[WN] Wran wedstrijd starten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cowboyinneke

Wran wedstrijd starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 15:52

Ik heb een vraagje over het starten bij de Wran

Ik zou graag volgend jaar met mijn quarter starten bij de Wran. Waarschijnlijk zal dit klasse L3 of L4 worden
Mag dan een jeugdruiter ditzelfde paard in de L5 starten. Op dezelfde wedstrijd?

Mogen 2 ruiters uberhaupt met 1 paard starten

HumbleTalent

Re: Wran wedstrijd starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 15:59

Ja 2 ruiters mogen met 1 paard starten mits niet in de zelfde klasse.. Als je voor het eerst start met je quarter word je in eerste instantie zelf ook L5, tenzij je bepaalde palmares etc kan aantonen...

Voor de exacte regels kan je beter de Wran zelf mailen..

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 16:35

Huh, ik dacht dat je ook L4 mocht instromen sowieso?

cowboyinneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 16:38

Ik heb eerder amateur gestart bij de Wran. Dat was toen met een hengst en mocht daar geen beginners klasse mee starten.
Dus ik denk dat het dan wel L3 of L4 wordt, toch?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 16:54

Kun je toch gewoon bij de WRAN vragen?!

cowboyinneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 16:57

ja dat zal ik dan maar doen......

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 22:53

TurdusMerula schreef:
Huh, ik dacht dat je ook L4 mocht instromen sowieso?

Als je als wedstrijd onbekende voor t eerst wil starten, mag je volgens mij idd L4 instromen. Maar dat mag weer alleen met een verklaring van een (erkende) trainer.

Als je geen verklaring hebt en nooit eerder gestart bent, stroom je gewoon L5 in.

cowboyinneke schreef:
Mag dan een jeugdruiter ditzelfde paard in de L5 starten. Op dezelfde wedstrijd?

Mogen 2 ruiters uberhaupt met 1 paard starten

Ja dat mag. Mits je allebei uiteraard een geldig startnummer hebt.

Zo weet ik vader en dochter, starten allebei met hetzelfde paard, zij L5 en hij (sinds kort) L3.
Laatst bijgewerkt door Buitenzorg op 26-10-09 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 07:36

Aangezien ik in de reining wil starten en ik geen show-/wedstrijdervaring heb, heb ik toen bij de WRAN nagevraagd hoe het precies zat, aangezien dit pas in de L3 uitgeschreven wordt. Het antwoord was dat wanneer jouw trainer aan hun bevestigd dat jij dat betreffende niveau aan kan het geen probleem is.

Bloempjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 09:54

Ik heb nooit iets bewezen en kon gewoon in de L3 starten vanwege reining... Had nooit officieel gestart of dergelijke ;)

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 10:00

Bloempjeh schreef:
Ik heb nooit iets bewezen en kon gewoon in de L3 starten vanwege reining... Had nooit officieel gestart of dergelijke ;)

Even opgezocht :D

Artikel 300 van hun eigen regelboek:

Citaat:
300. Iedere deelnemer aan WRAN-wedstrijden is ingedeeld in één van de volgende klassen: L5; L4; L3; L2; L1 waarbij L5 de lichtste-, en L1 de zwaarste klasse is. Door promotie kan een deelnemer een volgende klasse bereiken, door degradatie kan een deelnemer een klasse teruggezet worden.

En 301 geeft aan wat ik eerder zei: (alhoewel wat ik zei klopt niet helemaal :o )

Citaat:
301. Een nieuwe deelnemer in de westernsport wordt ingedeeld in klasse L5, tenzij hij/zij verzoekt om plaatsing in een hogere klasse. Zo‟n verzoek dient schriftelijk bij het WRAN bestuur ingediend te worden, en zal behandeld worden op de eerst volgende bestuursvergadering. Het verzoek wordt gehonoreerd indien er uit het bewijsmateriaal dat de deelnemer aandraagt in de ogen van het bestuur voldoende blijkt dat de deelnemer zich in de aangevraagde klasse kan manifesteren in de westernsport. Als bewijsmateriaal gelden o.m. controleerbare uitslagen van wedstrijden van andere verenigingen.

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:12

Ik ben begonnen bij L4 en heb niks van de wran gehoord over een verklaring van een trainer.
Dus volgens mij mag je ook gewoon L4 instromen maar zou het voor de zekerheid gewoon aan de wran vragen dan weet je het zeker.

mijandap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 12:44

Je kan idd gewoon startenin de L4 zonder overleg van ook maar iets.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 13:40

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 16:17

Mayflower schreef:
Kijk even hier voor alle regels: http://www.wransite.nl Dan weet je precies waar je aan toe bent ;)

Das dus het gekke, mijn quotes hierboven komen uit het regelboek van de WRAN. Maar gezien de rest van de reacties in dit topic merk ik dat ze hun eigen regels dus niet naleven.

In theorie kan je als onbekende westernruiter zonder wedstrijdervaring dus niet in L4 of L3 instromen, mits je bewijzen van "kunde" overlgt, maar in praktijk kijken ze daar helemaal niet naar...

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 22:29

Idd Buitenzorg, dat lees ik ook en zie het ook gebeuren op wedstrijden.

Maar we weten niet wat de Wran achter de schermen doet. Als de uitslagen worden doorgestuurd en men merkt dat iemand is ingestroomd in L3 zomaar, zonder "toestemming", dan krijgen ze misschien wel bericht hierover. Dat zou ik tenminste wel logisch vinden :j Anders hoef je die regels ook niet te hebben lijkt me ;)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:58

ik meende dat je de eerste 2 jaar na de invoering van het level systeem nog mocht instromen waar jij dat vond dat je hoorde. dus als jij vind dat je L3 kan en mag, dat je daar in stroomde. je kan door tegenvallende resultaten altijd nog degraderen.

maar we zijn nu ongeveer 2 jaar verder, dus zullen ze nu wel zo langzamerhand hun eigen regels weer gaan toepassen.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:58

Paintless, dat klinkt wel als een logische verklaring op zich. :)