[SGW] Meetwiel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

florence123

Meetwiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 19:22

hoii,
ik ben op zoek naar een meetwiel. nu is dit niet zo eenvouding om een te vinden.
waar hebben jullie dat gekocht? hoeveel was de prijs?

mvg

Damelza

Re: Meetwiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 19:59

Wat is een meetwiel eigenlijk xD?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:02

Canter heeft ze.

www.canter-equipment.nl

Damelza, een meetwiel is een wiel die je gebruikt bij het lopen van de cross. Daarmee kun je je minutenpunten precies bepalen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 22:21

Volgens mij kan je ze ook vrij simpel zelf maken. Als je een oude fiets hebt haal je de achterkant eraf zodat je alleen het voorwiel met het stuur nog overhebt, daar zet je een kilometerteller op en in principe ben je dan klaar. Dat kost iets meer tijd dan bestellen, maar is volgens mij wel een handig alternatief

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:17

Heb ik ook wel over zitten denken om er zelf één te maken, maar ik weet niet of die fietscomputers op de meter naukeurig zijn, want dat moet natuurlijk wel. Ik vind ze ook erg duur om te kopen dus ik vraag op wedstrijden gewoon aan iemand die wel eem meetwiel heeft de minutenpunten. ;)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 18:06

Het lijkt me ook best overbodig tenzij je echt hoog rijdt. Tot dan kijk je toch gewoon op de km punten? Of vraag je het aan iemand idd. Ik zou er igg niet zo veel geld voor overhebben.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 18:10

Die km punten staan niet bij elke wedstrijd aangegeven Snoek.
Verder ben ik het wel met je eens dat je in de SGW niet echt gebruik hoeft te maken van een meetwiel. Juist in de lagere klassen is het prettig om je gevoel voor afstand en snelheid te ontwikkelen.
Als je hoger rijd (ik denk dan aan 1*) zou ik eventueel pas aan een meetwiel gaan denken.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 19:22

Simmie schreef:
Canter heeft ze.

http://www.canter-equipment.nl

Damelza, een meetwiel is een wiel die je gebruikt bij het lopen van de cross. Daarmee kun je je minutenpunten precies bepalen.

oke, Bedankt :D

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 16:33

ik heb al 2 keer een meetwiel van iemand mogen lenen, en die 1ne keer zat ik recht op de ideale tijd & de andere keer 1sec. ervoor :)

ik vind ze erg handig, want in belgië heb je op geen enkele cross km punten en bovendien kan ik moeilijk inschatten hoeveel tijd ik nog heb als de cross in het bos of dergelijke is.
(mijn orientatie is een hel )

momenteel is het goedkoopste meetwiel dat ik ben tegen gekomen 150,-

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 09:55

Bij bouwmarkten enz heb je ook veel meetwielen en die zijn vaak goedkoper!
Gewoon even op google zoeken ;)

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 18:32

Zo Floor, wat zijn die krengen duur dan zeg!
Wij hebben er zelf ook geen maar als we op tijd rijden dan pakken we de minutenpunten wel bij een con-collega weg haha.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 19:27

Ik heb er n jaar of 3 geleden een zelf gemaakt van een kinder fietswiel en n draadloze fiets km teller, ziet er best aardig uit en werkte toen geloof ik ook. Maar had m laatst ook mee naar Nokere en toen gingen de meters opeens dubbel zo hard :+ Heb nu een echte gekocht ;)

Ungaro pakt zo lekker aan dat ik alleen nog aan mijn tijd iets kan verdienen in de cross. En ik hoop volgend jaar ook weer internationaal te kunnen starten, hoop dus dat ie zich nog gaat lonen :P