We stonden om 5 uur op en om half 6 waren we op stal aanwezig. Natuurlijk gauw de paarden uit het land getrokken en even lekker wat hooi gegeven, alle spullen klaar gelegd en om 6 uur gaan inladen. Gelukkig hadden we al 2maal geoefend die week en stonden ze binnen 10 minuten helemaal klaar op de trailer.
Om half 7 gingen we onderweg. Rond half 9 kwamen we aan en hebben we een paddock gemaakt en de paarden lekker wat hooi gegeven. Wij zijn naar de voorbespreking gegaan en hebben ons ingeschreven. Rond een uur of 10 zijn we naar de voorkeuring gegaan! In eerste instantie mocht mijn vriendin niet starten doordat haar basisenting niet in orde was, gelukkig toch mogen starten na wat overleg.
We kregen beide een A voor locomotie en hadden ook beide een hartslag van 36. De rest was natuurlijk ook allemaal goed en zo konden we rond half 11 beginnen met poetsen. Rond kwart over 11 stonden we relaxed bij de start te wachten. Ik reed met een Zaldi Sahara die ik sinds een weekje op haar had liggen om te testen en met een touwhalster. Om 11:34 uur zijn we van start gegaan!
De eerste 5 kilometer liepen de paarden ontzettend enthousiast en iets boven het tempo dat ik wilde aanhouden. Op het groompunt hadden we nog niks nodig dus we zijn lekker stevig doorgereden en hebben onze voorgangers ingehaald, aangezien het geplak niks was! Op de 10 km ging het echter mis, we zijn de hele verkeerde kant op gereden (bordjes lezen is ontzettend moeilijk blijkt). Pas na ruim 6 km kwamen we erachter dat we verkeerd zaten! We hebben dus dezelfde 6 km terug moeten rijden om toch nog de goede weg verder te gaan.
Op het moment dat we terug kwam bij de 10 km op de goede weg hadden we dus al 22 km afgelegd en liepen we ontzettend achter. We zouden het niet meer halen, maar zouden proberen hem wel uit te rijden. Bij het tweede groompunt lekker rustig aan gedaan, water gegeven, wat lekkers en gekoelt. Opweg naar de P/A, helaas kwam Leila in een enorme diep door ons hoge tempo doordat we de terugweg van het verkeerd rijden te hard hebben gereden bleek. Ik besloot 2 km voor de P/A lekker te gaan stappen en te kijken of ze bij zou trekken. Bij de P/A hadden ze weer beide dezelfde hartslag: 48, prima dus en we vertrokken naar Groompunt 3. Ik kwam na 1 km na de P/A toch niet lekker in het draf ritme en vond Leila niet geweldig lopen, ik besloot terug te gaan en zelf op te geven, we hadden al ruim 33 km gereden en vond het sneu haar nog 15 door te laten lopen, terwijl ze het zo ontzettend goed gedaan had! Hier is onze groom weer terug naartoe gekomen en we hebben ons lekker omgekleed, de paarden gevoerd en afgezadeld, deken erop en wachten tot de trailer er zou zijn.
Toen weer de trailer op en terug naar de start. We zijn nog wel gaan nakeuren en weer beide voor locomotie een A en Leila had een hartslag van 40 en de pony van mijn vriendin 48 nog steeds. De paarden weer op de trailer gezet en na de uitslagen op weg naar huis.
Ik ben ontzettend trots op mijn knappe paardje, haar conditie viel me ontzettend mee en we hebben allerlei soorten ondergrond gehad. Zowel voorop als achter liep ze keurig en we hebben in galop op smalle paarden andere klasses gepasseerd wat ook erg goed ging!
Met dank aan onze ontzettend geweldige groom Michel (tepaard) hebben wij een heerlijke dag gehad en veel geleerd, volgend jaar komt de startkaart en gaan we officieel beginnen en we gaan het helemaal maken (en niet meer verkeerd rijden).
P.S: ALS IEMAND NOG FOTO'S VAN EEN SCHIMMEL EN VOSJE HEBBEN UIT KLASSE I, GELE VESTJES, MET NUMMER 10 EN 11 ZOU IK DIE GRAAG ONTVANGEN!
Groetjes Cally