Gaan V-MAX Enduro en Forerunner 305 samen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

palham

Gaan V-MAX Enduro en Forerunner 305 samen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-09 16:32

Sinds een paar maanden rij ik met de V-Max Enduro hartslagmeter van Goedhard.nl. Nu heb ik laatst een Garmin Forerunner 305, inclusief hartslagmeter voor de mens, gekregen. Nu stel ik een hele domme vraag: Als ik met de 'electroden en hartslagmeter' van de V-Max rijd, ontvangt mijn Forerunner 305 de hartslag niet op. Kan dit het geval zijn? Betekent dit, dat ik een ombouwset voor de Forerunner 305 hartslagmeter moet kopen, om het te laten werken voor een paard? Daar hangt best een prijsje aan: 120 euro bij Goedhard.nl of kan ik nog iets anders doen?

Weet trouwens iemand ook waar je de handleiding van de Garmin Forerunner 305 kan krijgen of bestaat deze niet?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 17:58

Volgens mij gaat dat inderdaad niet samen en heb je echt die ombouwset nodig. Ik heb hem ook met ombouwset en vind het fijn werken. Een link naar de handleiding ( en vele anderen van Garmin): http://www.garmin.nl/support/handleidingen/ . Even een stukje naar beneden scrollen en dan aanklikken.

palham

Re: Gaan V-MAX Enduro en Forerunner 305 samen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 11:55

Jet: bedankt voor de handleiding!
Jammer, dat ik die ombouwset nodig heb. Waar heb jij de ombouwset gekocht? IK wil graag kijekn, of ik die ergens anders niet goedkoper kan vinden.

SBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 12:43

Probeer eens of hij het niet gewoon doet met je Garmin ontvanger. De elektroden aan de linkerkant van de borst plaatsen. Ik heb een gewone humane hartslagmeter met borstband. Daar heb ik een lang elastiek aangezet zodat hij om mijn paard past en dat gaat prima. Alleen ontvangt het horloge minder goed als ik hem om mijn pols heb, dan is de afstand te groot, dat heb ik aan mijn zadel vast en dat gaat perfect. Ik was voor twintig euro klaar!

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 15:28

Nee SBL hij doet het niet hoor met de Garmin, die is nl. gecodeerd. :) Je hebt dus echt die ombouwset nodig, of je moet de humane hartslagmeter van de Garmin gaan verbouwen (kan ook, maar dan is hij wel "onherstelbaar beschadigd" zeg maar :D ). Bij die ombouwset zitten trouwens weer nieuwe electroden!

Ik heb de ombouwset overigens direct bij V-Max besteld in de VS, dan is hij een heel stuk goedkoper. Je hebt natuurlijk wel (flinke) verzendkosten, maar je hoeft volgens mij geen invoerrechten meer te betalen onder de 150 euro ofzo. Ik heb toen ook geinformeerd voor een setje zonder electroden, omdat ik die ook al had. Maar dat scheelde niet zo enorm veel in prijs, en toen heb ik toch de hele set genomen, om de oude hartslagmeter ook nog gewoon te kunnen gebruiken.

Een nog intacte hartslagmeter met een langere elastieken band kun je inderdaad proberen, maar die doet het bij mijn paard niet goed zodra hij in beweging komt, dan verliest hij de verbinding of krijg je rare waarden (220 in stap enzo :+ ). Daarnaast ben ik bang voor drukkingen door het dikke gedeelte waar de batterij zit.

palham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-09 16:02

Nina-Rex:kan je mij een betrouwbare online shop in de VS aanbevelen voor een ombouwsetje. Alvast bedankt

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 16:56

jwoltmanelp schreef:
Nina-Rex:kan je mij een betrouwbare online shop in de VS aanbevelen voor een ombouwsetje. Alvast bedankt

Ik heb het gewoon direct bij V-Max zelf besteld, weet zo snel de site niet maar even goegelen doet wonderen. :D

SBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 20:59

Nina_rex schreef:
Nee SBL hij doet het niet hoor met de Garmin, die is nl. gecodeerd. :) Je hebt dus echt die ombouwset nodig, of je moet de humane hartslagmeter van de Garmin gaan verbouwen (kan ook, maar dan is hij wel "onherstelbaar beschadigd" zeg maar :D ). Bij die ombouwset zitten trouwens weer nieuwe electroden!

