[WN] Blue Magic weer helemaal het meisje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RoosvanBlue

Blue Magic weer helemaal het meisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 18:06

Zo hebben we haar twee weken geleden nog achter moeten laten op de kliniek in verband met een koliek die maar niet overging... ;(

Afbeelding

Afbeelding

Zo heb ik dit weekend weer heerlijk van haar mogen genieten met weer ons eerste buitenritje...:)

Afbeelding

Afbeelding

Blue is twee weken geleden op maandag ziek geworden door een verstopping in haar dikke darm en blindedarm. Na de hele dag bij haar te zijn geweest en vier keer de veearts op bezoek te hebben gehad, hebben we haar 's nachts voor de zekerheid naar de kliniek gebracht. Want áls het dan mis zou gaan, zouden we nog een keuze hebben. Anders zou het zomaar ineens over kunnen zijn. Wát een nachtmerrie was dat zeg. Mijn arme paard, zo kwetsbaar op dat moment. Gelukkig is de verstopping uiteindelijk 'vanzelf' eruit gekomen. Uiteraard wel na een hele hoop paraffine, infusen, darmontspanners en STRESS. Donderdag middag mocht ze weer naar huis. We hebben haar eerst lekker laten bijkomen en verwend en sinds vorige week donderdag weer een beetje aan het werk gezet. Met de nadruk op een beetje, baasje is erg voorzichtig en de spoortjes zijn nog niet aan geweest O:)

Wat ben ik blij dat mijn meisje er nog is en weer helemaal zichzelf wordt :) Dan maar een paar ribben minder :P

Afbeelding

Afbeelding

kallipooh

Re: Blue Magic weer helemaal het meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:08

Wat goed dat ze weer aan het herstellen is! Prachtig paard heb je :)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:27

Hey roos! Ik wist niet dat je ook op bokt zat! Wat een prachtige foto's van je paard en wat een toestand heb je achter de rug. Wel super hoe je het hebt opgepakt en dat je haar toch naar de kliniek hebt gebracht.

juutje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 20:13

Hey stalgenootje,

Grappig dat je ook op bokt zit, ik dus ook:)

Wat fijn dat je weer beetje aan het werk kan met haar en lekker naar buiten bent geweest:) ben echt blij voor je dat ze weer zo happy is.
zijn echt gave foto's van jullie samen en die eerste foto's blijven echt zielig, hoe Blue daar stond. Maar gelukkig is ze helemaal opgeknapt!

Echt super om haar weer zo te zien stralen en jou ook:) En binnenkort samen een buitenritje dan maar ;)

je hebt er echt goed aan gedaan haar naar de kliniek te brengen en het kost inderdaad een paar centen, maar ze is er nog en dat is belangrijkste!!!

Zie je wel weer op stal,

Groetjes judith

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 21:10

Gelukkig is alles goed gekomen! Dat zal best spannend geweest zijn. Mooi paard heb je!!

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 22:16

wat fijn dat je meissie weer helemaal opgeknapt is!

Dodgejr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 08:19

Goh joh, wat een stress als je paardje zo ziek is...maar gelukkig weer goed hersteld en prachtige foto's...erg mooi paard heb je :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 08:35

wat ziet ze er sneu uit op de eerste foto, arm meisje :(:)

maar ze is er gelukkig goed door heen gekomen en ziet er al weer stukken beter uit
ze krijgt een knuffeltje van een andere Blue ;)

birdybirdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 17:13

Hey, ik wist helemaal niet dat ze koliek had gehad! :\
Gelukkig gaat het alweer veel beter met haar!

Groetjes en tot op stal,

Linda (van Iris, van Manon :D )

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 17:18

dat is een verstandige beslissing geweest om haar naar de kliniek te doen,fijn dat ze er weer bovenop is!

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 17:25

Wat fijn dat ze er zo goed doorheen is gekomen! Geniet er maar extra van nu ;)

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-09 21:00

Bedankt voor de reacties. Vandaag hebben we weer voor het eerst in de les gereden, dus écht aan het werk. Ze vond het helemaal leuk! Ze deed echt super haar best en ik geloof dat ze nog nooit zo voorwaarts is geweest :D

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:08

Pjew.. gelukkig is het allemaal goed gekomen zonder 'snijden'...
Was natuurlijk wel schikken.
Fijn dat jullie weer vooruit kunnen nu. Beweging is altijd goed en zeker voor darmen.
Is er kans op herhaling of weet je nu wat te doen of niet te doen?
Succes jullie ;)

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 12:14

Ik ga ervan uit dat met de nodige aanpassingen dit niet meer zal gebeuren. Maar ik ben wel even wakker geschud. Dit overkomt niet alleen een ander, maar kan ook bij mijn paard gebeuren.

Ze krijgt nu meer kuil en olie door haar voer. Ze staat nog wel op stro en mag daar ook nog best van knabbelen, ik zorg alleen nu dat ik haar stal wat viezer laat zodat ze niet op haar gemakje al haar stro opeet. In het rapport van de kliniek stond dat het waarschijnlijk deels aan de lichting stro lag. Mijn paard eet altijd stro, maar dit was net even wat minder lang en houteriger waardoor het niet goed te verteren was. Ze vroegen in eerste instantie zelfs of ze niet op vlas stond? Het is dus aan mij om dit soort stro te onderscheiden en te zorgen dat ze daar dus niet meer van eet.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:19

Staat ze op tarwestro of gerstestro? Paarden eten namelijk graag tarwestro, maar veel minder graag (of helemaal geen) gerstestro! Dus dat zou je anders ook nog kunnen proberen.
Mijn paarden staan op gerstestro, het is mooi geel stro (het oog wil ook wat) en ze eten er niet van. Ze hebben hier wel onbeperkt hooi als ze op stal staan ;)
'Vroeger' hadden we ook altijd tarwestro, waarvan de halve stalinhoud de buiken in verdween :+

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 12:26

Volgens mij gewoon tarwestro. Ik sta op een pensionstal dus dit soort aanpassingen is niet te doen. Ik kan alleen kiezen tussen stro of vlas. Dan vind ik stro toch nog een betere keuze. Vlas is ook duurder en mag je minder van gebruiken. Ik betaal nu ook al meer voor het extra kuil. Niet dat ik het niet voor mijn paard over heb hoor, de kliniek en veearts waren ook niet bepaald gratis. Maar in principe moet het zo goed gaan, ik hou het gewoon allemaal nauwlettend in de gaten.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:02

Nee, ik snap dat je dan individueel niet veel kan aanpassen, maar misschien is het wel het overleggen waard met de pensionhouder dat als er weer nieuw stro wordt geleverd het wel gerstestro kan zijn? Qua prijs maakt het elkaar niks namelijk en het zou voor andere paarden misschien ook een goed alternatief zijn. Dan zijn jullie er allemaal bij gebaat ;)
Maar ik hoop uiteraard dat wat je nu doet voor nu al voldoende gaat helpen hoor! :)

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 13:07

Het is een hele grote manege, dus dat kan ik echt wel vergeten. Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken. Weer wat geleerd voor in de toekomst!