Ik heb vorig weekend gestart in SGW Lisse met Vorstin (KWPN merrie, 1.61m, 7 jaar)
De dressuurproef ging netje, niet spetterend maar safe gerden. Ik had toch 194 punten en stond daarmee 3e

Het springparcours stond heel laag, wat jammer was. Wel handig, zodat ik niet aan de hindernissen hoefde te denken, en vooral met het ritme bezig te zijn. Vorstin ging fijn, ik had 1 balkje.
De cross ging helaas wat minder fijn. Vorstin wilde het starthok weer niet uit, en had er geen zin in. Toch naar voren gekregen, veel gas gegeven en na de eerste paar sprongen ging het weer goed. De meest technische hindernis was een 3sprong van manden, die in een bocht lagen. Je kon ook rechtdoor en dan heel scherp naar links. Ik wilde gewoon in de bocht springen, maar toen ik hem echt reed trok Vortin erg aan op de manden rechtdoor, dus dacht ik: OK, dan doen we dat wel. Niet slim, want ik schoot door het bos in en moest haar om trekken om weer terug te komen. Toen had ze er weer geen zin in, en wilde ze niet meer over C. Toen maar langs gereden, en flink gas gegeven. Vorstin kwam weer op tempo. Verder stonden we even stil voor het afsprongetje, omdat de witte rand erg eng was
en bij het water. De rest van de cross ging heel netjes en fijn, ik had een mooi tempo en op alle sprongen had ik goede afstanden. Over een paar weken heb ik nog een cross in Princenhage, en dan hoop ik weer fijn te kunnen rijden 
Over mijn houding met springen/crossen weet ik dat ik meer mee moet zitten en minder snel moet gaan zitten.
Dressuur:

Springen:
Het ziet er helaas wat meer gespannen uit dan het voelde
Op naar hindernis 1

De cross:
Hindernis 1

De B van de manden, waar we dus rechtdoor schoten ipv naar links gingen

De enalaatste hindernis:

Met dank aan: Ous, GinnyBanshee, BoeloMeijer & Lisse.nu

Ik heb niet heel veel verstand van SGW dus daar ga ik dan ook maar geen commentaar op geven. Ik vind de gezichten die je trekt boven de hindernissen in het springparcours wel er grappig