Haarle met de rooie stapperbier

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Haarle met de rooie stapperbier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 16:53

Hallo mensen, hier ben ik weer!
Vandaag mocht ik weer met de bazin mee op pad, en nog wel helemaal in m'n eentje. Dat was wel heel bijzonder. Tot nu toe ging óf die arrogante schimmel óf die zwarte angsthaas met me mee. Maar vandaag had ik de bazin lekker voor mij alleen :j

Na een tamelijke lange rit in het hok op wielen kwamen we op een weiland waar het bijzonder vreemd rook. Het gras was bezaaid met naar wat ik begreep KOEIENVLAAIEN waren }:0 Gétver! Dat gras is toch niet te eten, dat daar tussen staat? Ik heb het uitgebreid besnuffeld, maar nee, dat hoef ik echt niet. Doe mij dan maar gewoon hooi...

Maar goed, daar kwamen we hier niet voor. Ondertussen heb ik het trucje aardig door, eerst met de bazin mee naar één of ander gebouw of zo, daar krijgt ze zo'n gek geel ding om, dan gaan we naar die irritante aan-je-voelers, dan moet je even laten zien dat je harder kan lopen dan de bazin, en dan is het goed. De bazin kreeg trouwens net als ik een A voor haar lopen. Mooi dat ze haar ook eens keuren, die ouwe... :o Zit maar een beetje mee te liften al die tijd, en ik maar werken.

Enfin, tijdje staan pitten achter het hok-op-wielen, daarna die stoel weer op m'n rug geknoopt gekregen, en richting de start. Ik wilde meteen wel mee met het paard dat voor me weg ging, maar dat mocht niet, flauw hoor. Half minuutje later kon het opeens wel, dus die hadden we zó ingehaald.
Meteen al lekker een berg opgegaloppeerd, vind ik best leuk om te doen, en al die keien en dat grind doen me niks meer, nu ik ijzers heb. Baas een keer tegengekomen, paar liter water over me heen gekregen - best wel lekker met dit weer - en voort maar weer. Lekker doordenderen, dat ga ik steeds leuker vinden. :D
Controle halverwege was in een minuutje gepiept, dus meteen weer lekker doorgegaan. Baas nog een keer tegengekomen, die kwam weer met zo'n emmer water aanzetten, maar drinken, dat doe je volgens die schimmel niet, dus dat neem ik dan maar van hem aan. Bazin bleef er daarna maar even een stukje naast lopen omdat het er druk was met auto's, en er op de boerderijen in de buurt rare dingen gebeurden, maar als snel klom ze weer aan boord en gingen we weer lekker in draf verder.
Op het laatste lange pad nog lekker een stuk gerend, ook even naar baron Palthe gezwaaid, maar hij was niet thuis (en het torentje van z'n kasteel mag wel eens een keer gewit worden :P ) en toen waren we al weer bijna terug. Baas kwam ons al tegemoet, dus meteen al wat water over me heen, bij de finish nog meer water, en daarna kon ik meteen geteld worden, zoals dat kennelijk heet. Nou, uitgeteld was ik in ieder geval niet. Ik kon nog wel meer.... Het was een mooi ritje, mooie paden, lekker weer, heerlijk gewoon. Zo wil ik wel vaker met de baas op pad :j

Na afloop was alles natuurlijk goed, en zelfs de bazin kreeg opnieuw een A voor haar lopen. Vind je het gek, die heeft niks hoeven doen... >;)

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Re: Haarle met de rooie stapperbier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 17:30

Lui mens, je baas!
Maar jij gelukkig niet!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 22:56

Zo, stoer. Helemaal in je eentje!
Volgende keer gewoon zonder baas gaan, joh :D

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 11:19

Heel stoer inderdaad :D
Wat goed ben jij!

(Geweldig verslag!)

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 20:41

Goed gedaan hoor, zo helemaal alleen, echt stoer!

En weer super geschreven

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 10:52

Leuk verslagje :D Mooie rit was het he!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 11:18

Wat leuk om te horen dat het zo goed is bevallen om op stap te zijn zonder die arrogante schimmel of die zwarte angsthaas (jouw woorden). Goed om te horen dat ook je bazin een A voor d'r loopje heeft gekregen. Weet je al wanneer je weer mee mag, of heb je eerst wintervakantie?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 11:23

Dat klinkt goed :-)

Heeft je baas het al met je gehad over langere ritten? Met ook nog halverwege een stop om fijn te eten?

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 12:54

Leuk verslag weer :D Goed gedaan hoor!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 16:52

Mooi verslag weer hoor! +:)+ Knap gedaan!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 22:06

Hilli schreef:
Weet je al wanneer je weer mee mag, of heb je eerst wintervakantie?

Wanroij weer, samen met die zwarte :j
Als die goed gaat, dan mag ik misschien volgend jaar ook wel eens zo'n langere rit rijden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:06

Goed gedaan in mijn achtertuin meisje! Of moet ik nu 'stoere vrouw' zeggen? 8-)

Ook nog knap 11e geworden in zo'n groot deelnemersveld! +:)+ Jullie prijs neem ik binnenkort mee, helaas kun je het niet eten. ;)

Prrrr schreef:

Volgende keer mag ze weer met een gelegenheidsopzitter. :D

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:09

Prrrr schreef:
Zo, stoer. Helemaal in je eentje!

hahahahaha

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:20

Karin schreef: