef:
Martine123 schreef:

met deze dvd kun je ook goed zelf trainen http://www.myllymakibarrelhorses.com/video.html

Die heb ik ook, is een hele goeie :j

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 00:35

aah oke:P ik zal eens bij C-A-L ranch gaan kijken of ik die kan vinden :D,
toen ik vanochtend naar school ging zag ik volgens mij bij de diamond H ranch een bordje .....training, volgens mij barrel en roping dusja:P

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 16:50

Martine123 schreef:
aah oke:P ik zal eens bij C-A-L ranch gaan kijken of ik die kan vinden :D,
toen ik vanochtend naar school ging zag ik volgens mij bij de diamond H ranch een bordje .....training, volgens mij barrel en roping dusja:P

Dat zou wel mooi zijn succes 8-)

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 00:28

ja dat zou HEEEEEEEEEEEEEEEEEL mooi zijn! dat is hier echt nog geen 10 minuten vandaan joh!

countryrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 23:44

kijk eens op google onder de naam Wendy Schrievers, Haar zusje Billy Jo werd Nl kampioen op de afgelopen Nk.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 03:31

ehmmmm......?

barrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 10:47

geen billy jo maar ik heet billy jean :D maar de topic starter woont in de USA dus zoekt daar een trainer !