[WN] Wat is het Quarter Horse type paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

touchofpink

Wat is het Quarter Horse type paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 09:40

Ik weet niet of het hier goed staat maar ik dacht dat jullie hier bij Western waarschijnlijk deze vraag het beste konden beantwoorden.

Het lijkt misschien een domme vraag maar het gaat mij eigenlijk om de dekens van Horseware. Die hebben een speciale lijn ontwikkeld voor het quarter horse type paard. Nu heb ik een van-alles-wat-mixje paard met aan papa's en mama's kant QH er in. Ze heeft dan ook bolle volle billen en een volle nek/bede borst (of hoe noem je dat). Ik heb met de gewone dekens van Horseware dat de billies er achteruit komen terwijl de maat van de deken verder goed is en voor zit te deken te strak bij de nek. Kunnen jullie mij een omschrijving geven van het quarter horse type paard (ik dacht namelijk altijd dat er veel verschillende typen waren afhankelijk van de discipline) zodat ik een beetje weet of mijn paardje in het profiel past? Van de website van Horseware word ik namelijk niet veel duidelijker.

Dank je wel alvast.

Romkabouter

Re: Wat is het Quarter Horse type paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 11:43

het is probleem wat je bij je paard beschijft is precies wat de QH dekens oplossen.
QH's zijn vaak wat breder in de schouders namelijk.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 10:07

... en hebben dikkere billen, dus hun deken moet wel langer zijn in de lengte van het paard maar niet in de hoogte van het paard want hun benen zijn niet zo lang ;) .
Een maat grotere 'normale' deken is vaak ook langer richting benen en dat is niet handig. :)

Voorbeeld: mijn reining/cutting type QH van 1.52 zou volgens de reguliere maten een maat 185 moeten hebben, ze heeft echter 195 of 205 nodig maar die zijn vaak dus te lang en als ze gaat liggen ligt ze dus op de rand van dr deken die dan kan afscheuren.

touchofpink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 13:39

Bedoel je dit met dikkere billen? :o :D

Afbeelding

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 13:43

ik heb maar een half Quarter maar ook wij hebben dat probleem billen eronderuit en bij de schouders te krap. Hij is 1.58 maar heeft maar 205 :-)

Nu geen dekens meer en dat bevalt eigenlijk nog het beste :-)

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 16:00

kijk ff in mn profiel bij de foto's :) mijn paard heeft alleen maar rambo dekens en die passen haar perfect!

Ik heb tig verschillende merken geprobeerd voor haar (werk in een ruitersportzaak, dus dan gaat dat wat makkelijker ;)) maar ze zaten allemaal niet geweldig. (op de ANKY dekens na, die pasten ook :D)

Ze heeft nu een zomer- outdoor- en staldeken van de rambo QH lijn en ik wil geen andere meer!

touchofpink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 08:53

Mloez schreef:
kijk ff in mn profiel bij de foto's :) mijn paard heeft alleen maar rambo dekens en die passen haar perfect!

Ik heb tig verschillende merken geprobeerd voor haar (werk in een ruitersportzaak, dus dan gaat dat wat makkelijker ;)) maar ze zaten allemaal niet geweldig. (op de ANKY dekens na, die pasten ook :D)

Ze heeft nu een zomer- outdoor- en staldeken van de rambo QH lijn en ik wil geen andere meer!

Als ik zo op de fotos van de dekens kijk (op de site van Horseware) dan lijkt me de nek nog vrij smal zitten of valt dat mee? En heb je dezelfde maat als voor je andere dekens?

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 09:03

het voorste stuk bij de hals is iets smaller zodat het goed aansluit. bij de schouders is hij een stuk breder.
ik heb niet dezelfde maat als bij andere dekens.. normaal had die van mij maat 185 in de meeste dekens, in de QH dekens van horseware heeft ze maat 76" wat geloof ik overeenkomt met 193.