[WN] NHB Deurne, - western / AOC Terra

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elliebelle

NHB Deurne, - western / AOC Terra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 08:15

Hallo,

Ik hoop dat iemand van jullie deze opleiding gedaan heeft, of kent. Ik zou er namelijk graag wat meer over willen weten.

Op deze website; http://www.helicon.nl/mbo/content.jsp?objectid=15688 heb ik de opleiding gezien.
Maar wat houd deze opleiding eingelijk in?

Citaat:
Daarnaast volg je 11 lesdagen per schooljaar specifieke westernlessen op het gebied van rijtechniek en training, reglementenkennis, fokkerij, harnachementen, exterieur en praktisch lesgeven

Je hebt dus de normale lessen maar 11 dagen in het jaar ben je alleen specifiek met de western bezig?

De opleiding: MBO Instructeur Paardensport of MBO/HBO docent/ trainer Paardensport spreekt mij het meest aan. Ik heb gelezen dat je een paard nodig hebt, maar aangezien je maar 11 dagen in het jaar westernles hebt, en daarnaast nog de engelse lessen, wat voor paard heb je dan nodig de gehele week?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, of jullie het me aan kunnen raden, of juist afraden!
En of er andere opleidingen zijn waarmee je meer kunt.
Ik zit nu in het examen jaar van het VMBO, en ik zal zowieso een dag willen meelopen in Deurne. Ook heb ik de opleiding paardensport op het terra college gezien, http://www.aocterra.nl/1/17176/nl-NL/Paardensport.aspx deze school is wel in de buurt, maar hier is niks met western. Maar ik ben ook van plan om naar hun opendag te gaan en misschien ook nog een dag mee te lopen.

Groetjes,

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 08:29

Ik ken iemand die opleiding volgde voor western instructie en dus idd een vrijdag telkens naar Deurne moest.
Ik zal ns mailen en vragen hoe en wat bij haar. ;)

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:50

Mijn dochter is begonnen met de opleiding Managment Paardensport op het Wellant College niveau 4. Hier is bij in begrepen de westernsport. 1 x per 2 weken gaan ze naar een westernstal voor les. Ze heeft er geen eigen westernpaard voor nodig. Wel voor de dressuur en springen. De opleiding duurt 4 jaar. Tot nu toe vind ik het een hele goede opleiding.

Woody2015

Re: NHB Deurne, - western / AOC Terra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 08:02

Hmmm :pb Funnygirl hier op Bokt eens, ik geloof dat zij hier meer over weet of zels de opleiding heeft gevolgd.
Dit weet ik niet zeker maar vragen kan altijd ;)

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:30

Hou dit even in de gaten, zat er ook aan te denken..

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:39

Net als Tiara, zit ik er ook over te denken het te gaan doen.. ik hoor hele goeie verhalen over de Helicon opleidingen..

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 08:07

Toevallig ook volgend jaar? Lijkt me wel gezellig!!

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 08:41

Ik pas over 2 of 3 jaar..:') Ben blijven zitten :roll:

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:35

hahaha komt mij wel uit, dan ben ik geslaagd voor mijn opleiding dierenverzorging... maar daar moet ik nog even over na denken, over hoe is het ga regelen.. tenslotte moet ik eerst maar mijn rijbewijs zien te halen :P

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:40

ik deed paardenhouderij niveau 3 op AOC Terra in Groningen. nivo 3 en 4 zitten daar bijmekaar in gedeeltelijk en ik heb nooit gehoord dat we wat met western gingen doen.. ik doe nu niveau 2 dus ik weet neit wat wer dan dan...

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 21:47

ik maak eerst mijn dierenverzorging af tot dierenarts assistent ( nog 3 a 4 jaar ) daarna wil ik de opleiding Horse & Health doen. Dan komt de rest van mijn lijstje, namenlijk Dier & Gedrag & de westernopleiding.

Dit is wat ik graag zou willen behalen in mijn studie jaren,,. maar ja, nog maar kijken of het echt zo gaat lopen

reneemontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 22:06

Ik heb toevallig de opleiding MBO Paardensport Niveau 4 gedaan. Ik weet dat je voor die opleiding een paard moet hebben die ongeveer 1m parcours moet kunnen springen en dressuurmatig niet de moeilijkste om te rijden zijn. Het is overigens niet verplicht om een "eigen" paard te hebben aangezien je ook een schoolpaard voor de opleiding kan huren. Het kost alleen wel meer. Van de western opleiding weet ik verder niet veel vanaf maar die kwamen inderdaad vaak 1 dag om de zoveel weken en hadden dan les met de western paarden. Als je meer info willen hebben over de opleiding kan je me gerust pb-en. Ik weet ook wel het een en ander over de MBO/ HBO opleiding.

Gabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:42

Ik wil er ook heen, heb wel mijn rijbewijs, moet alleen mijn BE nog halen.. Mijn ouders hebben wel een trailer en 2 auto's met trekhaak..
Ik heb mijn MBO paardenhouderij niveau 4 diploma

pareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 19:07

Gister de eerste les gehad op Deurne. Laat ik zeggen dat ze goed aan de weg aan het werken zijn!

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:51

Hey een tijdje geleden heb ik ook geinfomeerd naar deze opleiding en toen vroeg ik mij ook af hoe het zat met die 11 lesdagen western dus daar heb ik navraag naar gedaan en het bleek dat je dus 11 dagen in een school jaar western les hebt op een eigen western paard dus dat is 1 x in de maand western les de rest van de weken heb je ook nog klassiek dressuur les en daarvoor kun je een paard huren van de school.