[SGW] SGW Nijeberkoop - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hilde_

SGW Nijeberkoop - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 13:24

Kom maar op met die verslagen! :D

texelse

Re: SGW Nijeberkoop - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 15:51

nog steeds geen bokker terug om ons op een verslagje te trakteren??

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 17:07

Al terug Hilde? Moet je niet gauw daar in Nijeberkoop zijn? ;)

Zal ik dan maar als eerste?

Was Bandit z'n 2e cross, dressuur ging niet zo hele. B proefje rijden is blijkbaar moeilijk :o 189 punten.
Springen ging echt zooooo kl o te, kreeg hem er bijna met pijn en moeite over ... alleen de laatste sprong die fijn -O- Door die veel stilstand sprongen, 2 balkjes.
De cross was het onderdeel dat het beste ging vandaag. Hij liep al veel meer zelf dan in Wieringerwerf, kwam op bijna elke hindernis nog wel behoorlijk terug. Maar de start voelde geweldig, wat vloog ie weg .. wist bijna niet wat me overkwam, H1 was alleen toch best spannend :P H 4a en b (de dubbel haagjes in het bosje op de heuvel) er half naast hangend gedaan, was m'n beugel kwijt geraakt .. maar ik heb een heel braaf paard wat doorhupte. Uiteindelijk 1 weigering op H13 (oxer na de verplichte doorgang), hij was moe en wat lang kwam terug en toen had ik ook zoiets van zo is ie wel heel breed. Dus nog een keertje aangereden.

Wel heeeel stom net als toen met Lady aan het eind v/d cross. Dat gebeurd nou net na het moment dat ik bedenk van 'hey ben bijna bij de finish en ben nog foutloos' :=

En veelste langzaam, maar heb er ook niet echt aan gereden.
Zag wel dat er van mijn ring niemand binnen de tijd gereden heeft :\

Hij voelt vrij moe en zwaar in het laatste deel v/d cross ... maar aan de hartslag is dat helemaal niet te zien (zelfde verhaal als in W'werf eigenlijk). Nu na het springen 64 en na de cross (en dan niet eens 10 minuten wachten) 60 :)

Dus tja, ging wel aardig ja. Ga van't winter verder met conditietraining in de galop en met springen hopen dat ie eindelijk z'n terughoudendheid op vreemd terrein verliest.

edit: en ik krijg net door dat m'n stijl onvoldoende was (5,4), vreesde ik al voor. Naja ... trekt het kadootje van W'werf weer wat recht :)

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 17:24

Ook weer terug (en al opgefrist en alles ;))

Heenreis: omleiding bij rotonde Joure, auto voor ons knalde tegen het uitrit-bord aan.. Pfff }:0
Onderweg: 3 dingen vergeten, oh nee toch 2, een crossrijbroek, emmers en mn stijgbeugels+riemen (dat laatste had ik gelukkig toch nog wel in de auto neergelegd :+ ) Dus moeder gebeld die zelf met de auto kwam

Dressuur: 205, kon niet lekker rijden, mn rug ging echt superzeer doen :( maar Vent is wel onwijs braaf en een beetje overgewaardeerd (had grote schimmel, grijs shabrak, grijs rijjasje :+)

Springen: Wederom lieve brave Vent! Foutloos rondje, werd al wat wakkerder en vrij snelle tijd neergezet.

Cross: lekker van start, even overtuigen op de eerste daarna alles vrijwel fijn gesprongen! Heel af en toe nog huppelpasje voor de sprong maar de twijfel is eigenlijk weg!
Superblij over de laatste hindernis gekomen(schreeuwend zeg maar *D )

.............================> 4e prijs :D
Ring 1 B paarden, had 1 minuut aan tijdfouten (telt lekker aan). Heb opzich wel lekker doorgereden maarja. Ben heeeeeeeeeeeul trots op Vent, en ik zit nu flink aan de pijnstillers.. Stomme rug }:0

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 17:25

Oja, stijl weet ik nog niet.. Prijs wordt door iemand anders opgehaald :D dus zo ook de protocollen

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 17:28

En ik dacht dat W'werf veel bochtjes was in het bos en tijd zou kosten :+

Ventje was top vandaag :D
Wat kan die trouwens lief en rustig aan de trailer staan, terwijl je hem soms onder rijden bezig ziet :=

Matty is heel lief voor mij en sms't m'n stijlpunten door voordat ze zelf thuis is :+

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 17:49

Met mijn stalgenootje meegeweest en die heeft netjes gereden in de B-Paarden.
Dressuur 186 punten en springen en cross foutloos.

