Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Maar vervelend kan het wel zijn. Mijn voeten hebben eigenlijk nauwelijks en doorbloeding en zijn altijd paars tot zwart. Met rijden lukt het allemaal wel, maar van de winter moet ik erg oppassen kwa afsterving. Ik gebruik altijd warmte zakjes in mijn handschoenen en laarzen, anders is het eigenlijk vrij snel gebeurt.Lynn_Nikita schreef:je hebt handschoenen en zooltjes op accu hoor
(hulpen geven heb ik opgelost door wat langere spoortjes te gebruiken en ik rij met zweep om het ergens nog een extra hulpje te kunnen geven), maar nog kan ik soms maar met moeite rijden.ladypaard schreef:ik ken 't, heb raynaud, en heb sinds 6 jaar onbekende spier en gewrichtspijnen, nu denken ze dat ik gedeeltelijk door de raynaud zoveel last er van heb. Ik vind het vooral vervelend dat het paardrijden niet meer gaat. Ik kan mijn handen ook niet meer goed sluiten, knieen doen vaak pijn , en ik ken het gevoel dat je ledematen niet meer willen meewerken(hulpen geven heb ik opgelost door wat langere spoortjes te gebruiken en ik rij met zweep om het ergens nog een extra hulpje te kunnen geven), maar nog kan ik soms maar met moeite rijden.
Maar ik heb ook in de zomer last, dan gaat alles opzetten. Dus voor mij wordt de pijn met wisseling van temperatuur alleen maar anders.
dacht altijd dat raynaud alleen bij koud was, terwijl ik dus ook last had bij warmte. (en vooral bij hoge luchtvochtigheid--> had in las vegas bijna tot geen last
) ladypaard schreef:kunnen ze er wat aan doen? ieder geval die pijn ietswat wegnemen? heb net bij de reumatoloog gehoord dat ik geen ontstekingen heb dus ze kunnen er niks aan doen. niks doorverwijzen of pijnstilling.
maar ik wordt nu echt gek. bij mij is de diagnose nooit helemaal gesteld. maar als ik hoor dat jij er ook zo last van hebt dan weet ik bijna zeker dat dat zo isdacht altijd dat raynaud alleen bij koud was, terwijl ik dus ook last had bij warmte. (en vooral bij hoge luchtvochtigheid--> had in las vegas bijna tot geen last
)
Lynn_Nikita schreef:ik meen dat er pillen voor zijn maar die hebben juist weer veel bijwerkingen
En verder bv niet roken,(en ik rook niet eens en heb er nog last van) slecht voor doorbloeding, en ik slik homeopatische pilletjes ( nou ja, voor mijn zwangerschap dan, nu slik ik ff niks meer)
Of ze werkten, geen idee, ik weet niet hoe erg het was als ik ze niet slikte
Mijn moeder heeft het ook en zij had baad bij die pillen. Nu zet zij wel, nu ze ouder is, dat ze er veel minder last van heeft
1 pluspunt van de overgang in elk geval