[WN] ik zoek hoefsmid opgeleid door van Nassau uit Oud Gastel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Blyss

ik zoek hoefsmid opgeleid door van Nassau uit Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 14:10

Ik ben op zoek naar een goede hoefsmid voor mijn western paarden.

Ik heb een paint en een quarter. Ik heb nu flinke problemen gehad met mijn oude hoefsmid (regelmatig te kort bekapt en te nauw genageld) :( en ben nu ineens wel heel kritisch ten aanzien van het zoeken en vinden van een andere.

Ik heb op de NK gehoord over de tweeling broers Van Nassau uit Oud Gastel. En dat hun ook hoefsmeden opleiden. Maar die zitten volgens mij allemaal in het zuiden van het land, en ik woon in het noorden van Overijsel. |(

Wie weet een goede hoefsmid, die ervaring heeft met westernpaarden en is opgeleid door Van Nassau hoefsmederij, in zuid Drente of Noord Overijssel? Zeg maar zo beetje tussen Zwolle/Meppel/Hoogeveen/Hardenberg.

Laat het me horen, ik ben erg benieuwd of iemand me verder kan helpen.

En ik wens geen een paard de pijn toe die mijn paard de laatste 4 weken heeft gehad. |( :(

Julia_14

Re: ik zoek hoefsmid opgeleid door van Nassau uit Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 16:26

Ik heb even voor je op de website van de tweelings broers Van Nassau gekeken, en daar staat dat ze een hoefsmid hebben in Wettringen, Duitsland. Vlak in de buurt bij Enschede, vanuit Zwolle 1,5 uur rijden.

Als je op hun website kijkt, www.hoofcare.nl , vind je onder het kopje "onze hoefsmeden" alle hoefsmeden die bij de Van Nassau's horen. Onder het kopje "Uw vraag aan..." kun je een bericht naar 1 van deze hoefsmeden sturen, in dit geval zou dat dan Hoefsmederij R. Aarse zijn.
Je kunt natuurlijk ook gewoon even naar 1 van de Van Nassau's bellen, die hebben vast wel antwoord op je vraag.

Succes! :)

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 19:34

Die R. Aarse komt hier ook in Zwijndrecht (zuid-holland), dat is verder weg als twente dus ik denk wel dat hij naar jouw toe kan komen.
Ik heb zelf ook een smid van de Van Nassau groep en ben er al 12 jaar erg tevreden over. Hij doet alleen geen westernbeslag dan verwijst hij je door naar een ander.

hinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 22:13

de van nassau's zijn smeden met een goede kennis van alles wat met een hoef te maken heeft, maar zij zijn géén westernsmeden!

crow

Re: ik zoek hoefsmid opgeleid door van Nassau uit Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 07:11

Ben ik niet met je eens. Ik ga met mijn paard al een paar jaar naar Antoon van Nassau en hij legt prima sliding plates onder Crow, hij heeft zich hiervoor opgeleid in Amerika.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 16:47

cynthiar schreef:
Die R. Aarse komt hier ook in Zwijndrecht (zuid-holland), dat is verder weg als twente dus ik denk wel dat hij naar jouw toe kan komen.
Ik heb zelf ook een smid van de Van Nassau groep en ben er al 12 jaar erg tevreden over. Hij doet alleen geen westernbeslag dan verwijst hij je door naar een ander.

Alles wat met western te maken heeft vind ie zowiezo al niks, misschien een trauma opgelopen van mijn paard :D :D . Nee ik zou verder zoeken voor jouw omgeving. Vraag het Chris Knol eens, hij woont in Duitsland t.h.v. Winschoten, die zal toch wel een smid weten zeker ??

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 20:55

Ik heb zelf niet R. Van Aarse maar Arnold Schenk, hij verwijst je naar Ed Kuiters maar hij is niet van de Nassau groep.

Blyss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 11:56

Winschoten is hier wel heel ver vandaag, zo 2½ uur. Maar ik kan het cris Knol vragen. Het lijkt erop dat ze allemaal in het zuiden zitten. Jammer,....

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 17:53

Oja nou zie ik het :o , vraag het anders eens aan Mehlika. Zij zit in Zuidwolde (Hgeveen) dat is meer jou kant.