[SGW] Haf Miranda @ B paarden Nijeberkoop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Photography

Haf Miranda @ B paarden Nijeberkoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 10:51

Beter laat dan nooit, ons verslagje van Nijeberkoop.
De dressuur ging lekker, we kregen 192 punten en stonden daarmee 2de. Het springen ging gelukkig al weer een stuk beter, hier hadden we 1 balkje.
De cross liep ze eigenlijk super, ik vond het wel super lang. Ze was ook helemaal kapot op het eind. Op de laatste hindernis ging het allemaal een beetje raar. We werden eerst als foutloos doorgegeven maar 1,5 uur later kregen we er toch een weigering voor. Van de stijljury kregen we een 7.4. Dit was de laatste wedstrid voor ons voor dit seizoen. Volgend jaar april gaan we weer van start en misschien dan wel in het L. Daar zit ik nog een beetje over te twijfelen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Filmpje springparcours:
http://www.youtube.com/watch?v=KasInEniRPc

De cross:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een filmpje van de start van de cross:
http://www.youtube.com/watch?v=Ta9MITTPdKo

Na de finish, paard is echt heel moe, zie de zwabberbenen :Y)
http://www.youtube.com/watch?v=OI6L_1VDcXU

Niwla

Re: Haf Miranda @ B paarden Nijeberkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:54

Wat een leuk dier! En wat kan ze strekken zeg! :oo

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:13

Stoere haf Photography! 8-)
Wat is ze lekker gretig :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 15:16

Je hebt echt een super leuke haf! :D
Misschien kan je volgend jaar eerst nog 1 of 2 crossen B rijden en dan de overstap maken?
Kan je nog even lekker in komen

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 15:44

Leuke haf heb je!!
Maar als ze zo moe is na een B cross is het nog niet verstandig om L te gaan. Dan moet je nog iets harder en ook nog wat verder.

Ann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:15

Super gave haflinger!
Gaat goed zeg :D
De eerste foto van de cross is gaaf, dat je haar helemaal ziet spiegelen in het water!
Nog vééél succes!

Photography

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 19:35

TeeGee schreef:
Leuke haf heb je!!
Maar als ze zo moe is na een B cross is het nog niet verstandig om L te gaan. Dan moet je nog iets harder en ook nog wat verder.

Ja precies, dat is ook het enigste waarom ik twijfel. Springen dat kan ze wel en de dressuur is ook geen probleem. Ze is eerste 3 crossen niet echt moe geweest, met deze cross had ze het wat zwaar. En ik zal echt met haar moeten gaan werken aan haar conditie.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:39

Mag ik even opmerken dat ik het niet netjes vind dat je zo achter langs dat ene paard draaft op dat laatste filmpje?
Of had je dat gevraagd aan die eigenaar?

X_spirit_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 22:26

Ik heb ook nog foto's van je gemaakt :)
Ik stuur ze morgen wel ff ;)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 22:29

ThaGirl schreef:
Mag ik even opmerken dat ik het niet netjes vind dat je zo achter langs dat ene paard draaft op dat laatste filmpje?
Of had je dat gevraagd aan die eigenaar?

Is idd een klein beetje a-sociaal.
Paard gaat er ook van lopen, ik zou er niet echt blij mee zijn als iemand dat deed bij mij.

Maar verder, ziet er goed uit, nog een beetje werken aan conditie en dan lukt het wel.
Maar die 'weigering', sprong ie, of stopte ie dan ofzo dat je een weigering toch kreeg aangerekend, want ik kan me er niet zoveel uit wijsmaken.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:20

Ziet er netjes uit hoor :).
Wat was er gebeurd bij de laatste hindernis trouwens? Had je daar ook echt een weigering? of niet? ;)

En over het (na de finish) achter het andere paard draven...
Ik vind niet dat deze amazone daar fout was. Degene die daar met zijn paard staat had beter even door kunnen lopen naar het open veld, ipv achter de finish te gaan staan. Oke, ze staat niet direct achter de finish, maar wel in het pad na de finish. Degene die over die finish komen en zoals deze amazone netjes uitdraven na de finish, moesten daar toch langs. Er was geen andere weg. Dus dan vind ik dat degene die daar met het paard staat juist verkeerd staat. En niet deze amazone :Y).

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 11:52

kimdepim schreef:
Ziet er netjes uit hoor :).
Wat was er gebeurd bij de laatste hindernis trouwens? Had je daar ook echt een weigering? of niet? ;)

En over het (na de finish) achter het andere paard draven...
Ik vind niet dat deze amazone daar fout was. Degene die daar met zijn paard staat had beter even door kunnen lopen naar het open veld, ipv achter de finish te gaan staan. Oke, ze staat niet direct achter de finish, maar wel in het pad na de finish. Degene die over die finish komen en zoals deze amazone netjes uitdraven na de finish, moesten daar toch langs. Er was geen andere weg. Dus dan vind ik dat degene die daar met het paard staat juist verkeerd staat. En niet deze amazone :Y).

Denk dat je dan alsnog even wat fatsoen dan zou kunnen opbrengen om éven te gaan stappen? :+

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:13

Heb je gezien met losrijden, zag er goed uit. :j

En ik ben het met kimdepim eens, ze moeten daar gewoon niet gaan staan, overal is ruimte zat. Zeker niet jouw "fout" dus!

Melanie: Die vrouw had gewoon ergens anders moeten gaan staan, daar is dat pad niet voor. :)

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 19:37

super haffie! Echt een leuk ding. springt ook goed. Maar denk dat je wel de hele tijd met volle handrem moet rijden? zo oogt het toch op uw springfilmpje, maar ok, ik weet first-hand hoe haffies lekker vrolijk kunnen zijn :D

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 20:17

Leuke foto's! Je haf kan zeker wel strekken!
Waar ga je starten in April, Markelo?

Ik zou het nog niet doen om L te starten in April als je nu al 'moe' de cross uit komt.
Waarom zou je de B niet eerst uitrijden? Veel verder dan het L zal je toch niet komen met een haflinger(ik rijdt zelf ook een haf, dus vindt dat ik het wel kan zeggen) M zou misschien nog wel kunnen, maar het moet ook eerlijk blijven tegenover je paard h`e ;)