Eerst paard terug naar Leek gebracht en we wilde terug komen maar ze is net buiten de prijzen gevallen helaas.

Was heel leuk... heb er ook wel zin in met die Bolle van mij.. wie weet in de toekomst...

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 18:25

Hester Kim Bijlsma neemt je prijs mee! Wij hebben je stijlprotcol, je had allemaal 7 s dus ook n 7 gemiddeld.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 18:42

:):) :):) Ik ben kampioen geworden! :D

Dressuur ging wel fijn, 204 en 3e. :)
Springen ging ook erg fijn! Foutloos. :j
Cross ging echt heerlijk. Foutloos en 25 seconden buiten de tijd.
Wat stond die tijd krap zeg. := Uiteindelijk dus 1e en Fries Kampioen! :D *\o/* *\o/*

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 18:58

En ik ben Reserve Kampioen geworden :D :D

Dressuur ging wel fijn, maar naar mijn idee niet super. Toch stond ik bovenaan met 206. Springen ging heel fijn en foutloos :)). En de cross was ze super. Ook hier waren we foutloos.
Helaas wel veel tijdfouten waardoor ik mijn eerste plekkie aan Hilde heb moeten weggeven (al gun ik het haar van harte :D :* ).
Dit was Sofie haar derde cross nog maar dus ik ben super trots op haar! *\o/* *\o/*

Ossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 19:23

Super gedaan dames *D !! Gefeliciteerd Hilde en Kim *D *D !!
Wel een mooi stel de besten van Friesland ;) !!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 19:30

Gefeliciteerd allemaal! Goede resultaten behaald dus! :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 19:30

Super gedaan, van harte gefeliciteerd.....

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 19:38

Prijswinnaars gefeliciteerd *\o/* *\o/*
Ik ben ook weer terug. Was weer een lekker rommeltje door het uitlopen van het springen.

Dressuur ging erg lekker vond de punten een beetje tegenvallen. 189 pnt maar ja stond 7e over de hele ring 1 en 2 samen.
Springen en cross foutloos. Vond hem simpel in vergelijking met Vasse. Was ik 31 seconden buiten de tijd. Snap er niks van. Normaal zit ik tussen de 10 en 20 seconden onder de optimale tijd.
Niemand was binnen de tijd in de B :=
Volgens mij klopte daar helemaal niks van want er waren genoeg snelle paarden.

Voldoende stijlpunten en een 4e prijs. Zie ik in mijn envelop thuis te weinig prijzen geld. Volgens vp had er 25 in moeten zitten ipv 20.
Weet nog niet of ik er achter aan bel.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 19:58

Ik had gister nog nagerekend met de totale afstand die stond aangegeven en de gegeven snelheid, en die is idd 5 minuut 10 voor de B paarden. Maar dan is het nog wel vreemd dat niemand die tijd heeft kunnen halen.
Is het toch de vele bochtjes, bijv. daar op het heuveltje ed?

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:16

Ik ben ook terug. :=

Dressuur ging voor mijn gevoel echt heel slecht..
Punten vielen dan weer heel erg mee :D 184 punten. :)

Daarna springen... Jeetje wat ging dat slecht.
En tja.
Dan gebeurt waar ik al bang voor was.
3x weig. en niet mogen starten. :oo :+
Etterbakje, want zo hoog stond het parcours niet. }>

Uiteindelijk na wat rondgevraagd/geregel enz. mocht ik buiten mededeling toch nog starten voor de cross. En gelukkig was een een groot gat tussen B-pony's en Z-pony's dus mocht ik snel tussendoor.. *D
Was natuurlijk super blij dat ik mocht. :))
Had weig. op hindernis 1, hindernis 4 en hindernis 9. Dus we waren gewoon lekker rond! :)) -Okee, er kan nog heel wat aan gesleuteld worden.. := Qua conditie en sommige hindernissen waren wel heel moeizaam -buikschuivend erover :')
Maargoed we waren wel rond! :))
Hartslag was gewoon nog hetzelfde. :)

Al met al een super leuke dag! :)) Wel vermoeiend en natuurlijk heel jammer dat je in de debuut niet meteen mag crossen, maarja volgende keer beter :)

-Mijn zusje haar debuut ging trouwens heel wat beter! :))
Ze is zelfs 1e & Noordelijk Kampioen geworden. :) -Super trots naturlijk

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:19

Allemaal gefelciiteerd met de resultaten en de prijzen! :))

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:19

Lappie_Lap schreef:
Ik had gister nog nagerekend met de totale afstand die stond aangegeven en de gegeven snelheid, en die is idd 5 minuut 10 voor de B paarden. Maar dan is het nog wel vreemd dat niemand die tijd heeft kunnen halen.
Is het toch de vele bochtjes, bijv. daar op het heuveltje ed?