Ik heb de ombouwset overigens direct bij V-Max besteld in de VS, dan is hij een heel stuk goedkoper. Je hebt natuurlijk wel (flinke) verzendkosten, maar je hoeft volgens mij geen invoerrechten meer te betalen onder de 150 euro ofzo. Ik heb toen ook geinformeerd voor een setje zonder electroden, omdat ik die ook al had. Maar dat scheelde niet zo enorm veel in prijs, en toen heb ik toch de hele set genomen, om de oude hartslagmeter ook nog gewoon te kunnen gebruiken.

Een nog intacte hartslagmeter met een langere elastieken band kun je inderdaad proberen, maar die doet het bij mijn paard niet goed zodra hij in beweging komt, dan verliest hij de verbinding of krijg je rare waarden (220 in stap enzo :+ ). Daarnaast ben ik bang voor drukkingen door het dikke gedeelte waar de batterij zit.

Ik dacht dat de Garmin een zender en een ontvanger had. Vandaar dat ik het idee had om de borstband van de Garmin gewoon samen met de ontvanger te gebruiken.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:35

Nina_rex schreef:

Je hoeft idd. geen invoerrechten te betalen, maar wel BTW. Er komt dus nog wel een kleine 20% bij (maar dat is de moeite wel waard).

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 13:20

ik heb ook een v max en garmin. praten helaas niet met elkaar. je kan ipv ombouw set kopen ook je electroden van je v-max gebruiken . je moet dan wel wat losse onderdelen kopen.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 08:07

SBL schreef:
Ik dacht dat de Garmin een zender en een ontvanger had. Vandaar dat ik het idee had om de borstband van de Garmin gewoon samen met de ontvanger te gebruiken.

Dat klopt ook, hij heeft zeker een zender en een ontvanger. Maar de communicatie daartussen is gecodeerd, en het signaal van een andere zender kan dus door de Garmin-ontvanger niet opgepikt worden, of andersom.

Let er bij het knutselen zoals Gerritje zegt wel op dat je je humane ontvanger kapot moet knippen; je kunt hem daarna dus nooit meer voor jezelf gebruiken, mocht je dat willen. Bij de ombouwset kan dat wel: dat plak je er gewoon op zonder te hoeven knippen, en je kunt het er als je wil ook weer afhalen en dat ding voor jezelf gebruiken (er zitten wel maar 2 sets plakkers bij).

palham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 08:53

Bedankt voor alle tips. Wil inderdaad de ombouwset wel kopen, maar niet voor 120 euro. Heb wat gegoogles en geprobeerd bij enkele us sites te bestellen, echter dan zijn de shipping kosten 60 dollar. Is dat normaal? Heb ik nog steeds een voordeel, maar niet heel veel meer. Bij een andere site verandert Germany (woon ik) constnt terug in de United States. Als iemand een betrwoubare usa site heeft, die goedkoper is, hoor ik dit graag.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 09:05

Ik heb mijn V-max (niet de ombouwset, maar de hartslagmeter) besteld bij www.actionridertack.com

De verzendkosten waren hoger dan in eerste instantie werd aangegeven, maar ik kreeg er een net mailtje over met verzoek of ik het erg vond dat het meer werd. Was zeker minder dan die 60 euro die je noemt.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 11:39

Bij mij waren de verzendkosten ook lang niet zo hoog! Ik wel een paar keer gebruik gemaakt van een vriendin die in de VS woonde toen, naar haar laten sturen en zij bracht het mee. Maar de hartslagmeter heb ik gewoon hier naartoe laten sturen en dat was lang geen 60 dollar nee!

Mijn GPS had ik besteld bij gpsdiscount.com , erg goedkoop maar niet superbetrouwbaar: het duurde beide keren veel langer dan verwacht, en dan wisten ze daar ook niet precies hoe en wat. := Uiteindelijk wel gewoon aangekomen, maar niet echt fijne service vond ik.