Ik zat dus bij een hindernis en het merendeel van de deelnemers van de lagere klasses, kwamen vrij rustig langs. 1 had amper tijdfouten en kwam ook snel langs en hilde kwam ook met een hoger tempo langs.

Jammer Nette!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:28

Gefeliciteerd prijswinnaars!

Mijn dressuur ging prut, Yoer wilde niet ontspannen en ik kon toen ook niet goed gaan zitten, was gedeelde laatste in mijn ring met 172 punten.
Springen werd hij brutaal (net iets té). Sprong lekker foutloos rond.
De cross ging super fijn, en we waren foutloos. Iedereen zei dat ik heel snel was (ze dachten te snel), maar ik had bij de start ipv start het seconde knopje ingedrukt, dus stond er heel leuk 5.16 op mijn horloge (5 seconden voor de start indrukken). Fijn := .
Toen de uitslagen er eindelijk waren, was het verkeerd. Ze hadden iedereen die 20 seconden na de ideale tijd binnen was gekomen 0 strafpunten gegeven ipv 20 sec ervoor.
Ik was 7 sec te snel binnen dus 2,8 tijdfouten volgens hun, maar daar was ik het niet mee eens want dan had ik geen prijs die ik wel zou hebben anders.
Ik samen met een oudstalgenootje erheen, en ze zouden het aanpassen, en toen zijn we de cross ingegaan.
Toen ik terugkwam snel kijken of het al veranderd was, stond er dat ik de 2e prijs had en Noordelijk kampioen ben geworden met Yoeri in de L CDE :D

@ Caroline, je had ook nog prijs bij het kampioenschap ;)

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:29

D'r waren idd 2 in ring 1 die wel in die 5 minuten zaten :j

Niet dat het me uitmaakt oid., ik ben beslist niet op snelheid gaan rijden omdat ik het vandaag dan ook niet vol had gehouden (ben niet fit).
Maar dat er verder niemand binnen de tijd is gekomen vind ik best wel apart/speciaal :P

@ Nette ... jammer dat je debuut eindigde bij het springparcours. Wel heel erg tof v/d organisatie dat je wel de cross HC mocht starten! En gefeliciteerd met je zusje natuurlijk :)

@ Mensen die ik nog niet gefeliciteerd had: hierbij dan nog :+

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:31

Ik was ook de enige L pony die binnen de tijd was.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:33

Iedereen gefeliciteerd! Ik stond bij hindernis 22 (19 voor M pony's/L paarden, 15 voor B paarden/L pony's en 13 voor B pony's :) )
Alles is er foutloos overheen gegaan bij ons, gelukkig maar!

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:34

Heb je snel gereden Mirthe :P
Gefeliciteerd met je Kampioenschap overigens!

Rijd je Kino niet meer zo veel?

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:39

Op Texel had ik ook geen moeite met de tijd. Maar hier waren inderdaad bosjes en bochtjes waar je toch tempo terug moest. Helaas heb ik er niet bij naagedacht om dat op de lange enden weer in te halen. Maargoed, denk dat ik Sofie dan ook overhoop gereden had.. En dat is niet mijn bedoeling. Heb heerlijk gereden, had ook een fijn tempo.

Ik starte in het begin, toen wisten we niet dat het krap met tijd was. Degenen die later starten wisten dat wij problemen hadden gehad in de tijd, en konden daar dus op letten. Die wisten dat ze en tikkeltje harder moesten.
Maar dat maakt niet uit. Heb heerlijk gereden, ben super tevreden en heb een mooie dag gehad :D.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:44

Ik heb op de lange stukken wel het gas een stuk open gezet. Mijn paard is zo in conditie dat het makkelijk kon. IK heb naar hindernis 4 ook de kortste lijn na 5 gereden en na de verplichte doorgang ook. Het is wel balen. Nu op naar Barchem als afsluiter.

@mistid. Yep was 4e. JIj ook nog gefeliciteerd...